Na het stoppen van de pil had ik een cylcus van 35 dagen Daarna een cyclus van 56 dagen en ben momenteel ongesteld( dag2). Vanaf welke dag zou ik kunnen beginnen met ovulatietesten, want kan er geen touw aan vastknopen.
Ik zou je volgende cyclus eens afwachten en anders direct door naar je huisarts. Misschien kunnen zij heel makkelijk helpen. Ik heb PCOS en dus ook zeeeeer onregelmatige cyclussen. Soms maar 2 per jaar. Zwanger worden zonder hulp van het ziekenhuis is dan heel lastig. Zelfde geldt voor jou. Als je niet weet wanneer je vruchtbare dagen zijn, wordt het een moeilijk verhaal.
Het eerste jaar duurden mijn cyclussen 8-9 weken en heb toen geen ovulatietesten gebruikt. Heb na een half jaartje toen wel mijn temperatuur dagelijks opgemeten. Vanaf het 2e jaar zijn mijn cyclussen 5-6 weken en begin ik rond dag 14 met de testen.
Je bent pas van de pil af. Geef het even de tijd. Je lichaam moet ook de tijd krijgen om om te schakelen.
Ik zou het ook niet te lang afwachten. Als je het niet vertrouwd gewoon contact opnemen met je huisarts. Al is het maar om je zorgen uit te spreken.
Je bent kort geleden pas gestopt met de pil dus geef je lichaam even de tijd om weer in het natuurlijke ritme te komen. Ik heb ook een onregelmatige cyclus maar zwanger worden was geen enkel probleem. Het hoeft dus niet perse een probleem te zijn.
Als je nog maar net van de pil af bent, vind ik dit echt geen reden om naar de huisarts te gaan. Grote kans dat je gewoon aan het ontpellen bent. En zelfs daarna hoeft het zeker geen reden tot zorg te zijn hoor, mijn cyclussen zaten tussen de 27 en (pfff, uit mijn hoofd) 40 dagen ofzo. De eerste keer zwanger worden duurde wat langer: 14 maanden. Maar daar zat het ontpellen dus bij. De andere keren in 1-7 maanden zwanger. Het is voor iedereen anders. Maar tijd nodig hebben om te ontpellen en daarna nog steeds een onregelmatige cyclus hebben, hoeft echt niet te betekenen dat er problemen zijn waardoor je niet zwanger zou kunnen worden.
ik had afgelopen cyclus een cyclus van 111 dagen 1ste cyclus na stoppen pil nu ongesteld en benieuwd hoe lang deze cyclus gaat duren maar zal vast niet het zelfde zijn als afgelopen. wordt vast elke keer korter komt goed vertrouw er in en geef de moet niet op
Hier ook onregelmatige cyclussen maar geen pcos. Mijn cyclussen varieerden tussen de 28 en 43 dg. Ik ging altijd vd kortste cyclus uit en gebruikte ovu testen + temperaturen. De ene keer had ik dus maar een paar testjes nodig en de andere keer een paar doosjes 😉 Dus je vruchtbare tijd is op te sporen, alleen duurt het soms wat langer. Aan de andere kant je bent net pas gestopt dus geef het de tijd De meeste ha sturen pas na een jaar door
Hier ook nooit regelmatige cyclus maar alles is goed bij ons dus we hopen op spontaan wonder denk dat het bij jouw komt door het ontpillen...
Ik heb ook heel erg onregelmatige cyclussen en soms ook nog eens geen ei. Gevarieerd van 35-60 dgn Maar.. Ik heb wel 2 kinderen gekregen, alleen de kansen zijn veeel kleiner per jaar. Ik zag aan mn slijm of het eitje er bijna aankwam en gebruikte van ovulatietesten. 1e kind in 5e ronde en de 2e kind 4e ronde. Dus het kan gewoon... Alleen duurt het allemaal lang, i know.
Inderdaad Geduldig zijn is ook niet mijn sterkste kant. En wij zijn nog maar enkele maanden aan het proberen. Ik heb veel respect voor vrouwen die al maandenlang of samen jarenlang proberen zwanger te worden en toch positief blijven
Ik ben ook heel on regelmatig en heb zelfs geen bloeding. Ik moet goed luisteren naar mijn lichaam wanneer ik ongesteld word en een eisprong heb. Bij mij eerste was ik na een jaar zwanger, ontpillen zat daar bij. Bij de tweede was ik de 2/3 maand al zwanger. Ben nu bezig voor de derde eerste maand.