Geen vrienden meer????

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 23 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hallo!!!!

Mijn man en ik hebben 15 jaar in een dorp gewoond. Daar hebben we een leuke vriendenkring opgebouwd. Vorig jaar zomer zijn we verhuisd naar een dorp 25 km verderop. Met de kerst(2010) kerstkaarten gestuurd en ook ontvangen......vrienden gevraagd op visite, bbq en andersom.
    Maar nu.......we hebben geen 1 (!!!!!!) kerstkaart ontvangen:$
    Ik heb ze op tijd gestuurd, dus dat kan het niet zijn.

Ik ben bang dat de vriendschappen verwateren en dat ik staks helemaal geen vrienden heb.
    In het dorp waar we nu wonen in dat wel het geval. Ik ken niemand en vind het moeilijk vrienden te maken. Verder dan een praatje maken met de buren kom ik niet.

Om eerlijk te zijn ben ik ECHT bang straks geen vrienden te hebben:(

2. tulip

tulip Niet meer actief

jeetje, zo ver is 25 km toch niet???

3. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Misschien eens op de koffie gaan ofzo? 25 km is inderdaad niet zo ver weg.
    Anders toch richting op een nieuwe sociale kring? Lid worden van een vereniging, misschien iets van cursussen doen wat lokaal georganiseerd wordt.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Je vriendschappen hangen toch niet van een kerstkaartje af??

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Nee, natuurlijk niet. Maar het is toch raar....15 jaar elkaar kerstkaarten sturen en nu niet( van niemand!!!!). Ik krijg daar een raar gevoel bij.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    25 km vind ik ook niet ver...
    Maar als je iets met iemand wil afspreken, wat let je om zelf te belle Misschien denken zij ook wel van: Die laten niks meer van zich horen.

Ik verwacht dit jaar sowieso minder kerstkaarten, omdat dit toch iets is waar mensen op bezuinigen.

7. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    jeetje, 25 km is idd niet ver
    snap het niet hoor

ik ben zelf 6 jaar geleden 100 km verder verhuist van mijn geboortedorp, pfff dat merk je idd wel wie je echte vrienden zijn.
    nu 6 jaar later kan ik de echte vrienden op 1 hand tellen, derest zie ik zo nu en dan op een ander feestje, maar nu pas weet ik dat dat nooit echte vrienden zijn geweest maar kennisen

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Maar komen je vrienden nog wel gewoon langs?

9. tulip

tulip Niet meer actief

als zij echt niet meer komen omdat je 25 km verder bent gaan wonen, dan vraag ik mij af of het echte vrienden zijn. Wel rot voor jou natuurlijk, maar misschien ben je dan beter af. Als mijn beste vriendin gaat verhuizen zou ik wel naar het andere eind van de wereld rijden ervoor.

10. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Denk dat het wel meevalt hoor, ik ben bijna 200km verhuisd van mijn vrienden en alsnog hebben we een enorm goeie vriendschap. Tuurlijk je ziet elkaar iets minder, maar het zal vast wel meevallen.

11. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik ken het, ben verhuisd een x aantal kilometers en hoor niks meer van een aantal "vrienden"dat zijn dusm gewoon geen vrienden geweest, Ik heb nu 1 beste vriendin en 1 hele goede vriendin en daar ben ik al super blij mee...

ik zou zelf proberen te bellen en als ze dan na een aantal keer niet reageren er ook mee pp houden.

Maar aan kerstkaartjes hecht ik geen waarde..

12. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik herken het wel en denk dat het gewoon zo loopt. 25 km is niet ver, maar even 'buurten' is er ook niet meer bij. Contacten verwateren dan toch wel snel. Tenzij het natuurlijk om heeeeeeel goede vrienden gaat, dan zou het niet mogen gebeuren... Wel jammer hoor!

13. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Moet heel eerlijk zeggen dat ik denk dat de post een (flinke) achterstand heeft met postbezorging.
    Ikzelf heb zo'n 20-25 kaarten verstuurd en heb er welgeteld 6 (+1 digitale) terug mogen ontvangen. Dit is gewoon nog nooit voorgekomen......

14. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik vraag me af hoe die vriendschappen door het afgelopen jaar heen zich staand hebben gehouden?
    Zijn jullie op elkaars verjaardagen geweest, dingen afgesproken, bij elkaar op de koffie?
    Want daar schrijf je niks over en in een vriendschap moet gewoon door beide partijen geinvesteerd worden en niet alleen met kerst een kaartje.
    Als ik het hele jaar door contact heb met vrienden, maak ik mij niet druk over wel of geen kerstkaartje.

15. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Misschien komen de kaartjes nog.. het is nog geen kerst hé.

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Maar zie je ze normaliter wel? Komen jullie nog wel bij elkaar op bezoek enzo?

17. Gazy

Gazy Niet meer actief

wij zijn 5 klm verhuisd en ik heb me op dat moment nooit beseft wat voor inpakt het had maar wij zijn aardig wat contacten verloren. We vinden het neit erg.. maar een kleine verhuizing kan grote gevolgen hebben

18. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Misschien ben ik niet duidelijk.
    We zagen elkaar regelmatig; verjaardag, bbq, visite enz. Dus dat zit wel goed. Maar ik ben eind september bevallen, tot nu toe geen vrienden op kraamvisite (wel kaarten) en nu geen kerstkaarten?

Misschien komen ze nog. Maar ik heb een raar gevoel dat de vriendschappen verwateren:(

19. MaRita

MaRita Actief lid

18 okt 2008
    465
    10
    18
    Dat is idd raar...25 km is toch een klein half uurtje rijden...Tja, ik snap heel goed dat je nu geen goede gevoel krijgt.

20. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik denk hetzelfde, hier ook nog maar een paar kaarten ontvangen terwijl normaal de hele deur al volhangt met kaarten rond deze tijd. Mijn vriendin heeft kaartjes voor mijn meiden gestuurd, voor elk 1 en voor ons 1 en de eerste 2 zijn op verschillende dagen binnen gekomen en de 3de is nog niet binnen (wel op hetzelfde moment in de brievenbus gedaan). Ik zou me nog niet al te druk maken hoor al kan ik het me wel voorstellen.. ik kan ook piekeren over dat soort dingen haha.

Deel Deze Pagina