ik weet het niet meer zoontje van bijna 2

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door flowertje, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Mijn zoontje aiden wordt eind april 2 jaar alleen hebben we vanaf het begin al problemen met hem.
    Hij heeft al veel dingen ondergaan onderzoeken enz gen onderzoek en daar kwam niks uit maar zit echt met mijn handen in het haar ben zooo moe

Aiden is heel gevoelig ontzettend lief kind sociaal en grappig.
    maar hij kan niet tegen harde geluiden gaat dan helemaal uit zijn dak niet tegen drukte hij kan nog niet goed praten schreeuwt en huilt heel veel.
    Kou kan hij niet tegen gaat hij huilen en schreeuwen ik ben 100 % de hele dag met hem bezig omdat hij dit nodig hebt maar de hele dag gehuil de hele dag schreeuwen ik ben zo moe ervan ik begrijp niet wat er met hem is...
    als we gaan boren dan gaat hij zo uit zijn plaat dat wil je niet weten...

ik heb ook nog een dochter en een huishouden maar dit kot zo vast te zitten doordat aiden veel nodig hebt als aiden niet zijn dag hebt kan ik gewoon niet naar buiten want hij schreeuwt alles en echt alles bij elkaar.

iemand die dit herkent en of tips wat ik zou moeten doen.
    ik hou dit gewoon niet vol hou zielsveel van hem maar het is zwaar

2. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar!!! Wij zitten momenteel ook in een verbouwing en ons zoontje gaat ook echt tekeer als er teveel herrie is! We zijn met Sinterklaas naar het Sint feest van man's werk geweest, vroegtijdig weggegaan want ons zoontje schreeuwde letterlijk over die toch al te hard staande microfoon... Alleen buiten valt het mee, maar als z'n handjes te koud worden is het ook drama en kruipt dan bijna in me:(

Ik heb geen tips, want ik persoonlijk denk dat het een fase is... En wbt naar buiten gaan, lekker dik inpakken en "op 't wangetje" van zwitsal op z'n gezichtje. En regenhoes om de kinderwagen tegen de koude wind...

Succes!

3. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Is het niet mogelijk om hem op een speciaal kinderdagverblijf te plaatsen omdat hij nog niet praat. Al is het maar voor 1 dagdeel.
    Dan heb je eventjes de tijd om wat bij te komen. En voor je zoontje is het dan ook goed.
    Je kan dit vergoed krijgen vanwege een medische indicatie.

Verder heb ik geen tips voor je, en wil ik je een knuff geven.

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

misschien is een MKD (medisch kinderdagverblijf) een optie voor hem?! Daar kunnen ze ook verder observeren en diagnostiseren.
    Zelf vind ik het neigen naar autisme als ik dit zo lees. Echter val dit natuurlijk niet te beoordelen vanachter een computer.

Ik zou zelf een indicatie aanvragen voor een mkd...

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik dacht zelf aan hardhorend? Dan zijn ze toch gevoelig voor harde geluiden?

6. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Autisme??? Waarom vind je dat hiernaar neigen?? Omdat hij nog niet veel praat? Dat is toch heel normaal? De woordenschat gaat pas ontwikkelen als ze 2 zijn heb ik me laten vertellen op het CB. Papa en mama zijn de enige woorden die toch "normaal" zijn voor de 2de verjaardag... Verder de harde geluiden zijn voor zo'n kleintje niet te verklaren/ uit te leggen. Want het is niet altijd aanwezig... Wbt de kou, zou ik het niet weten, maar volgens mij hebben autisten hier niet perse "last" van...

@ts als artsen hem hebben onderzocht en daar is niks uitgekomen, zou ik me niet teveel zorgen maken... Al is het o zo frustrerend. Ik heb zelf een topic geplaatst met de titel; mama's help! Vanwege het vele gillen van m'n zoontje, en daar werd als tip gegeven of negeren of zelf gaan fluisteren. Wij negeren het "slechte" gedrag en leiden hem af met spelen of iets anders. Geen snoep/koek ofzo want dat vind ik zelf "belonen" voor z'n gegil. Verder hebben er een hoop mensen gezegd dat het een fase is...
    Hou hoop!!! Het moet goed komen!

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Vervelend meis.. Lijkt me erg lastig om dat aan te moeten horen van je zoon niet wetende of hij het zomaar doet of met een reden..

Is hij medisch nageken? Met name zijn gehoor?
    Weet je zo achter de pc vind ik het altijd 'lastig' te beoordelen. Ik/vele van ons zijn geen arts.

Mijn tip is dan ook: als jij als mama aanvoelt dat net niet oké is en meer als een 'fase' trek dan aan de bel bij de huisartsen laat je niet wegsturen voor je een verwijzing hebt.

En laat je niet afschrikken door mede zp dames die vermoedens van autisme uitspreken .. Het kan niets maar tegelijkertijd vanalles zijn.

Succes!!

8. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    +1 helemaal eens!!!

9. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je zeker dat hij geen oorpijn heeft, of veel heeft gehad. Mn zoon raakt soms nog steeds in paniek van harde geluiden om dat hij dit associeert met oorpijn. Oorontsteking oid kan ook slechthorndehed veroorzaken en daarmee schrikreacties en vertraagdevspraakontwikeling.

10. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    aiden is alleen onderzocht door artsen naar zijn genen enz...

vandaag even met het cb overleggen

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hij is dus nog niet bij een KNO geweest? Dat zou mijn eerste stap zijn! Mijn nichtje vertoonde ook dergelijk gedrag en die bleek zwaar geirriteerde gehoorgangen te hebben. Is behandeld door de KNO en sindsdien is ze enorm opgeknapt.

12. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    jawel aiden is al 2 keer geopereerd aan zijn neus en keer amandelen..
    dus toen heeft de kno ook zijn oren bekeken

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, omdat je zei dat hij alleen onderzocht is op zijn genen.
    Maar is het niet handig om weer eens even de KNO alles na te laten kijken dan?

14. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    onee genen kno kinderarts neuroloog enz enz

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Is hij misschien hoogsensitief?

Neefje van onze Aiden is bijna 4 jaar, maar kan ook heel slecht tegen lawaai. Bang voor herriedingen als boren inderdaad, maar ook voor drukte en luide muziek als bij de Sinterklaasintocht. Gaat hij ook huilen en dwars doen. Tegenwoordig doet hij heel snel zijn vingers in zijn oren.

Je kunt een testje doen om te kijken wat zijn score is qua hoogsensitief:
    Is je kind hoogsensitief? | Hooggevoelig

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoe is je zwangerschap en zijn geboorte geweest? Misschien raar dat ik dit vraag, maar ik was vanaf 1 tot 3 jaar ook panisch voor alles waar geluid uitkwam (stofzuiger, fohn, boormachine, timmeren). Mijn moeder is met 9 maanden zwangerschap door een glazen deur gevallen en het schijnt dat dit pas zijn effect had op mij vanaf 1 jaar (en dan voor een lange periode).

Verder vind ik nog een onderzoek door de KNO zeker een goed idee en als je je zorgen maakt over zijn ontwikkeling is een medisch kinderdagverblijf misschien ook een idee.

Deel Deze Pagina