In een ander topic, http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/342927-weinig-boodschappen-geld-eten-per-week-deel-2-a-153.html
Yup, het gaat niet door Omdat mijn vriend sinds vorig jaar een negatieve BKR registratie op z'n naam heeft staan. Hij en z'n ex kregen een woning toegewezen, hebben daar samen voor getekend, maar ze zijn uit elkaar gegaan en zij is vertrokken naar het buitenland. De woningstichting wilde de huur niet stopzetten als de ex van mijn vriend daar niet ook voor getekend had, dus die huur is 6 maanden doorgelopen, omdat er een heel onderzoek gestart moest worden e.d.. Uiteindelijk is dat allemaal heel snel afbetaald, maarja, wél te laat dus, dus die negatieve BKR staat er. Omdat het particulier verhuurd wordt door iemand die zijn huis niet verkocht krijgt, moet de hypotheekverstrekker van de verhuurder akkoord gaan, en tja, die willen dus niet dat het huis aan ons verhuurd wordt, vanwege die negatieve BKR. Eerst zei de makelaar nog dat we de BKR van m'n vriend op konden vragen, en dan met facturen en brieven aan mochten tonen dat het allemaal al heel lang geleden betaald is en inmiddels allemaal opgelost is. Gisteren dus meteen naar de bank geraced, om alles op te vragen (wilden eerst een afspraak maken in Tiel, maar daar scheen het zo druk te zijn dat via de bank sneller zou gaan), allemaal geregeld, wij blij, want bewijzen dat alles is opgelost was geen probleem, maar vanmorgen te horen gekregen dat de hypotheekverstrekker ook met al die bewijzen niet akkoord wil gaan Ontzettend klote natuurlijk.. Heb me er inmiddels wel bij neer kunnen leggen. Ik denk dat we ons te erg op dit huis hebben gefocust. Eigenlijk was het helemaal niet zo ideaal, maar het zag er zo prachtig uit. Werd alleen verhuurd op basis van de leegstandswet, dus de verhuurder mocht ons er elk moment, met een opzegtermijn van 3 maanden, weer uit zetten. Zou natuurlijk vreselijk zijn als ik over een tijd zwanger ben, en we met een maand of 6 te horen krijgen dat we er binnen 3 maanden uit moeten.. Dus ja, ik geloof maar gewoon dat het 'niet zo heeft moeten zijn'.. Volgende week woensdag hebben we weer een bezichtiging bij een woning. Dat is gewoon via een stichting, niet van een huis dat niet verkocht raakt, dus daar kunnen we wel onbeperkt blijven zitten als we dat willen. Daar voldoen we alleen nét niet aan de inkomenseis, omdat mijn inkomen maar voor de helft meetelt. M'n vriend huurt nu echter ook via die stichting, en toen hij dit appartement ging huren kwam hij ook 'tekort' volgens de inkomenseis, maar daar hebben ze toen niet moeilijk over gedaan.. We hopen maar dat dat nu ook het geval zal zijn (en dat het huis leuk is natuurlijk!).. Nog even spanning en afwachten dus..
Denk idd dat het niet zo heeft moeten zijn! Succes, via een woningbouw/stichting lijkt me idd het veiligste!