Neem 1 ding aan van een moeder met 2 kids die snel overprikkeld waren, (door de pijn, maar goed... oorzaak lijkt me niet zo vee uitmaken): een kind dat snel overprikkeld is, til je daar niet even overheen en het is juist erg onverstandig om dat wel te proberen. We deden het hier wel eens, omdat je niet dat eerste jaar wilt veranderen in een kluizenaar en er af en toe dingen zijn waar je ofwel echt even heen wilt, of gewoon heen moet, maar daarna was het altijd -hoe beheersbaar we het ook probeerden te houden- drama. Dramatische nachten, huilen gillen overstrekken.... De ervaring hier leert dat als ze ouder worden het steeds gemakkelijker wordt. Uiteraard moet je ook dan nog een hele tijd rekening houden met de klok en een aantal vaste basis-zaken, maar hoe ouder ze worden, hoe gemakkelijker
Daarom zeg ik dus:elk kind is anders. Voor sommigen werkt het wel zo, voor anderen niet. Na 10 weken doorzetten, eigen ritme aanhouden en lastige situaties, ging het niet beter. En was het duidelijk:mijn dochter kan nog niet met deze prikkels omgaan. Waarom zou je dan blijven pushen?Wat Rozemarijke al schrijft, dat is juist onverstandig. Fijn dat jullie kindjes het wel konden op een gegeven moment, maar mijn dochter dus niet. Zoals ik al zei, ieder kind is anders