:x:x KWAAD! Onlangs een brief ontvangen van de kinderdagverblijf dat ik een achterstand heb van 180 euro. Bijzonder bedrag, waar kwam die dan weer vandaan? Ik bellen, kunnen ze me niet exact vertellen waar het vandaan komt. Ik weet dan wel dat de sociale dienst minder betaald dan hij eigenlijk had moeten betalen. Maar nog lang niet 180 euro aan het eind van het jaar. Cristiano is vanaf Februari op de creche! De belastingdienst heeft toen iets minder betaald, maar ik zag dat meteen en het restant in mijn eigen bijdrage opgenomen! Nu betaald de belastingdienst 954 in februari 929 en in maart 978 euro de sociale dienst hoort 211 te betalen maar betaald 202,58 Wij betalen aan eigen bijdrage 100,14! Nou, dat wordt door mijn ex netjes betaald, maandelijks krijg ik een overzicht van de sociale dienst en mijn ex met de betaalde bedragen en de belastingdienst maakt eenmalig een berekening. Gisteren belde ik de directie opnieuw over die 180 euro.. Nu was het ineens 289 euro! na een lang gesprek werd het 219 euro. HUH??? Hoe dan? leg het me dan uit vraag ik hem, een heel verhaal eromheen maar nog steeds niet duidelijk waar het vandaan komt! Cristiano zou volgens hem een dag extra opvang hebben genoten! maar die hebben wij ook netjes betaald 69.98 was dat toen. En als hij nog een andere dag extra had genoten dan was het ook 69.98 en niet 289 euro! Vaag Vaag Vaag! Nou ik een overzicht op excell gemaakt met alle bedragen die we tot nu hebben betaald. (mijn ex heeft zelfs een keer teveel betaald) Alles van SozaWe opgeteld en alles van de belasting opgeteld Bij elkaar was dat 13768.30 die we aan het eind van het jaar hebben betaald. Wel moet hij 13916,54 ontvangen dat betekend dat wij dan een tekort hebben van 148,24 euro. Die ik dan zeker overmaak! Dat zal dan vast van de sociale dienst zijn die te weinig betaald. Maar hoe komt hij aan bedragen zoals 289 en 219 en 180... Grr en dan niet kunnen vertellen waar hij met die bedragen vandaan komt! Advies aan alle ouders, hou je eigen overzicht bij, want voor je het weer heb je een schuld van weet ik het hoeveel geld. bah bah!
Ik zou niet eerder betalen dan dat zij een gespecificeerde rekening kunnen overleggen. Met andere woorden: op papier kunnen laten zien waar die 180 / 280 (of welk bedrag dan ook) vandaan komt. Misschien handig om dit ook even schriftelijk naar ze te corresponderen? Dan heb je zelf namelijk ook bewijs.
Ja idd Het is niet raar dat heel veel mensen in de schulden terecht komen door kinderopvang..:x Iemand die ik ken ook van dezelfde dagverblijf moet 4000 euro betalen aan achterstand! En mijn zus 1500!!!! huh ook zij weten niet waar dit vandaag komt! En het rare van alles is, achterstanden moeten naar een andere rekening nummer???? dat niet op de factuur vermeld staat.
het is idd wel vaag dat ze met allerlei verschillende bedragen komen. Ik zou dat ook eerst uit laten zoeken voor je iets betaalt. Maar mensen die in de schulden komen door de kinderopvang is ook wel een beetje kort door de bocht he Daar gaat wel wat meer aan vooraf denk ik.
Precies. Snap dat je boos bent, maar om nou te zeggen dat mensen door kinderopvang in de schulden komen. Ik ken genoeg mensen die gebruik maken van kinderopvang (ikzelf ook) en heb nog nooit gehoord van spookbedragen. Dus idd even goed laten specificeren waar het voor is.
Dat is één van de redenen waarom wij zelf de kinderopvangtoeslag regelen en dit niet door het kdv laten doen. Zo blijven wij overzicht houden wat wij krijgen van de belastingdienst en het kdv stuurt ons een rekening met wat wij moeten betalen per maand. Maar in jou geval zou ik ze toch vragen om op papier te laten zien waar dit bedrag vandaan komt
Ik had hier ook zoiets. Mijn KDV werd via de gemeente geregeld, waar ik 1/6e deel subsidie van kreeg. En dan had ik nog een eigen bijdrage van 100 euro ongeveer. Het bleek dat ik die extra dagen voor vol moest voorschieten (a 65 euro). Aan het eind van het jaar kreeg ik dan wel extra geld van de belastingdienst, dus dan kwam daar zo'n 30-35 van terug. Maar dat was wel even een verrassing. Dat kwam bij mij dus doordat de gemeente over die extra dagen geen 1/6e vergoeding gaf. Alleen over de basisdagen. En de rekening werd dus ook niet dus hun betaald.
vreemd hoor, HIer is ons meisje ook wel eens een extra dag geweest ofzo maar heb nooit extra hoeven betalen, omdat ik ze dan wel eens een paar uur eerder ophaalde (halve dag) en dat werd netjes verrekend. Heb zelfs terug gekregen aan het einde van de opvang.....
Onze zoon gaat naar de peuterspeelzaak, maar ik heb ook nog nooit gehoord van deze spookbedragen. Heb je niks over het hoofd gezien? Wij ontvangen de kinderopvangtoeslag van de Belastingdienst en ontvangen een factuur van de peuterspeelzaal. Hier word niks automatisch afgeschreven, wij willen hier zelf de controle over.
Ik zou inderdaad even de sociale dienst bellen, maar pas nadat je de kinderopvang nogmaals gebeld hebt en duidelijk hebt gekregen welk bedrag ze nog van jou denken te krijgen en waarvoor dan precies. Anders kan SZ ook niets voor je doen.
Wat een vervelende situatie, maar die laastste zin vind ik wat kort door de bocht. Ruim 2 1/2 jaar kinderdagverblijf ervaring, maar nooit spookrekening ontvangen!
Denk eerder dat het aan het specifieke kdv ligt (en zéker niet aan kdv's in het algemeen), of aan je sociale dienst, of aan een combinatie van beide. Of misschien heb je zelf ergens toch zelf iets niet helemaal goed of handig gedaan? Ik ken dit helemaal niet, maar het is ook een stuk simpeler bij ons. Wij betalen de hele factuur van het kdv (en die factuur is zo duidelijk als wat), en krijgen iedere maand de toeslag van de belastingdienst. Zitten dus geen andere partijen bij waar geldstromen langsgaan. En er is géén mogelijkheid dat ergens achterstanden ontstaan (of ik zou zelf m'n factuur niet moeten betalen, maar dan is 't mijn eigen schuld). Dus: nog één keer helder overzicht van openstaande kosten opvragen bij kdv. Daarmee naar sociale dienst, en dan moeten jullie het samen oplossen. Succes ermee!
beetje kort door de bocht om te roepen dat kinderdagverblijven je willen belazeren. Wij betalen altijd zelf de rekening en en krijgen ook de kot op onze rekening gestort en het is nog nooit misgegaan. Vindt jouw situatie ook wel een beetje ingewikkeld omdat er uit zoveel verschillende potjes geld moet komen. Niet zo heel raar dat het dan een keertje mis gaat. Krijg je van het kdv geen rekening per maand
Hier ook nog nooit iets misgegaan, maar ook wij betalen zelf in zijn geheel het kdv. De KOT ontvangen we ook zelf. Ik zou in ieder geval éérst een gespecificeerde nota eisen van het kdv voor je gaat betalen. Blijkbaar hebben ze zelf ook de zaken niet op een rijtje, aangezien ze steeds met andere bedragen komen. Zou dat overigens wel schriftelijk van ze eisen (per mail bijvoorbeeld) zodat ze later niet kunnen zeggen dat je daar nooit om hebt gevraagd.
Sowieso wat een bedragen eigenlijk, ik vind het echt veel geld. Dan te bedenken dat er altijd maar aan alle kanten door betaald moet worden voor kinderopvang, ook als je kinderen niet brengt, ook als dat allang duidelijk is. Ik heb echt het gevoel dat er mensen gespekt worden met dat geld en dat zijn waarschijnlijk niet de leidsters zelf...
Dat lijkt me toch niet meer dan logisch? Je houdt een opvangplek bezet, dus moet je er ook voor betalen. Ze kunnen immers niet even een kindje van de wachtlijst halen om één dagje op te vullen.
Nou, ik vind het allemaal helemaal niet zo logisch. Ik denk dat het veel flexibeler zou kunnen, maar dat het gewoon puur allemaal om de centen gaat. Dat is overal zo, prima, maar in dit geval wordt er nogal gewerkt met belastinggeld (ook al is dat inkomensafhankelijk) en ergens vind ik dat gewoon schandalig.
Hallo allemaal, Ik zeg kinderdagverblijven maar het is idd zo dat niet allemaal zo zijn! De reden dat ik in het algemeen houd is omdat ik tijdens stagesperiodes ook ongelovelijke bedragen zag voorbij gaan bij mensen waarvan ik dacht WOW! toen had ik zelf nog geen baby. Anyway, De belasting betaald netjes. De sociale dienst geeft te weinig.. Dat heb ik heel scherp in de gaten. Ik wist ook dat daarin een achterstand zou ontstaan. Na overleg met mijn ex die overigens het eigen bijdrage betaald hebben we besloten om de 10 euro die Soos te weinid betaald in ons eigen bijdrage op te nemen. Ik berekend, ex berekend en aan het eind van het jaar komen wij een tekort van 148 zoveel. Maar de directie van de dagverblijf komt aankakken met allerlei idd spookbedragen die nergens opslaan. Vandaag toen ik bij de kapper was kreeg ik een sms van de dagverblijf met het verzoek dringend te bellen omdat het eigenbijdrage van oktober niet betaald was HUH? terwijl ik een overzicht van hun heb ontvangen en daar staat wel degelijk maand oktober bij! overgemaakt door exlief. Daarna noemde ze weer een bedrag van 300 zoveel euro.. Ik nam het niet eens meer serieus en ben daar verder niet op ingegaan! Wij hebben nu een duidelijk overzicht en onze bedragen kloppen! Denk gewoon dat hun administratie een puimhoop is waardoor iedereen gewoon achterstanden krijgt. Ik maak in december de 148 over en mail die man. Als hij met gedoe komt dan ga ik samen met hem en exlief aan een tafel zodat hij idd duidelijk maakt waar die spookbedragen vandaan komen! Bij ons worden extra dagen wel verrekend. En Fijn dat de meeste een betrouwbare dagverblijf hebben... Ik word doodziek van deze waar mijn kindje op zit.
ook al heb je een betrouwbare dagverblijf is het sowieso altijd handig om een overzicht bij te houden... maar sowieso de mensen die hetzelfde probleem hebben als ik. bedoel daar verder ook niets verkeerds mee.