Wij willen de tweede verjaardag van onze zoon als excuus aangrijpen om zijn kamer opnieuw in te richten met een eenpersoonsbed en nieuwe meubels. Mijn eerste gedachte was om een kamer te kopen waar hij jaren en jaren mee vooruit kan. Dus een eenpersoonsbed, een kledingkast en een bureau als basismeubelen. Maar ik begin daaraan te twijfelen want vooral met het bureau kan hij nog niets. Dat zou de eerste tijd dienst doen als commode, dat wel. Ik zou er ook graag een klein tafeltje en stoeltje bij doen waar hij wel al aan kan zitten. Ik ben op zoek naar tips. Wat zou leuk voor hem zijn? En wat is handig voor ons? Hij is nog niet zindelijk dus er moet een mogelijkheid zijn tot verschonen op een hoogte waarbij wij niet door onze rug gaan. Hij gaat zeker te weten uit bed klimmen en op onderzoek uit in zijn kamer dus tips met betrekking tot de veiligheid zijn zeker welkom.
Een ladekast als commode? Dochter slaapt hier in een peuterbedje, er zitten 2 lade's onder. In 1 lade zit speelgoed, zodra ze uit bed klimt, trekt ze die lade open en voor de rest haalt ze niets overhoop. Heeel soms pakt ze iets uit de linnenkast. Een bureau lijkt me de komende 4 jaar nog een beetje onnodig eiigenlijk.
Ja hè, mij eigenlijk ook. Ik ben bang dat ik er spijt van krijg. Maar een ladekast hebben we al onder het raam staan. Als er nog een kast bij komt zou ik liever een hangkast hebben want die heeft hij nog geen. Hmz.. misschien tijdelijk zo'n hangcommode van de Ikea ofzo. Wat ik me ook nog bedacht, die van ons kan de deur openmaken. Ik zet natuurlijk de klink omhoog maar hij is niet stom en gaat zeker te weten snel doorkrijgen hoe dat dan weer werkt. Dan kan hij dus naar de zolder en naar beneden! Traphekjes maakt meneer open maar ik kan er vast wel één vinden waarbij dat niet lukt, maar eerlijk gezegd vind ik die dingen doodeng, hij zou er zomaar overheen kunnen klimmen. Maar zijn deur op slot doen vind ik ook geen optie.
Wij hebben de klink wel omhoog staan en gelukkig zit er een hoge drempel onder de deur dus kan ze er nog lang niet bij. Wat wij doen, is als ze naar bed gaat nachtlampje aan en as als het lampje uit gaat, mag ze uit bed (zit timer op dus) en als er iets is roept ze dus eerst voor ze eruit komt. Vergt even wat tijd en energie maar het werkt wel. Verder weinig tips, de kamer van onze dochter is heel klein dus staat peuterbed, eenpersoons paste niet, kast en de commode nog.
Mijn dochter doet geen dutje meer en s avonds leggen we ze op bed en gaan weg als ze slaapt. Ze is dus zelden wakker en boven en dan nog gaat ze meestal spelen, zodra ze wakker is speelt ze of rent ze naar onze slaapkamer. Hier dus niet zo'n probleem gelukkig. Deur doe ik nooit dicht.
Waarom laat je de commode niet gewoon staat tot hij zindelijk is en begin je met een groot bed? Hier komt er rond de tweede verjaardag een groot bed en de commode gaat dan naar de babykamer (we verschonen dan daar of gewoon beneden zoals we nu vaak doen, op de eettafel) en hij krijgt een stoeltje en tafeltje. We hebben geen traphekjes, die komen dan wel. denk ik MAar hij kan goed de trap op en af, zal vast een paar keer gaan gebeuren maar goed het is een kwestie van afleren denk ik. MIjn kind opsluiten zou ik niet zo graag doen.
Groot bed kan ik inkomen, maar waarom een bureau? Daar heeft hij voorlopig niets aan en zo te horen heb je nog een commode nodig. En bovendien: is het niet leuk als hij bv. 4 jaar wordt, dat je weer wat leuks kan veranderen in zijn kamer?? Tenminste.. zo werkt het bij mij. Af en toe iets veranderen vind ik altijd leuk. Als ik nu een kamer maak die voldoet voor de komende 10 jaar, dan ben ik er zelf straks op uitgekeken
Wij hebben de tweede verjaardag van onze zoon ook gebruikt voor een nieuwe kamer. De baby komt in zn oude kamer. Ik heb de malm ladekast als commode,erpst net een aankleedkussen op en heeft 4lades. Die kan blijven staan als we geen commode meer nodig hebben. Als kledingkast hebben we een pax-kast (ikea) genomen met twee schuifdeuren. Een gedeelte is leg met planken en het andere is een hanggedeelte met daaronder 3grote plastic schuifbakken. Deze kast is helemaal naar eigen zin in te delen,je kunt er van alles in en uitlaten en is er natuurlijk ook in grotere afmetingen. Deze kast hebben we ook vast aan de muur gezet en het is hier de bedoeling dat deze gewoon blijvend is. Nu heb ik in die plastoc bakken een gedeelte winterkleding die hij aankomend seizpen nog aankan maar heb ook een bak met speelgoed waar hij nog te klein voor is of "omruilspeelgoed" (eens in zoveel tijd wat nieuws) maar straks kan hij daar ook bijv boeken of schooldingen in bewaren. Qua bedje heb ik nog gewoon een ledikant. Hij is zo wild en onstuimig en vind hem op de raarste plekken en houdingen terug in zn slaap. Dus dat is gewoon omdat ik het nog niet zo goed durf. Ik kan er wel een zijkant uithalen dus te zijner tijd zien we wel hoe en wat. En had ook niet heel veel zin om de laatste twee maanden van mn zwangerschap tycho te trainen elke keer maar weer terug in zn bed te leggen enz. Weet namelijk zeker dat hij er elke keer uitgaat komen als hij niet slapen wil/kan Tafel en stoeltje of iets om op te zitten ben ik nog niet helemaal uit. Vind zo'n bankje/opbergbox ook wel erg leuk maar een grote speelgoedkist en dan een los tafeltje en stoeltje vind ik ook wel stoer.... Dus dat is iets wat ik nog moet aanschaffen. En indd wat hierboven al gezegd is: straks als hij naar school gaat is een "echt bureau" krijgen voor in zn kamer natuurlijk helemaal leuk dus dat kopen we nog niet. Sorry voor het lange verhaal
Ik vond 't juist zo fijn ze hoogzwanger niet steeds in en uit dr ledikant te moeten tillen, deed zo'n pijn aan mn buik. Bed kroop ze zo zelf in en kan ik naast zitten tijdens voorlezen.
Dat is indd makkelijker. Ik heb tycho aangewent als hij eruit getilt wordt te gaan staan zodat ik niet heel ver hoef te bukken. Voor de rest gaat het tillen me nog aardig af. En mn vriend is ook thuis dus dat scheelt al heel veel. Ik heb nog geen idee wanneef ik hem zonder die zijkant laat slapen maar hij slaapt nu nog prima en heeft er geen moeite mee om in een ledikant te slapen dus waarom zou ik problemen gaan opzoeken nu zo op het laatste moment.