Hallo, ik ben even nieuwsgierig heeft iemand ervaringen met Naviva of VVT kraamzorg in de omgeving van twente? Ik moet binnenkort dit gaan regelen, maar geen idee welke van de 2 ik moet kiezen. Ze zijn allebei met contract van de Zilveren Kruis (waar ik verzekerd ben).
Naviva is wat bekender en zsm moet ook goed zijn die zit dacht ik ook in het pakket bij zilverenkruis.
Hier 2 keer naviva. De eerst keer was mijn dossier kwijt, omdat ze een grote verandering in de organisatie hadden. Maar dat is heel goed opgelost. Ik belde omdat ik de intake al verwachte, en ze kwam daarna ook binnen een week nog langs.. Daarna 2 keer een hele fijne kraam gehad (eentje helaas al met pensioen)..
Ik heb bij de eerste vvt gehad ... Een aardige meid maar op dat moment enorm veel problemen met zichzelf waardoor ze hier op de bank zat te huilen om haar vriendje ... Op zich geen moeite mee maar dat mij dan door haar gevraagd werd of ik zelf even de visite beschuit met muisjes wou maken en drinken wou inschenken vond ik toch Niet zo fijn Schoonmaken doen ze niet, Ze waren alleen verplicht schoon te Maken daar waar je infectie gevaar oploopt dus de wc en de douche Bed verschonen moeten ze ook volgens mij maar ons bed kon niet op klossen dus dit werd niet gedaan De tweede keer toch voor vvt gekozen met het idee dat we de vorige keer gewoon pech gehad hebben We kregen een jonge meid van 21 die alleen maar op haar Kont zat, ze deed niets behalve de wc en de douche en ook niet helpen met visite ofZo en als ik ging spelen met de jongste zei ze : oh je kunt nu niet met hem spelen hoor het is heel belangrijk dat jij voldoende rust hebben en door je zo druk te maken kun je meer gaan vloeien.... Eehh ga jij met hem spelen dan ? Nee dat deden Ze niet ! Maargoed misschien heb ik 2 keer pech gehad en is de rest heel anders... Ik heb nu iig gekozen voor yunio ik wou het geen derde keer proberen
Hier juist 2 x hele positieve ervaringen met vvt. Toen mijn dochtertje geboren werd was mijn oudste 13, maar omdat hij een verstandelijke beperking heeft, heeft de kraamzuster ook veel aandacht aan hem gegeven, zo is ze bijv samen met hem en een vriendje gezellig koekjes gaan bakken. Bovendien is door haar alertheid mijn dochtertje nu nog in leven! Zij kon niet drinken en viel teveel af, zij heeft aan de bel getrokken bij het CB, die niet wilde komen. Ze is zo boos geworden dat die alsnog kwam kijken, vonden het wel meevallen. Toen heeft de zuster de huisarts gebeld, dochtertje is toen opgenomen in het zh, dankzij de kraamzuster dus. Na een paar dagen mocht ze weer naar huis in goede gezondheid, met een andere manier van drinken. Bij mijn jongste had ik een andere zuster. Ook dat was een hele goede. Zij lette juist extra op mijn middelste met eten, omdat ze zich constant verslikte en altijd alles in haar mond deed, waardoor ze kon stikken. Ze ging wandelen met haar, zodat ik nog even rust kreeg met de baby. Dochter werd 2 in de kraamweek, klein feestje gegeven in overleg met de kraamzuster, zij hielp met de koffie etc. Wat betreft schoonmaak had ik ook geen klagen bij beide dames, alles werd hier keurig bijgehouden. Ik was zwanger van mijn 4e (is misgegaan) maar was alweer opgegeven bij vvt,
Hier bij de eerste zsm gehad. Dus nu ook weer aamgevraagd na een erg positieve ervaring. Nu is dat Maartjezorg en wij waren erg tevreden. Onze kraam maakte wel schoon, ook buiten de douche en het toilet om. Ze deed de was en we hadden een perfecte kraamweek. Alleen omdat mijn bv nier goed op ganh kwam hebben wij gevraagd of ze wat meer hierbij kon helpen en heeft ml de schoonmaak meer op zich genomen. Hier stelden wij zelf onze prioriteiten. Ze overlegde netjes hoe laat ze elke dag kwam en of we tevreden waren. Echt super was dat!
Geef mij maar naviva. Ze deed echt alles in huis en gaf mijn dochter superveel aandacht. Ook mocht ik als ik wilde haar s'avonds nog bellen als ik nog vragen had.
Hier bij de eerste Vvt gehad en dit is niet goed bevallen. Ik heb een keizersnede gehad na dreigende Hellp en was daar echt heel ziek van. Ik kon in de kraamtijd niks anders dan in bed liggen en ondertussen zat de kraamverzorgster gezellig beneden met mijn man te kletsen. Ze deed ook niks anders dan de wc schoonmaken en ging de kleine gewoon in bad doen op de babykamer waar ik het dus niet kon zien. Bij de tweede zijn we voor Naviva gegaan en dat was echt geweldig, de kraamverzorgster had gewoon aandacht voor mij ipv mijn man. En ook was ze heel leuk met de oudste.
Volgens mij hangt het gewoon af van de kraamhulp die je krijgt. Bij allebei zullen wel kraamhulpen zijn die alleen het minimum doen.. Maar gewoon snel klagen als ze echt op hun kont blijven zitten
Wij hebben bij onze dochter de naviva gehad. Dat is ontzettend goed bevallen. Ze doen in principe heel je huishouden, helpen je goed met je kindje en leggen alles geduldig uit. En nu kiezen we weer voor naviva. ps. Ik schrik wel van sommige verhalen :O, wat erg zeg dat ze zo raar doen.
Twee keer naviva gehad en we hadden geweldige hulpen. Ze namen het hele huishouden over. Super vrouwen. Ook bij de tweede voor de oudste. Nu ook weer naviva aangevraagd. Ik denk dat het heel erg ligt aan wie je krijgt, maar ze zeggen ook altijd dat als de kraamhulp niet bevalt je altijd kan bellen voor een ander. Soms klikt het gewoon niet.