Dokter bellen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sterre01, Mar 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Beste Allemaal,

Ik twijfel heel erg, ik zal onze situatie een beetje uitleggen.
    Ik ben in oktober 2012 gestopt met de prikpil, arts gaf aan zoiezo 3 maanden er na pas beginnen met tellen. Eerste maanden na het stoppen met de prikpil was ik erg onregelmatig ongesteld het schommelde tussen de 14 dagen en zelfs een cyclus van ruim 130 dagen. Vanaf sepyember vorig jaar geregeld ongesteld (tussen 26-28 dagen) en nu ineens weer een lange cyclus zit op dag 34 en nog steeds geen menstruatie in zicht. Uiteraard getest maar nee helaas niet zwanger.
    Ik heb meerdere maanden ovulatietesten gebruikt en begon dan al op dag 10 in cyclus, maar heb geen enkele keer een ei gespot.
    Ik merk dat ik er erg onzeker van begin te worden, zoals nu loop ik sinds vorige week met erg veel last van mn rug, humeur & last van migraine en borsten. (Dit had ik ook de gehele lange cyclus :( )
    Ik begin me ook af te vragen of het nog wel werkt bij mij..
    Zal ik de dokter bellen? Wat kan ik verwachten?
    Ik heb eerder een echo gehad in die lange cyclus ivm dat ze dachten dat ik cyste zou hebben.. Dit bleek gelukkig niet het geval.
    Ik ben trouwens pas 26 en heb al een zoontje van 6. Door de pil heen, omdat ik toen der tijd nog erg jong was hebben we besloten dat ik aan de prikpil zou gaan. Deze heb ik 5 jaar lang gehad.
    Liefs

2. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    In principe ben je meer dan een jaar pilvrij en kom je in aanmerking voor de onderzoeken en doorverwijzingen, als ik jou was zou ik het wel doen maar het is persoonlijk, het heeft best veel invloed op je leven de medische molen.

3. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Lieve Sterre01, jij kent jouw lichaam het beste en als het niet goed voelt, kan je altijd even langs de huisarts. Zowel voor medische hulp bij het zwanger worden als gewoon je eigen gemoedsrust.

Heel veel sterkte!

4. Nina0812

Nina0812 Lid

Mar 4, 2014
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat verschrikkelijk frustrerend meid. Je kan altijd ff naar huisarts gaan,ookal is het alleen maar om het bespreekbaar te maken. Wij bij onze jongste ruin anderhalf jaar basic geweest, wij bewust niet gekozen voor de mm. Maar dit is order voor zich natuurlijk...succes

5. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Bedankt voor jullie tips/steun, het liefst geen mm natuurlijk.
    Maar ik vraag me heel erg af of ik wel een eisprong heb. Ik kan deze namelijk niet vinden met ovulatietesten.
    Ik ga morgen toch maar even de dokter bellen..
    Thnx meiden!

6. Ior

Ior Niet meer actief

Je zou de ha inderdaad ff kunnen bellen. Het zou ook kunnen dat je een cyclus over slaat. Succes.

7. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Met heel veel zenuwen toch net de huisarts gebeld, afspraak gemaakt met de vrouwelijke huisarts in de praktijk.
    Kan vrijdag ochtend terecht.
    Het kan inderdaad zo zijn dat ik weer een cyclus oversla, ik heb eerder een cyclus gehad van ruim 150 dagen. (Hierboven schreef ik 130 maar bij nakijken was het ruim 150 dagen) Hoop dat deze toch wat sneller is.

Share This Page