Terugkerende koorts!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sm1990, 14 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Ik ben een beetje ten einde raad....

Mn zoontje heeft sinds september 2015 elke maand koorts gehad altijd rond de 10e van de maand. Het is inmiddels alweer 2 dagen hoge koorts rond 39 a 40. Hij is wel verkouden en klinkt vol maar daarvan zon hoge koorts?
    De andere keren was er weinig te vinden zn oren keel alles in orde ook bij kno geweest. Geen blaasontsteking niets.
    Bloedgeprikt witte bloedcellen verhoofd kan wijzen op ontsteking.. Ben er mee bij 2 kinderartsen geweest en die weten t verder ook niet.
    Elke keer als het weer gebeurd precies n maand later blijf ik het echt heel vreemd vinden!
    Hij is wel levendig( wel wat minder natuurlijk)
    Eten en drinken heeel moeizaam. Wel genoeg om niet uit te drogen.

Moet ik hier nou mee ? 😑

2. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Dokters zeggen kinderen kunnen tot 10 a 15 keer per jaar koorts hebben.. Lijkt mij erg veel hoor het nooit..

3. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    mijn zoon had ook bijna elke maand koorts. Ik was zo bezorgd! Vaak naar de dokter geweest en kreeg te horen dat het niet te lang mocht duren. 1 keer duurde het wel lang en hij kreeg een ab kuur. Bleek een blaasontsteking te zijn. Meer kon ik niet doen. Gelukkig was het na zijn eerste verjaardag min of meer over.
    Ik zou dus zeggen, gewoon doorgaan met wat je aan het doen bent. Gewoon naar de dokter als je het niet vertrouwd. En veel knuffelen natuurlijk!

4. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Hy heeft tot zn 2e jaar nooit koorts gehad en nu dus elke maand er word nooit echt wat gevonden :(
    Hier duurd het soms wel 6! Dagen

5. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Ontdek net dit? Wat is dat? Plaatje van internet maar exact wat mijn zoontje heeft

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,9 KB
      Weergaven:
      23
  6. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ontstoken amandelen? Kan ook vaak terug komen..

7. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Amandelen ontstoken ?
    Daar kan je heel vaak koorts van krijgen

Onze zoontje van 10 maanden heeft ook grote amandelen op en af koorts eet slecht

Ze kunnen niks doen

8. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Nee nooit intstoken geweest kno geweest niks loos
    Het is dus zn strottenklepje gaan nu naar de hap. Kan gevaarlijk zijn!! :(

9. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    Wauw sterkte hoop dat het meevalt

10. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    De dokter deed heel saggerijnig tegen ons geen hand toen we binnen kwamen niks. Ik zei ik zien zn strottenklepje zei ze dat is onmogelijk..
    Toen zei ik dat ik een foto had zei ze oja nou ja dat kan.( toen opeens wel) ik zei hij heeft altijd last met slikken. Zegt ze os de leeftijd.. Ik zei hij heeft altijd al last gehad.. Nouja ik ben dokter jij Niet!! Zei ze..
    Ik vroeg nog wat aan dr toen ze net aan het luisteren was naar de longetjes van mn zoontje(heel stom van mij natuurlijk) was het meteen SSST!!!!
    En kan hij niet praten op heel neerbuigende toon.. En ze kwam met een glas limonade ooh kanhij niet drinken uit n beker!?
    En je doet zn jas te hoog dicht enz enz.
    Wat een nare smaak heb ik eraan overgehouden zeg!

11. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Zn temp was opeens gezakt naar 35,5 van 39,5
    Had wel n zetpil gegeven ze zei maar paracetamol heeft geen invloed op de tempratuur.. Ook nieuw voor mij!

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Mijn oudste had dit continu! Tot haar amandelen werden verwijderd en ze buisjes kreeg. Nu heeft m'n jongste het probleem :(.

13. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Hier heeft hij Lleen niks aan zn oren en ook geen ontstoken amandelen, dat had jouwe dus wel babii?

14. Hoe gaat het nu?

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Jep, chronisch en dus haar hele leven al standaard verhoging en continu ab. Inmiddels na verwijdering nooit meer ziek geweest.

M'n jongste ook continu.

Maar ze hadden dit ook bij het doorkomen van tanden, hoektanden en kiezen. En vooral die laatste 2 hebben enorm tot fikse koorts geleid.

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    PCM laat wel degelijk de koorts zakken. Als ik die niet geef tijdens koorts, zakt het absoluut niet\

Overigens kregen m'n kids de avond ook vaak koorts, was vermoeidheid ;). Natuurlijk wel icm alle andere oorzaken.

17. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Nog steeds hoge koorts 39,5
    Hele nacht liggen rillen en beven had ik nog nooit bij hem gezien
    En af en toe werd hij wakker en was heel bang en schreeuwen leek wel hallucineren.
    Ik ga vm naar mn eigen dokter.. Vind het toch een raar idee dat strottenklepje.. En hij kan nog steeds niet eten en drinken...

18. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    sm1990: wat vervelend voor je zeg. ik wete precies hoe je je voelt.

Mijn zoontje heeft al sinds zijn geboorte verhoogde temp van 37.8.
    niemand die zich hier druk om maakt. hij is nu 3 jaar en heeft al 1,5 jaar lang iedere week koorts dan is de koorts 5 dagen weg dan hefet hij weer 5 dagen 40 graden dan voor 3 dagen weg en hup weer 2 dagen koorts dan 7 dagen weg en dan 5 dagen 39 graden om gek van te worden.
    ook hier geven artsen aan dat kinderen nou eenmaal vaak ziek zijn. en de ene keer was het pseudokroep dan verkouden dan de griep dus hij is gewoon een gevalletje van alles oppikken.

vorige week was ik het zat na 8 dagen 39 graden koorts, hij is gewoon levendig en speelt hij heeft alleen koorts.
    eindelijk een longfoto gemaakt, maar toch wel wat op te zien is wat lijkt op een virale longontsteking al zijn bloedwaardes zijn ook verhoogd wat duid op ene ontsteking. maar ja viraal is dus niets aan te doen. nu mogen we eindelijk naar een kinderarts want die koorts die hij nu steeds heeft is van zijn longen maar die andere keren kan dus weer andere dingen zijn.
    wel weet de arts niet of de kinderarts wel wat gaat vinden, maar we moeten wel naar een oorzaak gaan zoeken waarom hij zo vatbaar is,

19. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Smurfin29 dat klinkt ook heftig zeg!
    Dokters Zijn erg makkelijk.
    Hier net thuis ban de dokter. Ze wist het niet. Ze had in elk geval nooit een zichbaar strottenklepje gezien, dat vond ze als dokter zijnde wel heel leuk en bijzonder maar maakte Zich geen zorgen!?
    De terugkerende koorts vind ze niet normaal maja ze had me al doorgestuurd kinderarts dus kon er verder niets mee.
    Hij drinkt niet en eet niet allleen vannacht wat gedronken ze zei ik kan hem alleen opmemen als hij is uitgedroogd. Hier deed hij daar heel vrolijk en spelen en thuis stort hij weer in :(
    Ik heb net de kinderarts gebeld omdat we pas over drie weken weer een afspraak hebben, en ik word als het goed is teruggebeld (moet je altijd maar weer afwachten)
    De longfoto waarom was die gemaakt? Hoorde ze wat toen ze naar zijn longen luisterde?
    Sterkte.

20. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Dat strottenklepje is normaal. Bij iets van 2-4% van de mensen is dit zichbaar. Heb ik zelf ook, en kan geen kwaad.

Wel vervelend dat de ha je zo niet serieus nam!

Deel Deze Pagina