Hallo dames, Sinds een week of 2 een hele nieuwe woonkamer incl. uitbouw. Nieuwe meubeltjes...we zijn nu druk bezig met alles in te richten. Het is al goed naar ons zin. Alleen nu staat de eettafel op een andere plek, de hanglamp hangt nu niet meer precies op het aansluitpunt. Hoe hebben jullie dat opgelost met het snoer over het plafond? Hebben jullie dan zo afdekplaatje over het snoer? Ik zal toch niet de enige zijn met dit "probleem" ? Benieuwd hoe jullie dat opgelost hebben
Oh ik vind dat zo vervelend altijd haha! In ons vorige huis hadden wij een kabelgootje gebruikt. Ik wilde toen eens de hanglamp verhangen (andere opstelling meubels) en er bleef veel lijm aan het plafond zitten. Zag er niet uit. Nu hebben we het snoer niet in zo'n gootje. Afstand is ook heel kort, dus dat is niet lelijk. Ik zou dus niet zo snel meer met zo'n gootje werken.
Je kan ook gewoon een nieuw gat maken in je plafond op de nieuwe plek en de kabel boven je plafond leggen. Dat heb je alleen het oude gat om dicht te maken met een afdekplaatje.
Wij hebben dat ook, maar dan in babykamer en hebben hiervoor een andere draai gegeven, middels een telefoonsnoer, zo'n gedraaid snoer weet je wel, van die 'ouderwetse' draadtelefoons. Gootje vinden we niet zo mooi en zo geef je er n twist aan. Besteld op Snoerboer - Home page Succes!
Dit mag je niet zomaar doen. Straks heb je te veel gaten in. En klopt de berekeningen niet meer. Ik zou niet zo snel een nieuw gat maken.
Hier alleen wandlampen te plaatsten maar dat wil ik dus niet. We hebben hier met een kabel gootje van het aansluitpunt aan de muur over het plafond de lamp naar het midden getrokken. Afdekkapje op het gat in de muur en je heb een hanglamp.
Ah, hebben jullie het over een huurhuis? Dat is anders natuurlijk. Ik ging (dom dom) van mijn eigen situatie uit, een koophuis dus. En dan mag je zoveel gaten maken als je wilt