Hoi, Volgende week donderdag moet Sophie voor een kleine ingreep onder narcose. Omdat ik het nogal spannend vind dat zo'n kleintje al onder narcose gaat, lees ik graag ervaringen van anderen. Ook vraag ik me af in hoeverre zij er zelf iets van merkt/hoe angstig het bijv. voor zo'n kleintje is dat ze een kapje op krijgt. Ik vind het heel moeilijk om haar zeg maar eventjes in handen te geven van het medisch personeel, hoe fijn het ook is dat ze haar behandelen. Het liefst ben ik zelf ook nog bij de operatie, maar dat mag niet. Ze is nu overigens snotverkouden. Als dat volg. wk zo is mag ze volgens mij niet eens geopereerd. Alvast bedankt! Een bezorgde moeder x Sophie
hoi hoi ik weet niet waar aan ze wordt geopereerd maar als ze verkouden zijn wordt ze niet geopereerd als ze het kapje op krijgen gaan ze wel een beetje trillen als ze gaat huilen is het niet erg dan valt ze eerder in slaap het is ook een voordeel dat ze zo jong is dan weten ze het na die tijd niet meer als ze bij komt ik heb het al 3 x meegemaakt en zal nog wel vaker gebeuren het is niet leuk om te zien maar ze is in goede handen daar
Ik mocht Daan gewoon vasthouden toen ze hem onder nercose brachten waardoor het voor kinderen niet al te eng is. Een voordeel was bij Daan dat hij al vaak moest puffen en dus wist dat een kapje niet eng was.
Mijn mannetje is 23-01-08 geopereerd en weet dus maar al te goed wat je bedoelt, ondanks je tiekem echt wel weet dat ze hun uiterste best zullen doen etc etc maak je je toch zorgen. Voor mij was het ook echt de eerste keer dat ik niet bij Noah zou zijn..... ik mocht niet mee om zijn bedje naar de OK te rijden maar ik mocht er niet bij zijn als hij in slaap zou worden gebracht (mag blijkbaar net bij zuigelingen jonger dan 3 mnd) die worden extra gecontroleerd en zal er wel niet fraai uit zien aan allerlei extra appratuur, dus ik kan niet zeggen hoe dat gaat/eruitziet maar ik weet wel dat ik het heel ongeloofelijk moeilijk heb gehad. Noah had een flinke liesbreuk en huilde 2 en een halve maand aan één stuk door en na de operatie is het een ompleet ander kind echt de hele dag vrolijk huilt nauwelijks meer dus JA ze orden er echt beter van Ik kan je alleen heel veel sterkte wensen en je moet gewoon aan de feit blijven denken dat de operatie blijkbaar echt nodig is (al weet ik niet waaroor ze moet) en dat ze er later niet meer van weten maar de mama wel
Dank voor jullie reacties! Ze heeft iets waarvan men niet precies weet wat het is (men heeft het nooit eerder gezien). Direct na geboorte ontdekte ik het: onder aan haar billetjes zit een klein bolletje aan een soort stengeltje vast. Foutje van de natuur. Dit wordt nu dus verwijderd (en vervolgens onderzocht). Maar lijkt verder onschuldig. Waren eerst bang dat t inwendig niet goed zou zijn. Maar er is een echo gemaakt en daaruit bleek dat alles compleet is. Hele opluchting! x Sophie
Zomaar, wat fijn dat het Noah zo goed heeft gedaan! Lijkt me rot idd als je er niet bij mag zijn. x Sophie
Mijn meisje is geopereerd aan een liesbreuk toen ze 7 weekjes oud was. Ik vond het ook heel erg en heb vreselijk gehuild aan haar bed toen ze onder narcose werd gebracht. Elena heeft heel erg tegen het kapje en tegen de narcose gevochten, ze wilde er niet aan toe geven. Volgens de anesthesist had (en heeft ze nog steeds ) een hele sterke eigen wil. Maar, ze hebben haar heel soepel toch rustig gekregen en onder narcose gebracht en ik ben ook supergoed opgevangen. Ik heb niet het gevoel dat Elena er iets aan heeft over gehouden, ook niet in de vorm van angst ofzo. Een uur na de operatie lag ze weer vrolijk te trappelen met haar beentjes (terwijl ze een liesbreukoperatie had gehad, stel je voor) en heerlijk te lachen naar de zusters, maar goed ik heb ook een echte flirt van een meid! Het is zeker niet leuk als je kleine geopereerd moet worden, maar op deze jonge leeftijd hebben ouders er emotioneel meer last van dan de baby's, zeiden de arts en de anesthesist tegen me. Ik wens jullie heel veel sterkte in ieder geval! Hopelijk is het snel achter de rug en knapt de kleine snel op!
Mijn zoon is toen hij een half jaar was onder narcose gegaan... was een fluitje van een cent en hij sliep heel rustig in. Vond het wakker worden veel naarder want ik hoorde dat hij al wakker was en huilde en ik kon er nog niet bij... Na de narcose heeft hij nog een uur geslapen en daarna was hij weer zichzelf. Volgende week moet hij weer, ben benieuwd hoe het dan gaat.
Emma is met 6 maanden ook voo reen kleine ingreep onder narcose geweest. Ze deed het super en eerlijk gezegd heb ik mezelf streng toegsproken en dat heeft geholpen. Ik vond het niet naar. Iedereen was super lief. Ik mocht haar vasthouden en ze deden ook heel relaxed en lief tegen Emma. Ook heeft ze erna nergens last van gehad, van de narcose opzich. Mag ik je de tip geven om haar inderdaad niet onder narcose te laten gaan als ze verkouden is. Emma was een beetje verkouden, echt minimaal. maar heeft er wel een longonsteking eraan overgehouden. Niet om je ongerust te maken. Maar het was wel de oorzaak.
april is ook geopereerd toen ze 9 weekjes was aan een liesbreuk mocht ook gewoon mee de ok in gelukkig was ze net een kwartier daarvoor in me armen in slaap gevallen ze was totaal uitgeput van de hele nieuwe ervaring dus mocht haar vast houden tot ze onder narcose was hoefte haar zelfs niet omtekleden dat deden hun toen ze eenmaal weg was. toen het kapje op haar neus ging hebben ze haar speen uit haar mond gehaalt en toen ging ze even protesteren maar ze mocht haar speentje weer in onder het kapje en is gewoon heerlijk in slaap gevallen ook na de operatie na een uurtje had ze al honger en is ze aan de borst geweest paar uur later was ze al weer vrolijk aan het babbelen. me oudste is 2 maanden geleden ook geopereerd aan een liesbreuk zij is 4 dat werd toch wat moeilijker ze vond het heel eng allemaal na de narcose werd ze wakker en heeft ze ook 3 uur aan 1 stuk gehuilt en ze viel in slaap en daarna was het net of er niks gebeurt was ze was de eerste weken wel steeds bang dat ze terug moest en nu als je het hebt over het ziekenhuis zegt ze: dan krijg je een kapje zo op je neus en dan ga je slapen en dan ben je weer beter haha
Bedankt weer voor jullie reacties Ozgul, dat lijkt me ook erg zielig als ze zo vechten tegen narcose. Gelukkig ging het daarna goed! Zeeuwsmeisje, sterkte volg. week! Tigger, bedankt voor de tip! Sabrina, gelukkig ook een geruststellende ervaring. Wat schattig van je oudste. Wel sneu als ze het zo bewust meemaken als ze wat ouder zijn. x Sophie
Hoi Sophie, De kids van mij zijn helaas al diverse keren onder narcose geweest. Waar ik je voor wil waarschuwen want dat was mij nooit verteld en ik was er erg van geschrokken is dat op het moment dat ze onder narcose raken de ademhaling kan gaan schokken. Dit is een normale reactie en niets om je zorgen om te maken. Maar als je het niet weet en het gebeurt je net als mij dan denk je dat je kindje stikt of zo en op dat moment wordt je ook de o.k. uitgezet. Ik was er echt helemaal van uit mijn doen. Niet om je bang te maken hoor maar om een trauma te voorkomen. Heel veel succes met de kleine! Groetjes Linda.
Dank je voor de waarschuwing. Wat vervelend dat jij zo moest schrikken. Dat zou ik ook hebben, dus erg bedankt. Gefeliciteerd met je zwangerschap! x Sophie