Dag dames, Sinds gisteren heb ik de bevestiging dat ik zwanger ben. 7 november was me laatste menstruatie dus ben denk ik al een paar weekjes. Ik ben echt onwijs misselijk, ik word wakker en voel gelijk die misselijkheid. Absoluut geen trek in eten! Hebben nog meer mensen hier last van? En wat doen jullie er tegen? Donderdag ga ik contact opnemen met de verloskundige voor een afspraak of moet ik eerst de huisarts bellen?
Gefeliciteerd!! We lopen gelijk Ik heb direct de vk gebeld, je hebt geen verwijzing van de ha nodig. Met een beetje geluk kan je tussen de 8 en 10 weken al bij de vk terecht, hoef je niet zolang meer te wachten. Wat betreft de misselijkheid, voor mij is het grote geheim eten. Steeds kleine beetjes en alleen waar ik trek in heb. Ik hoop dat dit jou ook een beetje zal helpen! Groetjes
Jij ook gefeliciteerd!!! Wat leuk dat we gelijk lopen. Wanneer heb jij een afspraak bij de verloskundige? Ja ik merk wel als ik met tegenzin wat eet, dat het wel een beetje helpt. Bedankt
Ik mag vrijdag voor een vroege echo en heb volgende week vrijdag de intake. Nog maar 3 nachtjes slapen, de tijd kruipt!! Fijn, gewoon toegeven aan wat je aanspreekt qua eten. Ik heb hele gezonde maar ook ongezonde dagen en kaas is absoluut favoriet
Ow spannend zeg.... Ik ga Donderdag bellen hopen dat ik volgende week al mag komen Ik heb zo'n zin in spinazie ala creme whahaha maar helaas alle winkels zijn dicht
Ik had nog een vraag, hoe kan ik weten hoe lang ik ongeveer zwanger ben. Want ben nu dan 49 dagen niet ongesteld geworden maar ze zeggen de eisprong is 2 weken na je menstruatie. Dus eisprong was ongeveer dan 27 November. Of word het anders berekend hihi sorry voor alle vragen
Poeh lastig vraag.. Mijn cyclus is meestal 29 dagen dus dat is wat makkelijker rekenen. Hoe loopt jij cyclus normaal? Geen idee wanneer je eisprong geweest is? Dit is overigens wel een handige site: Wanneer gaat het eitje innestelen?
ja, mijn cyclus was dus heel onregelmatig 45,32,42 de laatste was 42, dus ik weet niet welke ik moet hanteren.
Ik zou van die laatste uitgaan, omdat je die 2 keer achtereen hebt gehad. Je zou ook het gemiddelde moeten nemen maar ik denk dat dat bij jou een beetje een vertekend beeld geeft. Donderdag direct de vk bellen voor een afspraak en dan wordt er hopelijk snel meer duidelijk.
Gefeliciteerd! Volgens mij gaan ze er gemiddeld van uit, dat je eisprong circa 11-14 dagen voor je NOD is. Maar ik begrijp dat het voor jou lastig is om je NOD te bepalen. Ga idd uit van een gemiddelde. En met de echo kunnen ze vast een exacte termijn vaststellen!
Ze rekenen niet met NOD ze gaan uit van de eerste dag van je laatste menstruatie. Bij een positieve test ben je dus volgens de regels, zwanger vanaf de 1e menstruatiedag. Je krijgt 2 weken "cadeau".