Ik heb net een was uit de machine gehaald en ik zie dat er een paar truien en een vest helemaal wijd zijn geworden. Ik heb dit al eens eerder gehad, terwijl ik bijna altijd op 40 graden was. Het is zo zonde want die truien lijken nu meer op een jurk.. Ik zou niet weten waar het aan zou kunnen liggen, herkent iemand dit?
Wat staat er op de wasvoorschriften van de truien en het vest? Als je het namelijk volgens wasvoorschrift wast zou dat niet mogen gebeuren.
Hmmm, dan vind ik het vreemd, want dan zou dat niet mogen/kunnen gebeuren. Ik zie dit namelijk vaak gebeuren als het een product betreft wat op handwas moet worden gewassen. Als je die in de wasmachine gooit, dan kan het wijder worden.
Oke, ja het rare is dat het dus niet bij iedere was is dat er kledingstukken wijder uitkomen, maar bij sommige wassen dus wel. Ik zit dan te denken aan of het door het aantal toeren kan komen of te veel of te weinig was in de machine ofzo. Maar dat weet ik dus niet zeker.
Ik heb wat zitten kijken op internet en het zou aan het toerental kunnen liggen en wasverzachter. Ik weet niet of je wasverzachter gebruikt en hoeveel toeren je machine draait.
En het heeft gewoon te maken met de kwaliteit van je kleding. Met goedkopere kleding wel eens gehad, met duurdere of iig betere kwaliteit nog nooit gehad..
Meestal op 1000. Toevallig vandaag op 1200. Wasverzachter gebruik ik ook. Aan de kwaliteit kan het niet liggen, want ik heb het ook bij dure kleding gehad.
Dan ligt het niet aan het aantal toeren, dat zou gewoon moeten kunnen, want echt hoog is dat niet. Wasverzachter zou dan nog kunnen, dat daardoor de stof slap wordt en dan door de centrifuge te veel heen en weer wordt geslingerd. Misschien zou je de fabrikant van de wasmachine eens een mailtje kunnen sturen met je vraag, soms hebben die wel een oplossing voor je probleem.
Hm, misschien idd de wasverzachter. De wasmachine kan het niet zijn denk ik, want toen ik thuis woonde kwam het ook wel eens voor en dat is een ander merk dan ik nu heb.
Ik heb het eigenlijk nog nooit gehad, behalve dan als ik dingen in de wasmachine deed die er eigenlijk niet in mochten. Of idd erg slechte kwaliteit kleding, maar dat zijn dan niet meerdere kledingstukken in 1x.