Mijn dochter is nu bij 14 mnd. Heeft tot ze een jaar was een helmpje gehad voor de afplatting. Hij is noot helemaal weg gegaan die afplatting, maar de laatste meting zaten gewoon binnen de norm. Nu valt de afplatting van haar hoofd ons wel heel erg op, ondanks het haar, en we hebben zelfs het idee dat het toch weer erger word! Ik vind dit toch wel erg jammer voor mijn mooie kleine meisje, maar zouden we hier nog iets mee kunnen? Of wordt er na een jaar echt helemaal niks meer mee gedaan? Wie weet dit?
Geen idee, ik weet wel dat er onderzoek is gedaan, en dat daar uit is gekomen dat op latere leeftijd (rond 8 geloof ik) geen verschil is te zien bij kindjes die wel of geen helmpje hebben gedragen. Mijn zoontje heeft ook een afplatting en is nu 2. Wij hebben bewust geen helmpje gekozen. Ik vind het zelf steeds minder opvallen en ik denk als je het niet weet dat je het niet eens ziet, terwijl ik het eerst best erg vond (nooit een meting gedaan dus weet niet hoe erg)... Arts op het CB zei ook dat het hoofd nog lang meegroeit. Succes in ieder geval!
het hoofd groeit nog lang mee, alleen de eerste maanden het allersnellst daarom ook die resultaat! j heeft heeft vanaf 5 en halve maand tot 10 en halve maand helm gehad. de ronding i9s perfect alleen heeft hij nog altijd een verkalkte bult op zijn hoofd dit lijkt dat het driehoekig is hij had na de bevalling een dubbele bloeduitstorting op zijn hoofd gevuld met veel vocht hier voorkeurshouding en kon niet op de uitstorting liggen. dus een erg scheef achterhoofd. . het is heel mooi geworden door de helm, ik meende dat wij weer terug konden vallen op de kinderarts zij had ons nsamelijk door verwezen