Even van me afschrijven en graag jullie mening hier over...

Discussie in 'De lounge' gestart door Karagoz, 4 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Ik vind er niets vreemds aan als iemand opneemt met ''Hallo'' Ik vind dat die secretaresse na die ''Hallo'' van TS ook had kunnen zeggen met wie TS spreekt, of anders opzoek is naar mevr. TS

Ik heb nog nooit zoiets gehoord eerlijk gezegd, dat een uitzendbureau belt en vraagt, met wie spreek ik? Je kan toch ook meteen vragen of je spreekt met mevr hupeldepup, dat oogt ook wat professioneler lijkt mij. Goed, misschien was het wel verstandig van geweest als ze na ''met wie spreek ik'' had gezegd: ik spreek met die en die. Klinkt nogal onbeschoft als je zegt: jij belt mij toch. Ook al was het mijn buuvrouw, dan nog zou ik dat niet hebben gezegd. Maar blijf erbij dat de vrouw had moeten zeggen dat ze belt namens uitzendbureau en dat ze opzoek is naar mevr.

Ts had bepaalde dingen wel achterwege moeten laten, maar ik zie dat de sec. als 1e deis ingegaan

2. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @hope1982...ben het helemaal met je eens...toen ik de telefoon op nam..en ik hoorde haar stem kwam ze helemaal niet professioneel over...ik dacht dat het een vrouw was die zelf uit prive belde en niet van een bedrijf....

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik neem altijd met mijn voornaam op ( Met Astrid) , mijn achternaam is te lang om erbij te noemen :)

Maar ik vind dat je de telefoon gewoon met Hallo op moet kunnen nemen hoor. En dat stage adres had de naam maar moeten noemen, dan is het toch meteen duidelijk.

En niet aangenomen worden omdat iemand met Hallo opneemt... wat zullen jullie een hoop uitstekende werknemers zijn mis gelopen zeg :rolleyes: Erg kortzichtig!

4. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Astrid, dat is precies wat ik dacht (van goede wn'ers mislopen) Ben erg benieuwd wat voor het bedrijf het is want ze schatten zichzelf wel erg hoog in.

5. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Misschien even heel erg off-topic (sorry) maar ik vind het toch wel opvallend hoeveel wantrouwen er is zeg, niet alleen hier maar het valt me in veel topics op. Stel dat iemand belt om te pesten, stel dat je gestalkt wordt, niemand hoeft mn naam te weten etc... Je zou haast gaan denken dat de helft van de mensen gestalkt wordt en de andere helft een stalker ís?

Ik noem gewoon mn naam aan de telefoon, sta gewoon in t telefoonboek, met een beetje moeite zijn m'n prive gegevens op internet te vinden, plaats gewoon foto's etc. Al dat wantrouwen is alleen maar zonde van je energie. So what dat iemand je naam weet als je de telefoon opneemt, is dat zo erg?

Tuurlijk, als je ervaring hebt met een stalker is het vervelend, maar dan nog..het is alleen je naam maar hoor? :( :confused:

6. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik kom in mijn werkveld wel eens slachtoffers van stalkers tegen. Geloof me dat die nooit hun naam meer ergens zomaar noemen. Zelfs al lopen ze daardoor dan een baan mis waar ze meer dan geschikt voor zouden zijn.
    Ieder voor zich zou ik zo zeggen. Maar je hebt geloof ik geen idee wat een jaloerse ex die even te ver gaat aan kan richten bij iemand.
    Even verder denken dan je neus lang is.
    Stel je voor dat er tegen je gezegd wordt dat je voortaan maar beter over je schouder kan kijken als je buiten komt of dat er tegen je gezegd wordt dat je beter je kinderen nergens uit het oog kunt verliezen want dan ben je ze kwijt. Stel je eens voor dat iemand dat tegen je zegt. Dan neem je snel een ander telefoonnummer en zeg je nooit je naam meer. En je gaat voorlopig niet meer met een lekker gevoel naar buiten.

7. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Brenda, geloof me, ik weet wat het is hoor...daar ga ik verder niet op in.

Maar ik koppel dat niet aan m'n naam. Ik heet Ilse ja en? Een stalker weet dat al, die weet al dat ik Ilse heet. En als ie me belt, weet ie dus ook mn telefoonnummer. Er zijn zoveel Ilse's op de wereld, dan ga ik me niet verstoppen hoor.

Het 'verder denken dan je neus lang is' laat ik dan ook mooi even aan me voorbij gaan, slaat nergens op.

8. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik heb dit ook zo meegemaakt maar dan andersom! Ik 'kreeg' een stagiaire en belde voor een afspraak. Telefoongesprek was te vergelijken met de van jou (1,5 jaar terug hoor..) Ik vond het dus echt brutaal en vreemd hoe dat meisje reageerde.. en de eerste toon is dan al gezet vindt ik. Ik werk ook in de zorg en het kan heel goed zijn dat jou aankomende begeleider jou bijvoorbeeld aan de telefoon had.
    Als ik jou was dan zou ik gewoon weer even terug bellen met de resterende vragen! Waarschijnlijk is het gewoon een misverstand. Dat meisje nam ook alleen op met hallo en dat vind ik echt absurd. Zeker als je weet dat je een dergelijk belangrijk telefoontje kunt krijgen zou ik dus juist met voor en achternaam opnemen! Vergeet niet dat jij daar mag stage lopen en dat zij gaan beoordelen over jouw kwaliteiten.. dan kun je beter een keer te veel je woorden inslikken dan dat je meteen al iemand 'tegen' je hebt.
    En een routebeschrijving heb ik ook nog nooit aan iemand gegeven hoor! Niet dat het een rare vraag was, maar inderdaad wel iets om zelf uit te zoeken!

succes ermee

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Het gesprek is van beide kanten raar gelopen. Ik heb zelf jaren als secretaresse gewerkt en zou dat ook anders aan hebben gepakt. Ik ga niet vragen met wie ik spreek, maar vraag of ik met bijv. mevrouw De Vries spreek als er alleen met 'hallo' wordt opgenomen. De helft zegt z'n naam trouwens al zo onduidelijk, dat ik dat toch meestal moet zeggen. Zelf neem ik wel altijd met mijn naam op, vooral bij een onbekend nummer.
    Ik vind het geen rare vraag hoor of je wat informatie mag over het openbaar vervoer. Zelf stopte ik altijd standaard zo'n routebeschrijving bij de bevestigingsbrief/email voor de sollicitant/stagiair.
    Bij deze organisatie hebben ze die informatie blijkbaar niet of ze had gewoon een pestbui (misschien door het gesprek), dus daarom moet je het waarschijnlijk zelf uitzoeken.

10. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    als mensen mij bellen en vervolgens vragen met wie ze spreken, (ik zeg overigens wel vaak me naam hoor maar goed) dan zeg ik simpelweg dat zij me bellen en dat zij dus wel weten met wie ze spreken

dan vraag de beller toch: heb ik het genoegen met dhr of mevrouw ..........wel zo netjes, niet met wie spreek ik?

de boerentrien zeg!

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik neem thuis altijd op door mijn voornaam te noemen en mobiel, bij een onbekend nummer, door voor en achternaam te noemen.

Verder, als het gaat om een sollicitatiegesprek, vraag ik ook altijd eerst voor de zekerheid na met wie ik spreek. Ook omdat er dus vaak opgenomen wordt met "hallö" of de voornaam. Ik noem dan trouwens in eerste instantie nooit de bedrijfsnaam. Dus: "U spreekt met die en die, spreek ik met mevrouw die en die?" En als ze dit bevestigd leg ik uit waarom ik bel.

Wat ik irritant vind is dat mensen soms ook zeggen: "Hangt er vanaf waarom u belt...." Dan weet ik nog niet of ik de juiste persoon aan de lijn heb of misschien wel een collega die even de telefoon opneemt.....

12. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Dat 'hangt er vanaf' is idd irritant.

@ Esli: Ik begrijp juist totaal niet waarom iedereen tegenwoordig overal maar bekend moet zijn en online foto's en hele verhalen/privé gegevens achterlaat. Ik vind dat juist te ver gaan. Ik ben erg gesteld op privacy en wil niet door jan en alleman gebeld worden. Niet iedereen hoeft te weten hoe ik heet, wie ik ben, wat ik doe, hoe ik eruit zie enz enz. Mijn leven hoeft niet blootgesteld te worden op het internet. Los van al dan niet het risico lopen op gestalkt worden.

Dus ik vind die discretie eigenlijk niet meer dan normaal en vind het juist raar dat iedereen maar alles openbaart.

(Dit is geen aanval op degenen die dit doen).

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb vroeger op de basisschool al geleerd, dat je de telefoon opneemt met je voor en achternaam. Natuurlijk -als je ouder wordt- ga je je eigen dingetjes doen en aanwennen. Maar dit vind ik nog steeds normaal en eigenlijk een gewoonte. Ik neem af en toe op met alleen m'n voornaam, maar het heeft lang geduurd, voor ik dat aangewend had. Het voelde vreemd. Ik zeg automatisch mijn voor en achternaam en eigenlijk verwacht ik ook dat een ander minstens zijn voornaam noemt.

Dat mensen weten wie ze bellen omdat ze naar mobiel bellen, vind ik onzin. Als mijn man in de auto zit, en de headset niet gebruikt, neem ik ook de telefoon wel eens op. Of als ik met m'n dochter bezig ben, neemt m'n moeder m'n mobieltje op.

Ik vind bedrijven die bellen en vragen 'is je man thuis' of iets in die trant, erg storend. Juist omdat ze dus verwachten, dat jij een bepaalde persoon bent, omdat ze een bepaalt nummer bellen. Vooral als je als tiener dan opneemt en ze je vader bedoelen...

14. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik neem altijd op met voornaam en ik vind het vrij irritant als ik iemand aan de telefoon krijg met alleen hallo......ja ehhhh hoe moet ik weten wie het is, dan vraag ik toch ook echt wie het is aan de telefoon.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Dit zijn allemaal persoonlijke meningen en verder geen etiquette.

Ik blijf erbij dat het bedrijf hier onprofessioneel handelt en niet de TS, die dus in haar Prive wordt gebeld.

16. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ben ik op zich wel met je eens hoor Hope. Kan me goed voor stellen dat mensen dat te ver vinden gaan en niet nodig vinden. Maar dat vind ik het andere uiterste van 'niemand mag m'n naam weten' zeg maar.

Anoniem en privacy op internet is iets anders dan je naam zeggen als iemand je opbelt en daar had ik t eigenlijk over. Snap je wat ik bedoel?

Sorry, ik ga weer heel erg off topic :oops:

Deel Deze Pagina