Hallo lieve dames. Wij hebben ruim 2 jaar moeten wachten op groen licht van het ziekenhuis ivm mijn tumoren. We zijn inmiddels 8 maand verder en het is ons (waarschijnlijk) nog steeds niet gelukt. Wat ik heel erg jammer vind. Nu zouden wij in september samen met schoonouders, schoonzus en zwager op vakantie gaan naar Turkije. Hier kijken we beiden erg naar uit, maar.... Als ik zwanger raak mag ik absoluut het land niet uit ivm de gevaren van de tumoren die weer kunnen knappen/lekken en dus inwendige bloedingen kunnen veroorzaken. Ik moet onder strak toezicht van het ziekenhuis blijven, dat als het uit de hand loopt, ik meteen geopereerd kan worden. Ik wil erg graag op vakantie, en manlief ook. Deze kans krijgen we nooit weer, schoonouders nemen ons mee! Mijn verstand zegt eerst genieten van de vakantie, en daar een heerlijke week tegemoet gaan.En daarna weer verder proberen. En mn gevoel zegt, ik wil zwanger worden, en laat die vakantie maar.. Heb schoonouders laten weten dat als ik deze maand wel ongi word.. de vakantie door kan gaan.. maar het is zoooo dubbel.. Graag jullie meningen... Liefs!
Ik zou een goede annuleringsverzekering nemen.. Mocht je dan toch in september zwanger zijn dan krijg je voor jouw en je man het geld terug..
@mnr... Ja voor ons misschien wel maar voor de rest niet...en het was de bedoeling een vakantie voor ons 6...
Ja je praat wel over 4 maanden wachten mocht je nu ongesteld worden, is natuurlijk wel erg fijn om er even tussen uit te zijn. Maar als ik het goed begrijp gaan die tumoren niet meer weg of is er kans dat ze terugkomen? Heb je verder wel een normale kans om zwanger te worden of is die ook klein? En je wilt niet tegen hun zeggen we gaan mee en ondertussen zwanger proberen te worden, want zij betalen? Ik denk dat als je niet zwanger wordt je spijt krijgt dat je niet mee ging. Ik was gewoon tot augustus blijven proberen. Als je zwanger raakt ben je zo blij en zij ook dat ze je dat wel vergeven denk ik
@1992: ik heb idd tumoren die groter zullen worden tijdens een zwangerschap. En dat brengt nogal wat risico's met zich mee. We hopen zwanger te kunnen worden. De tumoren zitten in mijn lever.. Dus moet op zich om zwanger te worden geen probleem zijn. Schoon ouders betalen idd de vakantie en ik wil niet dat ze ineens alles om moeten gooien ivm mijn gezondheid. Als ik inderdaad in die 4 maand niet zwanger word zal ik mega spijt hebben dat ik niet me ben gegaan. Dus mss vallen die 4 maand extra wachten dan nog wel mee.. En ik hoop dat ik dan oom wat rustiger in mn hoofd ben..
Ik zou echt niet wachten tot augustus en zeker proberen. Volg je gevoel, een zwangerschap is niet zomaar iets en n supergoede reden om niet mee te kunnen. Het is toch n wondertje als t gebeurt en goed gaat, daar zal iedereen blij mee zijn. Succes met je beslissing!
Kan je je dilemma niet aan je schoonouders voorleggen? Als hun van tevoren op de hoogte zijn dat jullie niet mee gaan, als je eventueel zwanger zal zijn, zal de teleurstelling ook minder zijn neem ik aan. Dan kunnen jullie misschien van te voren alles goed regelen als jullie de reis eventueel moeten annuleren.
@Anousje: Schoonouders zijn op de hoogte.. en schoonmoeder denkt gewoon.. als je wel zwanger bent moeten we maar wat anders zoeken, maar manlief zegt ook.. deze kans krijg je nooit weer. dus die moeten we grijpen..en dat is ook wel zo maar goed.. we gaan het zien.. dan eerst maar weer 3/4 maand met condoom..
@ramona tja lastig maar ik vind de suggestie van een goede annuleringsverzekering nog het beste. Tuurlijk is het jammer als dan blijkt dat je niet mee kan, maar dat betekent ook iets goeds: dat je zwanger bent. Ik zou de vakantie plannen denk ik, je kan toch moeilijk je agenda inrichten voor als je misschien zwanger bent en ik zou ook niet m'n kinderwens 3/4 mnd in de kast zetten voor een vakantie. Stel dat t niet zo is dan is het helemaal jammer dat jr dan ook de vakantie mist. Maar goed dit is slechts mijn mening, doe waar jij je goed bij voelt. Succes
Ik zou gewoon blijven proberen en anders de vakantie annuleren. Die kans om samen op vakantie te gaan ergens in Europa loopt niet vanzelf weg (tenzij er gezondheidsredenen zijn natuurlijk), kan een jaar (of hoeveel dan ook) later ook nog. Is het geen optie om met zijn zessen te besluiten om anders last minute te besluiten en dan te boeken? Gaan jullie niet mee, kunnen ze altijd zelf nog last minute iets anders boeken. Genoeg opties wat dat betreft.
Als ik het goed zie heb je een vrij lange cyclus en gaat het om twee rondes, juli en augustus. Als jullie dit heel graag willen en het is een unieke kans dan zou ik na volgende week boeken! Maar het mooist is natuurlijk dat je volgende week een positest hebt!! Wens je veel succes deze week en met jullie besluit
we hebben een heel goed gesprek gehad.. en dat is inderdaad wat we gaan doen. Heerlijk genieten van de vakantie, en daarna verder met proberen.. het zou idd om 2 á 3 maand gaan. Dus we gaan lekker op vakantie.. al hoop ik heeeeel erg dat ik manlief zondag mag vertellen dat we niet op vakantie gaan!! Een mooier cadeau kan ik me niet wensen!
Ik zeg, gewoon boeken! Ben je zwanger dan kun je op basis van je medische indicatie toch annuleren. Voor hetzelfde geld ben je niet zwanger en baal je. En ben je het wel? Nou dan is een vakantie laten schieten het toch wel waard? Dan gaan ze met zijn vieren. Er komt nog wel een keer dat je dan met zijn zevenen kan toch? Ik zou sowieso niet stoppen met proberen. Het leven zit vol onzekerheid, dit kun je neit plannen, dus lang leven de annuleringsverzekering
Nou gisteravond ontzettende hoofdpijn.. en ja hoor.. mega ongesteld geworden.. loop bijna leeg. We hebben nu toch besloten het even los te laten, en eerst heerlijk van elkaar en onze familie genieten.. dit is een kans die we niet weer krijgen.. en ik denk dat het voor mij geestelijk ook wel erg goed is, eventjes rust... er is nogal wat gebeurd de afgelopen paar jaar.. thnx voor alle meningen dames! Word erg gewaardeerd! xxx
Je moet vooral doen waar je je zelf goed bij voelt! En jullie hebben het al zo zwaar gehad dat ik wel snap dat je op vakantie wilt! Ik hoop van harte dat je op vakantie in Turkije super kan genieten, je ei hebt en twee weken later een geniaal positieve test!!!