Hallo Allemaal, ook ik begin maar eens met mijn verhaal en een paar vraagjes. Ik ben nog redelijk jong en toch loop ik alweer een tijdje bij de gyn. Toen ik met de pil gestopt ben werd ik niet ongesteld en dacht eerst dat ik zwanger zou zijn. Dat was niet en er werd ook bij mij vastgesteld dat ik pcos heb. Ik heb nu een half jaar Clomid geslikt. Wel een eisprong maar geen bevruchting plaats gevonden. Het zaad van mijn mannetje is getest en super goed! Nu is het tijd voor de volgende stap: Menopur spuiten wel een lage dosering, dat is waarschijnlijk omdat ik al heel veel eiblaasjes heb in mijn eierstokken. Vandaag heb ik het eerste spuitje mogen zetten, erg spannend Zijn er anderen hier op het forum die ook bezig zijn of waren met menopur? Wat zijn jullie verhalen en ervaringen? Ik ben erg benieuwd.. Groetjes, Philly
Ik werd resistent voor Clomid. Het sloeg eerst wisselend aan en daarna helemaal niet meer. Overgestapt op Menopur en dat werkte een stuk beter. Minder last van nare bijwerkingen en elke keer een eisprong. Helaas is het daar niet mee gelukt, maar dat komt ook doordat er hier meer oorzaken meespeelden. Succes!
Ik spuit Menopur. Heb er helemaal geen last van, qua bijwerkingen. Ik ontwikkel steeds maar 1 eiblaasje. Vorige maand is de dosis verhoogd. Het leek er eerst op dat er zich twee zouden ontwikkelen, maar uiteindelijk bleek het er 1 te zijn.
Ik heb ook menopur gespoten en verder ook geen bijwerkingen van gehad. ben met de derde ronde zwanger geworden. eerste 2 keer had ik 2 eiblaasjes en de laatste keer maar 1 en is een tweeling geworden.
Ik spuit ook menopur en ook geen last van bijwerkingen gelukkig. Ik gebruik het sinds december helaas nog zonder resultaat. Meestal heb ik netjes 1 follikel, maar heb ook eens 2 of zelfs 4 gehad. Deze ronde is wel knudde, 17 dagen moeten spuiten waarvan de laatste 7 dagen 1, 5 ampul omdat er niets wilde groeien. Ik wil je niet bang maken! Maar houdt er rekening mee dat je lichaam van ronde tot ronde anders kan reageren. Hopelijk is hrt snel raak!
Oh super bedankt voor jullie reacties.. is echt fijn om te zien dat de meesten niet zo'n erge last hebben gehad van bijwerkingen! Natuurlijk verschilt dat ook per persoon. Jippie: wat hebben jullie een lange weg gehad naar jullie droom zeg! Wat fijn dat jullie toch in ieder geval een dochter hebben gekregen! Prinses: ik zie dat jullie een behandeling met IUI hebben maar dat hebben wij niet.. wij doen mee in het zkh met een onderzoek en wij zijn uitgeloot voor een behandeling menopur zonder IUI om 6 maanden te proberen en daarna wel met IUI. Heel veel success! Meissie1984: Wauw wat een succes verhaal zeg.. Proficiat met je zwangerschap echt super! Ik zou ook best een tweeling willen, zit ook bij ons in de familie.. Rooz88: wow.. ik begrijp dat het af en toe wel heftig kan zijn vooral als je dan ineens veel meer moet gaan spuiten om toch nog een eitje te laten groeien. Ik heb met clomid ook in het begin weinig last van bijwerkingen gehad maar op een gegeven moment toch vaak last van hoofdpijn gehad. Ik hoop dat het deze ronde dan misschien toch nog gaat lukken hoor! Heb jij ook een behandeling met IUI?
Wij doeb alleen ovulatie inductie omdat ik pcoes heb en helaas ook dun bms waar weinig aan te doen is.. zaad van mn mannetje is gelukkig super, concentratie was 110mlj per ml dus daar zal het niet aan liggen Ja ik voelde me er redelijk klote bij de afgelopen maand. Komt nog bij dat ik nu al 2 weken bloedverlies heb.. van 1 week voor mn ei tot nu bijna 1 week na mn ei.. de arts heeft er na gekeken maar behalve dat het echt uit mn cevix komt kon ze er weinig over zeggen.. maarja, er zit niks anders op dan nog een week wachten en dan maar het zh bellen Nogmaals meid ik hoop dat het voor jou wonderen doet en je snel zwanger bent!
Ik gebruikte ook menopur tijdens mijn IUI's. Had nergens last van maar het sloeg niet echt aan. Kreeg bij een driedubbele dosis maar 2 eitjes
Laney, mag ik vragen of je overgewicht had? Bij mij gooien ze het hier namelijk op. En ben dus inmiddels maar aan het afvallen geslagen.
Heey Rooz88, nou zeg! Echt super vervelend.. als je zo lang bloedverlies hebt dan ben je toch al best onzeker? Ik heb dat ook wel.. Ja en een week wachten duurt natuurlijk heel lang! Wat houdt ovulatie inductie precies in? Dat ze je eisprong in de gaten houden d.m.v. echo's? Dat gaan ze bij mij nu ook doen. Ik ga zo dadelijk terug naar de gyn! Maar ben pas op cyclus dag 8.. Super veel succes!
Het is inmiddels gestopt sinds zondagmiddag dus dat is weer een pluspuntje Ovulatie inductie betekend in mij geval dat ik menopur spuit en pregnyl voor de eisprong. En natuurlijk echos om de zaak te bolgen. Omdat het zaad bij ons hoed is, doen we het verder zelf. Heb nog 2 rondes utrogestan gehad om het baarmoeder slijmvlies te ondersteunen, maar omdat mijn arts het niet bewezen acht dat het helpt is dit weer gestopt. Had ook niet het gewenste effect trouwens, bms blijft bij mij eigenlijk standaard tussen de 4 en 5mm. Hoe was het bij de gyn? Was er al een follikel te zien?
Oh gelukkig is je menstruatie nu voorbij.. dat is natuurlijk al een hele opluchting! Ja wij doen precies hetzelfde, alleen weet ik niet zeker of ik dalijk ook nog een met pregnyl moet spuiten! Wij doen mee met een onderzoek vanuit het ziekenhuis dus zijn we uitgeloot voor menopur zonder IUI en dan na 6 maanden als er niets uitgekomen is dan met IUI.. maar ben wel benieuwd. Zit nu dus op de 8ste dag van mijn cyclus en er was nog geen specifiek eitje aan het groeien! Er waren wel 2 of 3 ei blaasjes al groter dan op cyclus dag 3. Mijn bms is altijd wel "dik" in orde.. nu al 6 mm. Hahaha wat grappig.. ik woon ook in Venlo! Toevallig zeg! Had het helemaal niet zien staan bij jou.. ben je in Venlo ook bij de gyn of dat niet?
Misschien niet meer nodig door de andere reacties maar ik ben ook aan de menopur en na een jaar proberen met clomit en puregon lijken we nu eindelijk in de buurt te komen van een goede eicel en dik baarmoederslijmvlies. Menopur Fijn spul. Bijwerkingen bij mij zijn; veel slapen, vast slapen en veel dromen.
Hoi Nephthys, Zeker is ook jou reactie van harte welkom! Wat fijn om te horen dat de ampullen menopur goed aanslaan! Altijd fijn om te horen.. ik moet morgen terug om te kijken of er al iets aan het groeien is dus vind het nogal spannend.. Ik ben ook heel erg moe en afwezig.. beetje vervelend maarja als dat alles is!
He ja wij lopen ook in het ziekenhuis ij venlo, sta onder behandeling van dr boudres (weet niet of k het goed schrijf) maar heb mn afspraken meestal bij dr koeneman, ze is fertiliteitsarts in opleiding en erg lief. Spannend morgen de 2e meting, ik duim voor je dat je eitjes mooi gegroeid zijn Ik ga morgen testen, ben dan 12 dpo en 13 dagen na pregnyl. Ben echt strontzenuwachtig.. is de eerste keer dat ik niet vroeg getest heb om te kijken of de pregnyl eruit was en vind t heel erg spannend
Erg grappig. Wie weet hebben we elkaar al eens gezien daar! Ik heb in het begin heel veel verschillende gyn's gehad en ook artsen in opleiding. Nu heb ik ook als redelijk "vaste" gyn Dr. Bourdrez en Koeneman heb ik ook al vaak gehad! Ze is heel lief en rustig, ze legt ook alles heel goed uit echt super fijn! Oh wat goed zeg, ja dat wachten is altijd erg vervelend wil zelf ook altijd zo snel mogelijk testen maar dwing mezelf dan dat ik het niet moet doen. Super veel succes morgen!
Hoi 3e IVF poging en ook menopur 225 eh, echo's leken niet veel anders dan toen ik nog puregon spuitte, ongelijke groei en weer 4-6 eiblaasjes. Gisteren punctie gehad en wonder boven wonder 13 eitjes geprikt of het mede aan menopur ligt weet ik niet, maar tot nu toe mag resultaat er zijn! Leuk dat jullie erachter komen bij hetzelfde ziekenhuis te zijn. Succes meiden!