Even van me afschrijven

Discussie in 'De lounge' gestart door OliveTree, 3 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Even klagen.

Ik krijg het spaansbenauwd van m'n schoonfamilie. Sinds de kleine er is dan he.
    Mijn schoonouders praten al 14 weken niet met me en mn kleine is 16 weken. Dit, omdat ik mn schoonma had gevraagd of ze even wilden bellen voordat ze langskwamen om de kleine te zien. Want dat deden ze niet, ze stonden opeens voor de deur. Om 21.00uur. Ook waren ze élke dag na de bevalling bij me. Ze negeert mn berichten en mn telefoontjes. Ze neemt me niet mee naar familiebijeenkomsten terwijl ik wél word uitgenodigd. Ik hoor dit achteraf natuurlijk. Ze zegt tegen haar zussen dat ze niet langs mogen komen bij ons. Ze liegt en overdrijft heel erg. Ja, ze zijn heeeeeel erg beledigd omdat ik ze heb gevraagd of ze eerst willen bellen. Want "dat is het huis van mijn zoon, ik ga niet van tevoren bellen als ik naar het huis van mijn zoon ga". Nou moet je horen, ik woon er ook.

Dan zijn tante. Die wilt dat ik elke week met de kleine langskom. Ook als de kleine ziek is, "wat maakt het uit, kom gewoon". Nee. Hij. Is. Ziek.

Dan zijn oma. Laatst wilden we onderweg naar huis even langsgaan om beterschap te wensen want ze had haar arm gebroken. Baby viel in slaap in de auto, dus we stonden beneden zeiden beterschap terwijl ze op de galerij stond (1e verd.) "kom naar boven". Nee baby slaapt, wil 'm niet wakker maken. "Kom gewoon hij slaapt hier wel". Nee want het is eigenlijk al bedtijd (18.30), ik wil datie thuis doorslaapt. "Neeee kom nou naar boven hij slaapt heus thuis wel verder".
    NEE.

Dan mn schoonzus. "Kom zaterdagavond mee naar een feest(te vergelijken met een concert)". Nee, ik kan de kleine nog niet achterlaten bij papa. "Neem hem mee". Ehm nee, isie veelste jong voor. "Neem nou gewoon mee, mn man wilt zelfs een outfit voor m kopen". NEE. HIJ. IS. 4 MAANDEN.

Dan zijn oom. We bellen aan, de deur is nog amper open en hij pakt de baby uit onze armen. Ook hallo. Kussen op de mond. Vinger in de mond. Onder de oksels vastpakken en een hele tijd in de lucht houden. Kan er echt niet tegen.

Mensen die verwachten dat de baby uuuuren wakker blijft. Ik heb vaak gehad dat de baby echt 4-5uur achtereen wakker bleef omdat mensen niet kunnen nadenken. Hij moet slapen. En als ik dat aangeef is het "wat maakt het nou uit datie wakker is".

Ik kan uren doorgaan. Het liefst wil ik verhuizen naar Texel. Zo'n 200km hier vandaan.

Overdrijf ik?? Kan er soms echt niet van slapen!! Zo erg erger ik me aan sommige mensen sinds de kleine er is.
    Nou bedankt voor het lezen in ieder geval :)

2. mosterd

mosterd Actief lid

7 okt 2013
    297
    121
    43
    Is het je eerste?
    ...relax even. Van 1x naar boven gaan bij oma slaapt je kleintje echt niet minder? Ik snap het probleem niet zo..

En het vast pakken door anderen, ben duidelijk in wat je wil. Het is jullie kind.
    Zegt je vriend er ook wat van?

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mijn eerste gedachte is: waar is je man in dit alles? Wat zegt hij ervan?
    Het lijkt ook alsof je schoonfamilie een andere culturele achtergrond heeft, klopt dat?

4. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ik lees je berichtje en krijg er jeuk van. Grenzen aangeven met je kind is heel belangrijk anders gaat dit nog laaaaang slepen. Mijn jongste is 4 en mn schoonouders snappen nu de hints pas eindelijk, nadat mijn vent zn bek open deed (nadat ik hem had gedreigd dat ik er echt klaar mee was dat hij niks zei).

Waar is jouw vriend/man oid hierin? Laat hem eens bellen met de mededeling dat het ook jouw huis is, dat jullie dezelfde normen en waarden hebben, dat als jij nee zegt het voor hem ook nee is. Jij hebt backup nodig zo te lezen.

Dat gezegd... men. Sterkte. Hier ook in de kraamweek ruzie gehad met schoonouders omdat ze belden met; we komen zo langs. Nee. En na 5 min belde schoonmoeder terug met tirade dat mn man mn schoonvader had beledigd en dat hij aan het huilen was, want het was zijn kleindochter en hij moest die ten alle tijden te kunnen zien. Eh hallo doe fucking normaal! Man is er toen heen gegaan, en die is echt heel kwaad geworden. Waar ze het vandaan haalden zo egocentrisch te zijn. Helaas... dat zijn ze nog steeds. Succes!

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wel een beetje mee eens. Vind ook dat je hormonen redelijk heftig zijn. Neem aan dat hij nog in de maxicosi zit? Dan maakt het toch niet uit of je even naar boven loopt?
    Na 4 maanden waren mijn dochters al tig keer bij de oppas geweest.

Vingers in de mond en kussen kun je toch gewoon zeggen? Dat hij blij is om z'n neefje te zien zou ik trouwens alleen maar leuk vinden.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hmmm eerlijk, ik vind dat je zwaar overdrijft...

7. Triangel

Triangel Niet meer actief

Hmm, ik vind je schoonfamilie erg opdringerig, nee = nee. Maar ik vind jou ook wel erg gespannen overkomen zoals je schrijft. Alsof je focus volledig op kind ligt zeg maar. Ik bedoel, met vier maanden je kindje nog niet alleen bij papa willen laten? Papa is net zo goed ouder als dat jij dat bent, jij bent toch ook wel eens met je kleintje alleen terwijl papa er niet is?

8. Missmommy

Missmommy Lid

8 apr 2017
    68
    0
    6
    Wat vervelend dat je je zo voelt en er ook echt wakker van ligt. Dat jullie als ouders beslissen over jullie kind lijkt me logisch, als je je ergens niet prettig bij voelt vind ik dat je dat best kenbaar mag maken.

Maar.. Ik denk wel dat je op een punt bent dat je je zo irriteert dat àlles je gaat storen. Ik zie er namelijk ook dingen bij staan waarvan ik denk: is dat echt zo erg?

Verder vraag ook ik me af wat de rol van je man in dit verhaal is. Wat vind/zegt hij ervan?

Ik zou vooral een keertje rustig ademhalen en je eigen verhaal eens over lezen met een objectieve blik alsof het niet jouw verhaal is. Van een keertje mee naar binnen bij oma zal hij niet slechter worden, dat je niet wilt dat mensen met vingers in zijn mond zitten b.v snap ik dan weer wel heel goed. Dat is gewoon smerig. En dat je het prettig vind dat er van tevoren gebeld word als ze langs willen komen dat begrijp ik ook. Niet iedereen is van het type kom maar binnen waaien.

Bedenk ook dat voor hun het ook iets moois is, een kleinzoon en neefje. Dat vind ik vrij normaal dat ze hem dan ook graag zien. Wil niet zeggen dat je alles maar goed moet vinden en toe moet laten maar ik denk dat je best wat meer mag ontspannen. Sorry voor mijn woordkeuze, bedoel het niet slecht maar kon het niet anders verwoorden.

9. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    #9 OliveTree, 3 mei 2017
    Laatst bewerkt: 3 mei 2017
    Je laatste alinea, precies dit dus. Maar mijn man zegt er helemaal niks over. Ik sta er dus zo'n beetje alleen voor omdat hij zn ouders niet wilt 'kwetsen'. Heel irritant. Alles draait om mn schoonmoeder, haar wil is wet. Volgens haarzelf en mn schoonpa.

En daarnaast voor de dames die reageren op mn 'oma-gezeik', ze doet dat heel vaak. Het was een voorbeeld. De kleine slaapt heel moeilijk alsie niet thuis is, best prikkelbaar. Als ik 'm naar boven breng en hij wordt wakker, dan blijftie heel lang wakker. Ook als ik bij haar op bezoek ben en de kleine moet slapen, dan wil ik vertrekken naar huis. Nee, mag niet. Laat de baby hier slapen. Dan doet ze hem in de maxicosi en schudt dat ding bijna van muur naar muur, zogenaamd in slaap wiegen. Lukt uiteraard nooit. Laat me lekker gaan denk ik dan!! Ik raak zelfs geirriteerd als ik dit typ, zullen het (nog steeeeds) de hormonen zijn? :D

10. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hahaha heel herkenbaar sommige dingen.. Ik kan nu verdomd weinig hebben van mijn schoonouders... Maar dat heeft ook een behoorlijke geschiedenis inmiddels, kan er een boek overschrijven..

Denk dat het bij jou ook een combinatie van hormonen is en irritatie wat wellicht al langer borrelt bij je...
    Ik kan je geen advies geven, sorry..
    Staat je man er hetzelfde in als dat jij erin staat? Wellicht kan hij dingen aangeven ipv dat jij het moet doen..

Sta wel op je strepen want idd als het 18.30 is en jij wilt gewoon dat de kleine in haar eigen bed slaapt is dat jou goed recht. Als ze wakker wordt en vervolgens bijv moeilijk in slaap komt, heeft niemand wat aan en de kleine al helemaal niet.
    Ik vidn het overigens heel normaal dat je hebt aangegeven dat ze eerst even moeten bellen voordat ze willen komen. En 21:00 in avond, even serieus...

Tijdens mijn kraamperiode had ik er een bloedhekel aan dat mensen maar verwachten dat hij van arm naar arm ging.. Gelukkig zeiden de verpleegsters toen wij uit zh kwamen met ons zoontje (prematuur) dat dat niet zo verstandig is, dus ik kon mijn man hier heel goed in sturen dat ik dat ook echt niet wil. Hij stond er namelijk, in het begin, iets anders in tot hij het hoorde van een ander.

Ik had mijn schoonmoeder uitgenodigd (via groepsapp met mijn moeder erin) voor 3D echo van dit kindje, maar mevrouw kon niet. Ze moest naar de kapper want die ging op vakantie.... Mijn moeder reageerde dat ze uiteraard mee ging en deed vet blij dat ze uitgenodigd werd..
    Uiteindelijk zei mijn schoonmoeder, je hoeft het niet te verzetten voor mij. (Nou sorry maar dat ben ik ook helemaal niet van plan). Het heeft 4 dagen geduurd voordat ze stuurde dat ze toch mee kon.. Voor mij hoeft ze al niet meer mee......

Bespreek het wel met je man (of anders subtiel dingen proberen te brengen)..

11. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Ik laat papa hem af en toe in bed leggen in de avond, zodat ik de avonden dus ook weg kan als het nodig is. Tot nu toe geen succes. Ook alsie wakker wordt in de nacht oid raaktie alleen maar overstuur als mama hem niet weer in slaap laat vallen. Vandaar

12. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Nou tijdens mijn kraamperiode zaten er 15 man om mn bed. Baby ging van arm tot arm. Wat resulteerde in slapenloze en onrustige nachten! We durfden er alle2 niets van te zeggen. En nog steeds verwachten mensen dat we de baby wakker houden wanneer ze langskomen. Brrr.

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Maar wiens 'schuld' is dat dan? Als jullie er niets van zeggen, hoe moeten zij dan weten wat 'de regels' zijn?
    Blijkbaar is het voor hen heel normaal dat een baby van hand tot hand gaat. Voor jullie is dat niet zo: zeg. dat. dan.

14. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Ik heb dit gepost 5min nadat mn schoonzus 30x zei dat ik de kleine mee moet nemen naar een feest, wat ik dus niet wil. Tis bijna dwingen. Dus ik was (en ben nog steeds eigenlijk) erg gefrustreed toen ik het hier plaatste :D sommige dingen klinken ook kinderachtig, maar het is een opstapeling van de afgelopen 4 maanden. Kleine en grote irritaties hebben me best prikkelbaar gemaakt. Ik moet zeker ontspannen ja, daar heb je gelijk in

15. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik denk dat stap 1 moet zijn dat je een goed gesprek voert met je man. Zorgen dat jullie samen op een lijn zitten en weten wat jullie regels zijn en hoe jullie het willen. Zodat jullie dat vervolgens als een team kunnen uitdragen naar de schoonfamilie.

Succes!

16. Missmommy

Missmommy Lid

8 apr 2017
    68
    0
    6
    Ik begrijp je wel, het begint met een paar dingen en dat word steeds meer. Maar juist die kleine irritaties zijn vaak onnodig en zijn, als je er objectief naar kijkt, best onredelijk.

Maar wat je zegt over je schoonzus, daar zou ik heel duidelijk in zijn. 1 keer vragen oké, maar zeg je nee dan is het nee. Vraagt ze het nog een keer dan zou ik netjes zeggen dat je al nee hebt gezegd en je het niet op prijs stelt als ze aan blijft dringen. Blijft ze dan nog doorvragen zou ik een keer goed uit mijn stekker gaan en even haarfijn uitleggen wat nee betekent.

17. Logan

Logan Niet meer actief

Dan zal je toch duidelijker moeten zijn. Ik wil ook niet dat onze zoon van hand tot hand gaat en wakker maken/houden vind ik belachelijk.

18. Missmommy

Missmommy Lid

8 apr 2017
    68
    0
    6
    En dit ook! :D

19. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Ik heb mn schoonma lief gevraagd of ze wilt bellen voordat ze komt. Resultaat: we bestaan zowat niet meer voor ze :D
    Laat staan als ik zeg dat ik niet wil dat de baby van arm tot arm gaat. Daar zijn ze niet van. Bij hun is het dus indd normaal. Ze zijn ook best dominant, waardoor we niet veel durven te zeggen.
    Nu heb ik laatst wel een goede discussie met dr gehad, eindelijk mn mond opengetrokken. Ze wilt nou helemaaaaal niks meer van me weten.
    Dus ik kan/kon het. niet. zeggen.

20. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik vind het eigenlijk helemaal niet overdreven overkomen. Wel alsof t je heel hoog zit en het moeilijk is om er wat afstand van te nemen, maar dat vind ik wel begrijpelijk.
    Probeer toch nog eens duidelijk aan te geven bij je man dat je er veel last van hebt en dat het je schoonouders en jou waarschijnlijk meer helpt als hij ook duidelijk is.
    Met dingen die gevraagd worden en waarop steeds aangedrongen wordt: ik zou gewoon duidelijk nee zeggen en verder negeren. Jij mag toch zelf weten of je naar een feest gaat of niet. Wat maakt de reden uit? Al zou je gewoon geen zin hebben, is dat ook een prima reden. Misschien door zelf duidelijk te zijn en achter je standpunt te staan kun je ook 2at meer rust bij voelen, want nu geeft het je veel teveel onrust. Probeer bij jezelf te blijven. Dan negeren ze je maar. Laat maar ff lekker in hun sop gaar koken dan heb jij tenminste even rust.
    Ik zou er trouwens ook ff niet op ingaan als je niet door ze uitgenodigd wordt. Geef hen ook wat ruimte.

Deel Deze Pagina