Medical tape tegen hooikoorts?

Discussie in 'De lounge' gestart door Linn84, 28 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Heeft hier iemand ervaring mee? Het klinkt een beetje te mooi om waar te zijn...

Maar heb verder alles geprobeerd, ga komend jaar een intensief traject in voor immunotherapie. Ik wil niet meer ziek zijn ;) Dit lijkt me het overwegen waard.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Kan je wat meer vertellen over die therapie?
    Ik ben helaas al jarenlang verkouden door mijn allergieën...

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Een opvallende, vrij nieuwe toepassing van medical taping, is het verlichten van klachten veroorzaakt door hooikoorts. De cureTape wordt (meestal eenmalig) aangebracht op de borst en rug. Deze beïnvloedt de hulpademhalingsspieren en via het zenuwstelsel het longgebied. De tape blijft ongeveer een week zitten, maar het effect werkt door.

Meestal is één keer tapen voldoende voor een forse klachtenreductie voor langere tijd. Bij chronische klachten kan daarna opnieuw een tape gezet worden.
    De werking van deze tape-combinatie lijkt in de loop van de tijd niet af te nemen.

Tientallen hooikoortspatiënten, die aan het begin van "hun allergie-seizoen" éénmalig met deze tapecombinatie behandeld werden, hebben terug gerapporteerd, dat ze de rest van het seizoen klachtenvrij waren.

Het is aan te raden de tape aan te brengen aan het begin van het hooikoortsseizoen. Wanneer dit is, hangt af van de pollen waarvoor je allergisch bent.
    Bij een zachte winter kunnen veel hooikoortspatiënten al in december klachten krijgen.

Deze manier van tapen kan ook verlichting brengen bij COPD

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wow dat lijkt te mooi om waar te zijn!!
    Wie brengt dat tape dan aan?
    Toevallig hier nu mijn kuit getapet door de fysio.
    Zal het daar eens vragen!

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    De fysio inderdaad volgens mij. Ik zocht een sportmasseur en kwam uit bij iemand die ook een kopje "hooikoorts" in zijn menu had. Echt bij toeval dus. Ga morgen even bellen. Het tarief is bij deze persoon 12,50. Dat is het proberen waard!

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Inderdaad ja!

7. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Dit zou wat zijn!!! zeker ook voor mijn buurvrouw die heel erg last heeft en bijna elke pol niet kan verdragen.

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Wauw dit zou ik ook wel willen!

9. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Een goede vriendin van mij heeft dit vorig jaar laten doen en het hielp bij haar heel goed!
    Ze was eerst een beetje sceptisch, omdat geen pilletje of neusspray haar helpt. Maar de tape werkt dus wel 😃

10. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Mijn collega heeft hem een keer bij een patiënt geplakt en die was zeer tevreden. Keer erna rol tape gekocht en partner meegenomen zodat die het kon leren.

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik ben afgelopen november bij de allergoloog geweest en heb hier niks over gehoord.
    Ze kon me alleen immunotherapie aanbieden voor mijn hooikoorts, maar zo'n tape weet ik niks van.
    Wat is je bron?

12. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Nou, internet dus... Ik zocht een sportmasseur, vond er één en zag een kopje "hooikoorts" op zijn site. Vond dat wat ongewoon voor een masseur, dus mijn aandacht was gewekt.

Het klinkt te mooi om waar te zijn. Maar als er een kans is dat dit kan helpen en ik dus de immunotherapie niet hoef te volgen... Het proberen waard lijkt me.

13. Veera

Veera Niet meer actief

Denk dat t voor mensen met zware hooikoorts niet zal helpen. Zelf heb ik 5 jaar lang immunotherapie gehad en nog niet klachtenvrij. Ik had t wel extreem moet ik zeggen

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat denk ik dus ook... Anders zou een allergoloog zoiets wel weten😉
    Beetje gevalletje te mooi om waar te zijn.

Deel Deze Pagina