''even'' van me af typen

Discussie in 'De lounge' gestart door Crazycat, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Tuurlijk dat ben ik met je eens.

Maar het is niet per definitie het beste.
    Zeker nu niet meer aangezien dat nog maar heel weinig gebeurd.

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Oh nee maar dat zeg ik ook niet hoor, dat dat het beste is. Maar als je niks hebt, zou ik elke kans aangrijpen om toch een baan te krijgen. Gewoon eens om je heen vragen of iemand nog iets weet, kan nooit kwaad.

3. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Denk aan facebook of hyves.

Met netwerken bedoel ik, via via. Vacature site's en uitzendbureau's lijkt de gemakkelijkste weg, maar het is juist het moelijkst, omdat je afhankelijk bent aan dat ene "tussenpersoon".

Wat je ook kan doen is email adressen verzamelen van verschillende bedrijven en open solliciatie brieven versturen. Gewoon copy paste hetzelfde motivatie briefje alleen de adres en vacature veranderen. Zet altijd een leuke foto op je cv waar je man vriendelijk en lachend opstaat.

Via, via is het fijnst. Of honderden open motivatie en sollicitatiebrieven sturen. Maar uitzendbureau's.... ik begin al te ergeren aan die mensen die alleen op hun stoel zitten, te browsen, betaald krijgen en meteen je de deur wijzen.

Afgewezen hoor eenmaal bij, elke dag worden mensen afgewezen. Je voelt je als enige, maar het is niet waar. Gewoon niet opgeven!

4. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Wij hebben ook in dezelfde situatie gezeten, en ook ons huwelijk stond op springen hierdoor! Ik werkte part time, wilde ook niet meer gaan werken, had net mijn eerste kind gekregen. Hij zat op de bank, zo voelde het voor mij!
    Maar hij heeft wel heel veel gesolliciteerd, minimaal 5 sollicitaties per week! Dit zag ik later pas hoor, op dat moment dacht ik dat hij geen reet uitvoerde! Hier was het nog niets eens zozeer het geldgebrek wat ons parten speelde, maar wel het feit dat ik me ergerde aan hem. Hij leek maar niet te solliciteren, want er kwamen immers bijna geen afwijzingen binnen, nu weet ik wel beter!

En idd, netwerken kan heel handig zijn, zo ben ik ook aan mijn baan gekomen! En ik weet dat ik er geen toekomst heb, maar toch, ik heb op dit moment wel een part time baan, die bijna niet te vinden zijn in mijn sector!!

5. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hallo dames
    bedankt voor jullie antwoorden
    ik kan niet op allemaal antwoord gan geven dan ben ik nog 3 uur bezig
    en aangezien ik ziek op bed lig..

maar goed
    ik werk full time omdat ik geen keus heb
    een aanvullende bijstand ofzo iets krijgen we niet want daar
    verdien ik weer te veel voor

dan hoef je ook geen steun te verwachten van uwv of zo
    daar hebben we al vaker voor gebelt maar ze laten je gewoon barsten hier ...

verder heb ik hem op alle mogelijke manier heb geprobeerd te helpen
    vacatures zoeken zelfs onder mijn werk zat ik vacatures te zoeken voor hem
    terwijl hij thuis zat
    iedere dag loop ik achter zijn kont aan doe dit en bel randstad
    en dat soort dingen ..

soms lijkt het hopeloos
    en idd soms had ik het idee dat hij er niets mee deed
    op een dag had ik hem 14 vacatures gestuurd .. via mail..

toen ben ik gaan kijken na een week in zijn mail
    jaja ik weet dat het niet goed is ...
    maar er was niets mee gedaan .. ! helemaal niets
    dus echt laks
    en dan krijg ik de woorden ja maar ik zit ook heel de dag met kiara thuis .. ik moet ook op haar letten
    hallo ze slaapt ook weleens hoor ..

gewoon lastig allemaal .. en het is niet makkelijk

nu had hij gesolliciteerd bij zijn oude baas. van 4 jaar geleden ..

daar moet hij morgen langs...

dus jullie horen het zeker

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dat met die kleine zitten kan wel een reden zijn. Maar dan doet hij het in de avond. Hoe ga je het trouwens doen als hij werk heeft gevonden straks. Sta je al in geschreven bij een kdv dan? Als hij gaat werken is er ook geen oppas meer of ga jij stoppen met werken dan?/

Misschien is hij te lang thuis al idd rust roest zeggen ze wel eens en vergaat je de energie om wat andere dingen te regelen.

Misschien vind hij het moelijk om solli brieven of wat te maken of goed te mailen met de juiste worden.

Kijk of je hem daar nog bij kan helpen?

Heel veel succes verder.

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
  8. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    In wat voor richting zoekt ie werk? misschien dat ik een adresje weet daar zoeken ze ook gewoon onervaren personen....

PB me maar!

9. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hallo dames

mijn man heeft nu even werk via zijn oude baas
    wel op uitzend ...

dus het is altijd maar afwachten hij heeft 2 dagen gewerkt ..

hopend dat hij meer mag we hebben het echt nodig

en de vraag van die kleine die gaat per 2 jan naar het kdv

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hartstikke mooi meid!!!!!!!!!!!

11. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Heb niet het hele topic gelezen, maar ik lees vooral dat het welmoet lukken om een baan te vinden.. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.. Er zitten zoooooooveeeeeel mensen thuis.. als er dan een vacature is dan solliciteer je niet alleen hoor.. met jou 100.000 anderen.. Dan moet je wel heule goede papieren hebben.. niet te jong, niet te oud, genoeg ervaring.. juiste opleiding etc.. wil je er worden uitgepikt..

Onder je niveau solliciteren werkt ook vaak averechts.. ik werd bij TPG (destijds nog) afgewezen omdat ik te hoog was opgeleid..(ik heb Havo).. en ik was te oud.. ik was toen 24!
    ik heb toen 1,5 jaar thuis gezeten.. 163 sollicitatiebrieven geschreven..(gericht en opensollicitaties) 2 ontvangstbevestigingen gekregen.. en 1 keer opgesprek geweest maar afgewezen..

Ik wordt een beetje kriegel als men dan zegt.. als je wilt werken is er altijd wel wat... dat is dus niet zo vanzelfsprekend..

Je man moet wel zijn best doen.. Doet ie dat niet dan moet ie een schop hebben.. Persoonlijk snap ik dat dit veel stress geeft in een relatie, maar het feit dat je dan spijt hebt van je huwelijk snap ik niet. Je weet toch nooit wat er gaat gebeuren? Dan moet je gewoon nooit trouwen..Je trouwt in voor en tegenspoed!. Rijkdom en armoede..

Deel Deze Pagina