Even van me afschrijven en graag jullie mening hier over...

Discussie in 'De lounge' gestart door Karagoz, 4 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Bellen stalkers dan altijd met nummer onbekend?

2. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    met sommige ben ik het eens en sommige ook weer niet...stel dat ik geen internet heb hoe zou ik dan kunnen uitzoeken hoe ik op mijn stage moet komen..

het gaat op de manier waar op ze mijn vragen beantwoorden en hoe zij de vragen stelde...

Haar nummer was te zien, ze belde niet anoniem. Maar ik kende het nummer niet en i kzeg altijd hallo. Ik zeg niet zomaar mijn naam, je weet maar nooit wie er belt...

3. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    alleen jij weet hoe de stemming/toon was tijdens het telefoontje dus daar kunnen wij moeilijk over oordelen.. dat jij je naam niet wilt zeggen kan ik opzich wel begrijpen maar begrijp diegene die jou belt ook wel want die verwachtte dit waarschijnlijk niet.. daarnaast kun je ook alleen je voornaam zeggen daar hebben ze verder ook weinig aan...

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Hoe zouden mensen dat vroeger gedaan hebben toen er nog geen internet was? Kom op, een beetje nadenken kan geen kwaad.

En dat je niet zomaar je naam zegt snap ik ook niet echt. Over het algemeen bellen mensen jouw nummer in combinatie met je naam (familie, vrienden maar ook telefonische verkopers enzo). Dus zo geheim hoef je je naam niet te houden, die hebben ze toch wel.

Volgens mij heb je 't jezelf gewoon een beetje moeilijk gemaakt.

5. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Als iemand mij belt waarvan ik het nummer weet dan zeg ik altijd mijn naam etc...maar als iemand anoniem belt of ik ken het nummer niet zeg ik geen naam...niemand is te vertrouwen...

6. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Volgens mij moet je dan wel een rotleven hebben als je met die instelling rondloopt, maar goed. Wat zou iemand ermee kunnen doen als jij je naam zegt wanneer je de telefoon opneemt? Ik noem altijd voor- en achternaam (juist als ik het nummer niet ken), dus kan me er echt niks bij voorstellen. Hoe deed je het dan toen er nog geen nummerherkenning was?

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb altijd geleerd, dat als je de telefoon opneemt je gewoon netjes je naam zegt, heeft met fatsoen te maken.. Wat kunnen "kwaadwillers" nou met je naam. Ik denk gewoon dat de toon gezet was met, "U belt mij, dus met wie spreek ik"....Als dat mij zou gebeuren zou ik ook even vreemd naar de hoorn kijken, aangezien het de normaalste zaak van de wereld is dat iemand gewoon met zijn naam opneemt..

Nu zeg jij dat zij raar reageerde, wie weet hoe zij over jou praat na dit gesprek. Mss heeft ze ook wel een topic geopend op 1 of ander forum over het feit dat je opneemt met "hallo"..en dan nog die opmerking erachteraan.

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hahaha als een onbekend nummer ons belt, dan zeg ik juist mijn naam en als het een bekende is minder vaak

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    En idd ik kan me ook voorstellen dat met die instelling de toon is gezet voor de tegenpartij.

10. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Als ik vanuit mijn werk voor mij onbekende mensen bel die opnemen met :"hallo?" dan vraag ik of ik spreek met dhr/mw X. En dan pas zeg ik met Brenda van afd....ziekenhuis.... . Gaat altijd goed. Het zijn btw alle leeftijdscategorieen die met hallo opnemen. Ook genoeg oudere mensen die dat doen hoor. Niet alleen de jeugd.

Ik vind het kort door de bocht dat iemand die met hallo opneemt niet meer op gesprek mag komen omdat die of geen fatsoen heeft, of een sociaal probleem. Ik zou er nog niet eens willen werken als men er daar zo een gedachtengang op nahoudt.

@TS; je moet toch een beetje zelfstandig zijn voor het werk als verzorgende ig. Ik zou van een 24-jarige ook verwachten dat ze zelf weet hoe ze op haar werk moet komen. Het is uiteindelijk jouw verantwoordelijkheid om daar te komen. Zij zorgen voor een stageplek.
    Maar je ziet, de een vind dit en de ander dat. Het is misschien niet handig ,in jouw ogen, zoals zij het hebben aangepakt maar als je hun dat verwijt kom je ook geen stap verder. Het is toch echt water bij de wijn doen. Jij wilt uiteindelijk iets van hun. Meer dan wat zij van jou willen.

11. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    ja vind ik ook,

als iemand mij op die manier antwoord, zou ik er al geen zin meer in hebben en het gesprek ookk vrij snel willen stoppen, logisch dat ze niet alles dan je gaat voorkauwen.
    Dan zou ook mijn reactie zijn, zoek het maar op.

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind het niet echt aan de toon van de beller liggen, eerder aan jou..

13. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik vind ook niet dat de andere persoon het 'fout' heeft gedaan ofzo. En van iemand van 24 verwacht ik echt wel dat ze even een routebeschrijving kunnen regelen. Zelfs mijn leerlingen van 15 doen dat zelf. :rolleyes:

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Ik zeg ook altijd mijn naam, alleen vind ik het ook vervelend dat mensen bellen zonder een nummer mee te zenden.

Dan vraag ik me altijd af waarom.

Maar als ik een telefoontje verwacht van een bedrijf zou ik daar wel allert op zijn. Inderdaad even extra netjes zijn.

Ja misschien heb je het zo wel een beetje verpest. Je naam noemen is wel zo netjes.

En een route beschrijving vragen vind ik eigenlijk wel normaal. Bij een professioneel bedrijf krijg je die namelijk gewoon even via de email of al eerder via de post. Dus dat je die maar even zelf op moet zoeken vind ik een beetje makkelijk. En we zijn hier geen leerlingen die het moeten "leren" om dingen zelf te doen, ;)

Ik denk dat het gewoon van beide kanten niet helemaal zo gaat als het hoort te gaan.

15. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    Normaal of niet, wrs had ze er na het begin van het gesprek gewoon geen zin meer in om daar moeite voor te doen

16. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Tja zij wordt daar, als het goed is, straks wel een leerling die moet laten zien hoe zelfstandig en verantwoordelijk ze kan zijn. Ze gaat immers zorgen voor onze oma's en opa's. :D
    En dat je bij bedrijven een routebeschrijving krijgt is heel leuk maar ik geloof dat ze je zelf laten uitzoeken hoe laat, je waar, welke bus moet nemen. Of trein of wat dan ook. Als je op je eerste gesprek moet gaan laat je je anders brengen door iemand met een auto. Dan zie je daarna wel weer verder hoe je er moet komen als je moet werken. Vroegah!(toen alles beter was :D ) bedacht zich niemand om te vragen aan de baas hoe hij op zijn werk moest komen, tenzij je moest onderhandelen over een lease auto, maar daar doen we in de zorg nog niet aan. Tenminste niet mbo-hbo nivo. Tegenwoordig vragen leerlingen of het erg is als ze iedere dag 10 min later zijn want anders moeten ze wel een heel erg vroege bus nemen :confused:

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nou ik denk er eigenlijk hetzelfde over, is gewoon een bepaalde manier van sociaal zijn en op een normale manier je telefoon opnemen.
    Ik ga als werkgever ook niet uitleggen hoe je bij me moet komen, doe zelf die moeite maar als je bij me wil werken, internet, telefoon manieren genoeg zou ik zeggen, als iemand echt wil is dat geen probleem.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Zin of niet, het is gewoon haar werk.

En ik zou mijn persoonlijke gevoelens niet met zakelijk verwarren.

Iemand over de telefoon spreken, die je ineens in haar prive opbelt, kan gewoon even iets anders doen of reageren. Niet iedereen is met werk bezig in zijn of haar vrijetijd.

En een professional moet dit weten.

Ik vind dat de TS ook niet goed heeft gehandeld, maar de persoon die belde liet zichzelf ook kennen en handelde naar mijn idee niet als een professional.

Ik zou niet eens voor zo'n kortzichtig persoon willen werken.

19. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ik vind dit wel een rotopmerking eerlijk gezegd..

en ik heb ook weleens gevraagd over het openbaar vervoer, dan weet je alvast of het moeilijk te bereiken is of niet... soms heb je een halte voor de deur en de andere keer moet je 20 min. lopen.. kan je dan rekening mee houden..

20. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Het gesprek zou wrs een andere wending hebben gehad als die mw had gevraagd ; spreek ik met? ipv met wie spreek ik. En misschien ook niet. We zullen het nooit weten.

Blijf het wel apart vinden dat er mensen vinden dat je , als baas, moet kunnen zeggen welke bus ze om hoe laat moet nemen maar dat je niet met hallo mag opnemen. Ik zeg zelf ook mijn naam maar vind het niet aso dat anderen met hallo opnemen. Het is toch hun telefoon , nemen ze toch op zoals ze willen. Als je denkt dat je daar iemands fatsoen aan af kunt meten ?! Ik denk dat daar meer voor nodig is als alleen maar luisteren hoe iemand de telefoon opneemt. Een gesprek bijvoorbeeld

Deel Deze Pagina