Wie heeft er ook estradiol gebruikt? En had je er last van, of helemaal niet? Voor de IVF punctie moest ik van alles spuiten, had me voorbereid op bijwerkingen, maar hier gelukkig geen last van gehad. Nu slik ik dagelijks 3x estradiol tabletjes, maar ik ben nu echt onwijs moe! En voel me ook wat minder vrolijk ofzo. Herkent iemand dit?
Heeeeeel herkenbaar..ik heb ze een maand lang geslikt..kreeg langzaam aan last van wat kwaaltjes..voornl vermoeidheid en geirriteerd..
Lieke: thnx voor je reactie. Ahh, jij dus ook al last van! Er staat vrij weinig over in de bijwerkingen, maar 't kan er dus zeker wel bij horen.. Balen is dat, al die hormonen en troep! Gelukkig hoeft 't maar 1,5 week. Een maand is wel lang, zeker als je er zo'n last van hebt!
Ja klopt ik kon ook geen bijwerkingen vinden etc..maar ik had het hier ook gevraagd vorige maand.. Maar had dr indd behoorlijk last van..maar met positief resultaat
Ja, echt supergoed dat 't bij jou wel een positief resultaat heeft Inmiddels worden de bijwerkingen steeds vervelender. Vandaag echt mega veel last van buikpijn. Vooral als ik loop, echt heel naar. En misselijk.. Heb woensdag de terugplaatsing en dan moet ik 't nog 2 weken slikken, dus in totaal ook bijna een maand. Geen anderen met buikpijn e.d.? Vraag me ook af in hoeverre dit 't negatief kan beïnvloeden, voelt niet echt gezond namelijk..
Hallo dames, helaas geen ervaring, maar ben wel benieuwd waarvoor jullie dit slikken. Misschien heb ik er nog iets aan... Ik heb er nog nooit van gehoord.
Volgens mij is Estradiol echt om het op te bouwen en ustrogan om 't baarmoederslijmvlies die dikte te houden. Ik moet morgen namelijk ook beginnen met ustrogan, naast de Estradiol. Dus als je uit jezelf al de goede dikte bms hebt, dan kiezen ze denk ik voor ustrogan.
Hier ook ervaring met estradiol. Toen ik voor de cryo tp een echo kreeg voor mn baarmoederslijm vond de dokter het te dun 6,6 mm en mn ei was 15 mm. Zelf vond ik het keurig, maar goed hij wilde dat ik twee tabletjes estradiol ging slikken op mn slijm te optimaliseren, zoals hij dat zei. Wel kreeg ik pregnyl mee en die moest ik drie dagen na de echo zetten en op dag twee kreeg ik terugplaatsing van een 4 cellige type A en een 5 cellige type B. Op mn testdatum teste ik positief en moet estradiol twee keer per dag 1 tabletje slikken en ook utrogestan 3 x 2 daags en dat tot 12 weken zwangerschap. Ik had tijdens de wachtweken geen last van kwaaltjes van de tabletten, maar nu zit ik volop in de misselijkheid, maar dat komt van de zwangerschap want dat herken ik van mn vorige twee kindjes. Volgende week heb ik mn eerste echo.
Dit is de tweede keer dat ik estradiol slik. De vorige keer slikte ik 3 pillen maar helaas werd m'n bms niet dikker dan 6,3. Nu ben ik weer opnieuw begonnen met 4 pillen per dag. Net zoals vorige keer ben ik er erg sago van en heel erg moe en hoofdpijn. Het liefste wil ik heel de dag in bed liggen maarja dat gaat helaas niet. Slikken jullie de pillen trouwens verspreid over 1 dag of alles in 1 keer?
Ik slik om 08:00 uur s'morgens 1 tablet en s'avonds 20:00 uur 1 tablet. Met utrogestan doe ik 7 uur, 15:00 uur en 23:00 uur.
Oh, jij dus ook chaggo en moe ervan! Echt vervelend he. Ik neem de estradiol gewoon in 1x, 's morgens als ik wakker word. Volgens mij maakt dat ook niet uit; bij mij werkt 't iig prima. De utrogestan heb ik vandaag om 8u, 13.30u en ga ik vanavond om 21.30 doen.