Ik ben in september gestopt met de pil (Cerazette) na ongeveer 10 jaar pilgebruik. Mijn man en ik willen graag een kindje, maar na 4 maanden heb ik nog steeds geen maandstonden gehad. Ik heb na ongeveer één maand bloed laten trekken bij de huisarts en daar kon ze zien dat ik in de folliculaire fase van mijn cyclus zat (bleef hangen). Ze zei dat ik zeker een half jaar geduld moest hebben. Ik heb reeds een afspraak gemaakt bij de gyneacoloog in maart, wanneer er een half jaar voorbij zal zijn. Maar ik ben ongerust en snap niet waarom het zo lang duurt. Telkens wanneer een test negatief is, dan ben ik zo teleurgesteld. Is dit normaal? Ik leef gezond, sport (8u per week ongeveer), ik drink of rook niet, heb een normaal gewicht. Op 3 en 4 januari had ik een klein beetje lichtroze afscheiding en hoopte dat dit een innesteling was, maar een test gisteren was negatief. Alvast bedankt voor de raad.
Grote kans dat je nog aan het ontpillen bent, en dat kan inderdaad lang duren (half jaar tot jaar is niet vreemd). Niks om je ongerust over te maken, maar wachten is moeilijk! Komt goed meissie gyn kan je vast meer vertellen
Ik had niet gedacht dat het zo lang zou duren en ik maak mezelf alleen maar gek. Bij alles wat ik voel, weet ik niet wat ik moet denken. Ik heb bijvoorbeeld vandaag links pijnscheutjes en dan hoop ik al dat het een eisprong is... Ik word er eigenlijk wat moedeloos van, want eigenlijk sta ik nog helemaal nergens. Pas wanneer ik ongesteld word, begint het echt. M'n jongste zus was na de tweede ronde zwanger (maar zij werd ook meteen na de pil gewoon ongesteld), dus ik hoop dat het een beetje in de genen zit. Ik probeer er niet te veel aan te denken, want waarschijnlijk onderschat ik hoe sterk gedachten je gestel kunnen beïnvloeden. Ik weet dat ik helemaal nog niet ongerust moet zijn, maar nu we besloten hebben om ervoor te gaan, is het wachten en de onwetendheid wel moeilijk. Hopelijk kan de gynaecoloog meer zeggen of ben ik tegen dan ongesteld geworden!