Flink frustrerend hoor. Je snapt wel dat die man ook gewoon zijn werk moet doen, maar het geeft echt zoveel overlast! Is toch niet leuk dat jullie niet lekker in de tuin kunnen zitten vanwege die herrie. Maar hopen dat hij snel klaar is. Sterkte hoor!
Nou je staat niet helemaal machteloos hoor: http://www.vrom.nl/get.asp?file=Docs/wonen/burenrecht_in_bw.pdf Zie eens naar artikel 53 En dit staat bij VROM 21. Moet ik mijn buren informeren als ik ga bouwen? Het is zaak niet alleen rekening te houden met de wet, maar ook met uw buren. Buren hebben namelijk een aantal rechten en plichten ten opzichte van elkaar. Het algemene uitgangspunt is dat u uw buren geen hinder mag toebrengen, bijvoorbeeld door het wegnemen van licht en lucht of het verspreiden van stank en trillingen. Het burenrecht is vastgelegd in het Burgerlijk Wetboek. (Zie Wetten en regels: Artikelen uit het Burgerlijk Wetboek over relatie tussen buren) Als u het plan heeft om te gaan verbouwen, is het verstandig om dit eerst met uw buren te bespreken. Mochten zij aangeven dat zij problemen hebben met uw plan, dan kunt u samen zoeken naar een oplossing waar beide partijen tevreden mee zijn. Dit voorkomt problemen achteraf. U bent overigens zelf verantwoordelijk voor het informeren en overleg met uw buren. De gemeente controleert dit niet, ook niet als u een bouwvergunning heeft aangevraagd. VROM - Dossier Bouwregelgeving Bouwvergunning - Woningwet
ik had begrepen dat ie er ook hele vloeren uit heeft gehaald..dat is tornen aan de structurele opbouw van het huis..vandaar.
Is toch ook nog zoiets als woongenot? Nou ik zou daar ECHT niet van genieten als ik daar zou wonen hoor!
Nee he, het duurt gewoon te lang. Altijd die herrie aan je kop. 2,5 jaar geleden zijn we hier gaan wonen voor de rust, krijg je dit!