Even van me afschrijven: zenuwen voor sollicitatie morgen!

Discussion in 'De lounge' started by MvS, Feb 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Hihi! Is ook spannend! Wel lekker dat je begint met een trainigsdag; dan word je tenminste niet gelijk in het diepe gegooid... :)

Heel veel plezier vandaag!

2. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Marjolinos, gefeliciteerd met je baan!!! :D
    En ik zou ook nerveus zijn hoor maar komt vast goed! Veel plezier!

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heel veel succes!!
    weet toevalligdat je trainer niet veel heeft geslapen vannacht, dus hoop dta hij een beetje aardig is voor je :D

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    :D

Gefeliciteerd!!!

Ik heb mn opleiding binnen dus ga vanavond alvast leren, 3 weken detijd om iig 20 van de 135 instrumenten uit mn hoofd te leren:D

5. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Whaaaaaaaaaa ik ben zooo nerveus!!
    Heb om 13uur gesprek en de tijd kruipt echt!
    Natuurlijk is mijn zoon hartstikke vervelend (voelt hij het aan?) en mijn dochter wil niet slapen...
    Ik hoop dat schoonmoeder een beetje op tijd is zodat ik ruim op tijd daar ben!

Heb me best goed voorbereid maar ben bang dat ik toch een black-out krijg als ik daar eenmaal zit maarja.

Pfffffffff kan niet iemand even de klok vooruit draaien?

6. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Hihi! Ik ken je gevoel. Het komt echt goed!
    Als je daar eenmaal bent en je hebt handjes geschud ben je die zenuwen echt wel kwijt...

In de tussentijd: Sterkte! :D

7. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Dankje :)
    En idd toen ik daar eenmaal zat waren de zenuwen wel redelijk onder controle ;)

Nu nog 2 hele lange weken afwachten en dan hoor ik iets. Ben bang dat ik het niet word want het word een kleine Hema en ik heb vermeld dat ik 2 kindjes heb dus... Maar wie weet... Ondertussen gaan we verder met solliciteren en vrijdag heb ik al het volgende gesprek bij de Karwei!

Weet iemand trouwens misschien hoe ik dat moet oplossen als zij bijvoorbeeld vrijdag zeggen dat ik aangenomen ben (wie weet) maar ik liever op de Hema wil wachten?
    Moet ik dat gewoon zeggen of zou dat erg verkeerd zijn?

8. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Pfoe, zeg, 2 weken!? Da's echt lang..!
    In dat geval zou ik gewoon bij Karwei bedenktijd vragen en dan in de tussentijd bellen met Hema om te vragen wat je kansen zijn omdat een ander bedrijf heeft aangegeven je graag te willen hebben. Dan ligt de bal bij hun...
    Je kunt wel eerlijk zeggen bij Karwei dat je nog een sollicitatie hebt lopen, maar als zij snel beslissen kan ik me ook wel weer voorstellen dat ze niet zoveel zin hebben om nog twee weken te moeten wachten of jij het wel of niet doet.

Lastig, zeg!

9. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Even een update:
    Bij Hema ben ik niet aangenomen (best stom gelopen maarja) en bij Karwei mag ik vrijdag op 2e gesprek!!
    Joepie!!
    Het is namelijk niet alleen voor de avonduren en weekend (stond wel in vacature) maar ook voor overdag.

Alleen vraag ik me nu af wat ze in zo'n 2e gesprek doen... Is het alleen om nog wat papierwerk door te nemen en over het loon te praten enzo of krijg je dan nog vragen?
    Het was best een informeel sollicitatie gesprek. Die man leek zelf wel nerveus haha. En het is best een kleine vestiging...

Ik ben benieuwd!

10. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Meestal is een tweede gesprek (vooral in zo'n sector lijkt me) een arbeidsvoorwaarden gesprek. Ik verwacht niet dat je daar nog veel vragen zult krijgen.
    In ieder geval succes!

11. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Daarbij is het ook vaak dat ze gewoon nog ff een keertje willen kijken of je de tweede keer net zo prettig/aardig/....whatever overkomt als de eerste keer. Soms heb je een tweede keer een heel ander gevoel bij iemand, maar meestal is het gewoon een bevestiging van het goede gevoel van de eerste keer :) Komt goed!

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    aww jammer vd hema! how come?

succes vrijdag!

ps MvS, er is een jongen verliefd op me, en hij is tandarts I.O. hoe ironisch? LOL

13. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Thnx voor de antwoorden! Ik denk ook dat het echt een arbeidsvoorwaardengesprek is maar van de andere kant twijfel ik weer haha. Erg he. Naja ik ga er maar gewoon heen en what you see is what you get, dus als ze me dan alsnog niet willen is het hun pech ;)

Devilschase, nou bij de Hema kreeg ik te horen dat ik over 2 weken iets zou horen. En ineens kreeg ik op zaterdag een brief dat ik het niet was geworden. Beetje lullig want dan hebben ze het waarschijnlijk al meteen geweten dat het niks werd en had ik liever gehad dat ze het me in mijn gezicht zouden zeggen. Of dat ze me dan zouden bellen ipv een brief!

14. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Hihi! Da's wel gaaf :D Is ie leuk?? :p

@ MvYenE: je hoort het vrijdag vanzelf wel, idd. Gewoon ontspannen naartoe gaan - je hebt ze nu immers al eens ontmoet en weet dus dat die man waarschijnlijk nerveuzer is dan jij, hahahaha!

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja dat is ie, maar heb een vriend he, dus een nono

16. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Haha! Ja, oke, maar toch is het een grotere ego-streler als een leuke man je leuk vindt dan wanneer een ..... ehm ..... minder-leuke man je leuk vindt :D

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    jep:D andrs mocht ie wel mn gaatjes boren en vullen

HAHAHAHAHAHAH

flauw

Share This Page