Wasmachine kapot, wat voor een nieuwe?

Discussion in 'De lounge' started by Nietverwacht, Mar 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

Oct 9, 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Hoihoi!

Net hoorde wij uit de badkamer een raar geluid en daarna een harde knal, gevolg wasmachine kapot :x
    Nu moeten wij dus een nieuwe en gingen wij naar de Saturn maar daar werden we ook niet veel wijzer van alle wasmachine's
    De ene zei doe deze wasmachine en de ander zei doe die wasmachine en ik heb er helemaal geen verstand van.

Nou zagen we dus deze 2 wasmachine's
    SAMSUNG WF70F5E0Z4W/EN Wasmachines bestel online bij Saturn

En deze.
    BOSCH WAB28261NL Wasmachines bestel online bij Saturn

Welke is nou beter? Of welke kan ik dus het beste nemen? Of heeft er iemand nog een beter idee? ons budget ligt rond de 400 euro

Het zou heel fijn zijn als jullie me zouden kunnen helpen :)

Groetjes Anne

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Wij hebben een Samsung ecobubble (geen idee welk type precies), en die doet het super! Hebben 'm nu bijna 2 jaar, 1 keer (na 6 maanden ofzo) een monteur er bij gehad omdat hij een gek geluid maakte, wat kwam door een paar schroeven die niet helemaal goed vast gemaakt waren. Maar sindsdien echt nooit meer problemen gehad.

Mijn ouders hebben precies dezelfde (ze hebben beide tegelijk gekocht), en er nog nooit problemen mee gehad.

Voordeel is dat ie minder water verbruikt, én je minder wasmiddel nodig hebt, voor een schone was.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zou sowieso bij BCC of mediamarkt bestellen is namelijk de laagste prijs :)
    Verder zou ik kijken naar het aantal toeren, het vulgewicht, wasprogramma's enzovoort.
    Het merk maakt niet zoveel uit zijn beide A merken..

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mediamarkt en Saturn zijn dezelfde prijzen ;)

Ik zou voor Bosch gaan maar ik heb zelf al mijn huishoudelijke apparaten van Bosch, perfect gewoon. Bovendien geeft Bosch op veel wasmachines (weet niet of dat ook bij deze is) 10 jaar garantie op de motor.

5. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Let ook op het vulgewicht. De ene is 7 kg, de andere 6 kilo.
    Ik vind beide merken erg goed. Persoonlijk zou ik liever een vulgewicht van 8 kg willen. Maar dat komt door mijn enorme was:p

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Misschien kun je een witgoed-reparateur ernaar laten kijken, wellicht is het iets simpels en hoef je geen nieuwe wasmachine.

7. Ons Kleintje

Misschien kun je een witgoed-reparateur ernaar laten kijken, wellicht is het iets simpels en hoef je geen nieuwe wasmachine.
    Zo niet
    dan kan ik zeggen blij te zijn met onze zanussi.

8. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

Oct 9, 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Mijn vriend heeft hem open geschroeft en hij is doorgebrand (dat verklaarde wel de brandgeur die eruit kwam) en de lagers ofzo? Zijn afgebroken. :x

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Oh, en let op of de motor met of zonder koolborstels is.

10. Ons Kleintje

oei.. oke dan toch maar een nieuwe :)

11. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Wij hebben een whirlpool. Best beestje, is al ruim 9 jaar oud en nog nooit iets mee gehad.
    Als de keuze op de twee wasmachines is gevallen in je bericht, dan zou ik voor bosch gaan.

12. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

Oct 9, 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    En moet ik er dan juist op letten dat het met koolborstels is, of toch zonder? Haha.

13. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    Zonder koolstofborstels heb je minder kans op slijtage zeggen ze.
    Wij hebben mede daarom gekozen voor een LG met een vulgewicht van 7 kilo en met een koolstofborstelloze motor.
    Qua prijs ongeveer hetzelfde budget.

14. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Volgens mij hebben wij dezelfde, Wendy, sinds dit weekend. Kwam ontzettend goed uit de test, is erg zuinig en stil.

15. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

Apr 15, 2013
    1,251
    177
    63
    Bosch! Wehkamp heeft ook vaak aanbiedingen en die nemen de oude kosteloos mee. Plus dat ze de wasmachine aansluiten! Maakt niet uit of het boven is. En op Bosch zit 10 jaar motergarantie en heeft volgens mij geen koolstofborstels.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Sterker nog, mediamarkt IS saturn;)

Ik zou ook voor bosch gaan. Geeft llange garantie op motor.

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Wij hebben zelf een Siemens, maar ik weet dat het qua merk nogal gelijkend is aan Bosch.

Ik zou dus voor Bosch gaan :).

18. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

Oct 9, 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Bosch dus!. ik een andere bosch gevonden die wel 7 kg is en 1400 toeren en dat vind ik zelf wel fijn.

Bedankt voor de tips! :D

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Kijk ook even wat het vulgewicht van je droger is ;) als die maar 6 kilo is heb je niet veel aan een wasmachine van 8 kilo.

Ik persoonlijk zou liever voor een bosh gaan.

20. Islah

Islah Niet meer actief

Maar er zitten toch altijd wel dingen bij die niet in de droger kunnen/mogen, dus dat maakt dan toch niet zoveel uit.

Share This Page