De hik van onze kleine herken ik nu al 2 maanden (in mijn buik), hij heeft ook vaker op een dag de hik en het is niet te missen, het is heel duidelijk te voelen en te zien als hij de hik heeft. MAAR nu heb ik sinds twee weken iets nieuws ontdekt, het is een ritmische/regelmatige beweging wat lijkt op een hartslag... Wat is dit? Het is absoluut niet de hik, zijn hik is heel herkenbaar overduidelijk en voelt altijd veel harder grover en over heel mijn buik voelbaar. Wat ik nu voel is een hele subtiele rustige ritmische beweging op 1 plek, vaak bij zijn rug in de buurt. (Als ik mijn vinger erop leg zie je mijn vinger op en neer bewegen zoals mijn hartslag dat zou doen, ongeveer de snelheid van de hartslag van een volwassenen). Het is op 1 plek te zien en te voelen maar het voelt niet alsof een lichaamsdeel van hem beweegt... Ik probeer het zo duidelijk mogelijk te beschrijven maar het is heel moeilijk om uit te leggen. Herkennen jullie dit, wat is dit? Ik maak me een beetje zorgen omdat ik zeker weet dat het niet de hik is, maar wat is het dan wel?
Zou dat het zijn? Het is ongeveer 3x perdag voelbaar voor zo een 5minuten lang op de zelfde plek, daarna trekt het weg...
Ik heb het ook, maar wist zeker dat ik het niet zelf was. Het blijkt zo te zijn dat baby'tjes in de baarmoeder al oefenen met het in- en uitademen van vruchtwater, zo trainen ze de middenriefspier als ze straks geboren zijn. Dat voel ik soms heel duidelijk. Eigenlijk heel bijzonder dus!
Dat in en uitademen klopt alleen komt het vruchtwater niet in de longen en ontplooien de longen zich ook niet. Het komt tot het strottenhoofd. De buik van de baby kan daardoor niet de omhooggaande beweging maken daar deze beweging enkel ontstaat als de longen zich vullen.
Hahaha! Ik was me dat net aan het afvragen want ik voel het nu ook. ik denk dat het de eigen hartslag is, want het klopt een beetje met mijn hartslag van mijn pols.