+1 Zal nu misschien wel t hele forum over me heen krijgen. Maar had je dat belasting geld toen niet beter voor de rekeningen kunnen gebruiken
Ik weet niet wat eerder kwam, het regelen van de bruiloft of je man die maar niet serieus wil solliciteren. Maar als je de bruiloft al geregeld hebt en daarna pas de problemen zijn ontstaan, dan kun je wel anuleren, maar daar zitten zo waanzinnig hoge kosten aan vast... het kan bij sommige locaties oplopen tot het betalen van het offerte bedrag. Dus dan kun je het beter door laten gaan. Heeft je man al bij online vacature bank zijn cv achtergelaten? Ik heb mijn cv ooit op monsterboard geplaatst en 12 uur later had ik het eerste telefoontje. Dit was wel in betere tijden, maar ik zou zorgen dat hij iig op allerlei van dit soort online databanken zijn cv achterlaat. Baat het niet dan schaadt het niet Succes
Joh wat een pittige situatie .. Hij zal toch werk moeten accepteren wat mischien minder leuk is desnoods in een fabriek. Werk = Werk en Geld = Geld toch ??
Ik moet zeggen dat ik mij hier ook wel in kan vinden. Maar dat neemt niet weg dat ik het ontzettend vervelend voor je vindt dat je nu in deze situatie zit. Meid, schop die vent van de bank af. Als je al "zegt hij" toevoegt aan de opmerking dat hij solliciteert, dan maak ik daaruit op dat je zelf ook je twijfels hebt.... In de post van teigetje1 staan een aantal opties en die zou ik met hem allemaal bij langs gaan. Laat hem íedere week contact opnemen met de uitzendbureaus om na te vragen of er werk is. De aanhouder wint! Hoewel het zware tijden zijn, is er altijd wel werk te vinden. Misschien niet iets wat je uit eigen keuze zou doen, maar wel iets dat geld oplevert. Heel veel succes!
Had.... Heeft ts toch niets aan en kan me voorstellen dat dit best even zal aankomen bij ts. Ts, hoop dat jullie hieruit gaan komen en flink op je strepen gaan staan meid!
Ts sollicteerd je man echt niet of vermoed jij dat omdat hij nog steeds geen baan heeft?? Bij de eerste probeer het hem nogmaals duidelijk te maken hoe het zit. Meschien kun je eventueel oom hulp van vrienden of familie inschakelen die met hem gaan praten. Bij de tweede het is echt moeilijk om tegenwoordig nog een baan te krijgen. toen ik op mijn 23e mijn baan verloor werd ik ook overal afgewezen,reden te oud. Plus dan komt er ook nog bij kijken dat op 1 vacature ontzettend veel mensen reageren omdat er zoveel werklozen zijn. Dat maakt het nog moeilijker om met een brief of gesprek op te vallen. In dit geval zou je eventueel hulp kunnen vragen bij het cwi of meschien je gemeente. Maar iig heeeeelllll vvvveeeellll sterkte. Ik hoop voor jullie dat jullie snel weer financieel goed hebben en jullie zo weer lekker van jullie huwelijk kunnen genieten.
Ja nja komen wel meer dingen hard aan toch op t forum? En zo gemeen heb ik t geloof ik niet gezegd. En t neemt ook niet weg dat ik het wel rot voor dr vind hoor want t lijkt me niks zo'n situatie...
Ik vind het heel erg voor je lovepeet. Ik begrijp je situatie heel goed. Heb een zus en haar man is ook werkloos. Ik weet ook niet hoe ik haar moet helpen dus ik ga deze topic volgen, misschien brengt me op goede ideeen en zoeken naar een oplossing. Wens je veel sterkte. Ik weet hoe je je voelt.
Ik weet dat dit even niets met het topic te maken heeft, maar kan jij geen aanvullende bijstand aanvragen? Ik weet natuurlijk niet hoeveel je verdiend, maar part-time is meestal niet zo heel veel.
o nee meid, je zegt het niet gemeen ofzo. Het is alleen dat ts al bijna spijt heeft van het trouwen en ze zal toch wel beseffen dat ze het geld beter anders had kunnen besteden en lijkt me geen fijn gevoel. En als dit nog even als benadrukt word terwijl ts er geen reet aan heeft....
+2. is niet aardig misschien en hard maar ik ben het er wel mee eens... Al vast sorry.... schuif alle vacatures onder zijn neus uit de krant/uitgeprint van internet. CV achterlaten op sites. Bij bedrijven gewoon een open solicitatie achterlaten. (zo ben ik ook aan mijn baan gekomen) Ik zou het echt niet accepteren dat hij niks doet. Dan maar thuis werk of zo. geld is geld en zeker beter dan schulden opbouwen!
Ik wil me ook nergens mee bemoeien, behalve over dat solliciteren, in een van je oude topic's, toen was je nog niet getrouwd maar wilden jullie verhuizen geloof ik, toen was hij te druk met verven?, films kijken en zorgen voor jullie kind. Dus ik denk dat het meer laksheid is als ik het zo lees. Blijft natuurlijk wel sneu voor jou.
uiteindelijk is dit al een langslepend iets, je bent met hem getrouwd en je accepteert zijn laksheid en luiheid. hij kan zover gaan als jij toelaat en je laat heel wat toe. de enige die dit kan veranderen ben jij, zodra jij het niet meer accepteert zal hij veranderen, eerder niet. succes en sterkte met het dragen van dit alles, ik zou het niet kunnen
Ik heb altijd makkelijk een baan kunnen vinden. Heb een Hbo diploma op zak en bijna 7 jaar werkervaring, maar ik merk nu dat het echt niet meer te doen is! Ik kom nergens tussen. Ik ontvang alleen maar afwijzingen. En nee, ik zoek inmiddels echt niet meer alleen naar functies op Hbo niveau. Ben eergisteren afgewezen voor de functie Verkoopster bij Zeeman Heb aan mijn werkcoach medegedeeld dat ik op veel brieven niet eens een reactie krijg. Dit was normaal in deze tijd, zei ze. Vaak komen er honderden brieven binnen op 1 vacature. Heb vandaag gesolliciteerd bij Prenatal als verkoopster. Ik hoop het zo!!!!! Mis het werken en de contacten. sja, wat loon betreft zal ik er veel op achteruit gaan, maar so be it... Beter iets dan niets. Het is tegenwoordig dus echt heel moeilijk!
Ik zeg ook een schop onder de kont geven. Hij kan best wel callcenterwerk gaan doen inbound, er zijn vacatures genoeg daarvoor. alle beetjes helpen toch? Dit kan toch niet zo? Jij werkt je kapot, ziet je kindje amper en hij doet niks en zet zich er niet voor in. Van callcenter werk wordt je geen milionair maar je verdiend wel netto 1300,- per maand bij 40 uren (bij mijn werk dan) en dat is dan toch maar weer 1300,- toch en jou loon erbij. En wellicht kan jij dan een dag minder werken zodat je meer bij je kindje bent. Meid kom op, geef hem een schop onder de kont en onderneem actie wat maakt het uit werk te doen waar je niet voor geleerd hebt, werk is werk tegenwoordig zo denk ik. ik zelf heb ook nooit moeite ene baan te vinden, ik zet me er dan ook 100% voor in altijd en zit nooit lang zonder werk. per 01 januri stop ik bij mijn huidige werkgever omdat ik het er totaal niet naar mijn zin heb, ben vandaag langs het uitzendbureau gegaan en kan in januari alweer elders beginnen
Het is echt moelijk hoor een baan vinden als je geen netwerk heb. Het beste is om aan een baan te vinden is via familie, vrienden.
een baan zoeken is niet moeilijk, kwestie van blijven solliciteren en je overal bovenop storten @ts, hij is dus al een jaar elke dag sollicitaties aan het aflopen? of pas sinds net? en wat voor soort baan zoekt je man dan? welke bedrijfstak?
Klopt idd, maar soms is het ook wel makkelijk om mensen te kennen. Soms is er via via wel wat te regelen (of iemand doet een goed woordje voor je). Je zult verbaasd staan hoe succesvol dat soms kan zijn. TS: heel vervelende situatie. Ik zou als ik jou was je man eens flink toespreken! Het lijkt mij dat je op een gegeven moment ook het respect voor hem wat verliest..