Hoi Merel, Dit is echt k*t zeg. Lees iedere dag even hoe het met je vader gaat. Leef met jullie mee. Veel sterkte.
Allemaal weer bedankt voor de reacties! Vanmiddag hebben we een gesprek met een arts en die kan ons dan vertellen wat de uitslag is van de ct-scan die gisteren is gemaakt van heel zijn lijf, dus ook van de hersenen. Gisteren avond was het net of we contact met hem hadden. Hij kan alleen zijn ogen bewegen en zijn lip. Zo kan hij ja of nee aangeven hebben we ontdekt. (hij gaf te vaak het goede antwoord om toevallig te zijn). Maar voor de rest kan hij helemaal niks aan zijn lichaam bewegen. Zelfs knippert hij al dagen niet met zijn ogen, terwijl pa ze wel open heeft. Je zou bijna denken dat hij vanaf zijn nek naar beneden verlamd is... Maar goed, vanmiddag krijgen we dus uitleg over alles. Het was wel heel fijn om toch weer even contact met hem te hebben. We moesten allemaal huilen. Zo'n klein stapje vooruit en dan zo gelukkig zijn.....Eindelijk weer contact. Maar goed, ik moet niet te positief zijn, alles open laten, want het kan ook zo weer anders zijn. Ik laat het nog weten, hoe het is gegaan.
Heel veel sterkte en succes vanmiddag bij het gesprek! Wat ontzettend fijn dat jullie gisteravond even contact met hem hebben gehad. Toch weer een sprongetje vooruit.... Ik zal vandaag weer een kaarsje branden!
Wat goed dat er in ieder geval wat contact met je vader was! Ik zal aan jullie denken vandaag en ik hoop dat het een positief gesprek wordt!
Het gesprek heeft weer weinig opheldering gegeven. Wel is duidelijk dat er geen uitzaaiingen zijn. De hersenscan liet zien dat m'n vader geen bloeding gehad heeft in de hersenen, maar meer was er niet te zien op de foto's. Dus uitsuitsel hebben we niet. Het is weeeeeer afwachten hoe hij zich verder houdt. Hoe hij meer geneest. Hij had vandaag weer iets meer beweging. Pa bewoog nu zijn wenkbrouwen en hij knipperde met z'n ogen. Wij vonden allemaal dat hij goed antwoord gaf. Hij had nu wel pijn. We hebben gevraagd of ze hem weer pijnstilling wilden geven, maar dat deden ze niet. Hij krijgt alleen paracetamol, maar door andere middelen kan hij weer duffer worden en dat willen ze niet. Ook had ik gevraagd of hij lekker lag. Ja, dat was zo. Toen kwam de zuster en die zei,"nou meneer volgens mij ligt u niet lekker op uw zij". Dus ik zeg dat we het hem net hebben gevraagd en dat hij wel lekker ligt. Nee, zegt ze, hij lijkt aldoor niet lekker te liggen op zijn zij... Nou ja zeg. Daar zakt je broek toch van af.... Ik wilde stennis gaan schoppen, maar toen kwam de arts ons halen voor het gesprek, dus zijn we weggegaan. maar de zustertjes geloven niet dat mijn vader op ons reageert en dat hij kan antwoorden. We hebben uitgelegd wat we met hem hebben afgesproken, maar ze geloven ons niet! Het is toch niet normaal......oké, wij zijn misschien niet heel erg objectief, maar dit hebben we toch duidelijk met hem afgesproken. Na het gesprek nog even bij pa geweest en hij was helemaal bekaf. Wij met z'n 4en bij zijn bed was blijkbaar te veel. Ze hebben ook nog van alles onderzocht waar de koorts (die hij dus nog steeds heeft) vandaan kan komen. Hersenvocht afgetapt, in het ruggemerg iets afgenomen om te onderzoeken en daar komt de uitslag pas over 5 dagen van. Dus het komt er weer op neer dat we moeten afwachten, nog steeds kan niemand ons zeggen hoe en wat. Of er iets is met zijn hersenen is dus nog steeds niet duidelijk. Wel is er ook gezegd dat, omdat mijn vader nooit ziek is geweest, hij zo ziek kan zijn. Zijn lichaam heeft nooit antistoffen aan hoeven maken en heeft dus weinig afweer tegen ziektekiemen...... Zo werkt je gezondheid dus ook ineens tegen je In elk geval kwam ik er weer met een iets positiever gevoel vandaan. Hij heeft weer iets meer laten zien, kan weer iets meer en ik heb het gevoel nu dat het wel goed komt, alleen gaat het heeeeeeeeeeel lang duren.
He meis, jeetje wat schrok ik van je bericht dat het weer niet zo goed ging met je vader. Gelukkig ging het vandaag voor jullie gevoel weer iets beter en reageert hij positief op vragen die jullie stellen. Heel veel sterkte de komende dagen. Hier branden de kaarsjes volop. Het komt goed ! Liefs
De nieuwe ontwikkelingen: Mijn vader kon nu een heel klein beetje druk geven toen de arts aan hem vroeg in haar hand te knijpen..... Het gaat dus vooruit........ontzettend langzaam. Verder zijn ze nog steeds aan het uitzoeken waar de koorts vandaan komt die hij nog steeds heeft. Bedankt voor de steun.
Jeetje, wat een verhaal zeg. Ik hoop echt dat je vader er weer helemaal bovenop komt en dat er alsnog excuses komen van het zh. Heel veel sterkte! Liefs, Duveldraakje
Nou mijn pa gaat ietsje beter. Hij kan nu z'n schouders ophalen, een beetje lachen ja en nee knikken en met z'n hand bewegen. Het gaat ontzettend langzaam, maar het gaat vooruit. Hij krijgt vandaag nog een lkeine operatie, de zuurstof slang gaan ze rechtstreeks via zijn luchtpijp maken zodat hij geen buis meer in zijn keel heeft (tracheostoma), dsu dat is best weer eng.... Ik hoop dat ik hem vandaag kan oppeppen met het nieuws dat ik zwanger ben! Ik hoop dat hij dat begrijpt en blij wordt net als ik.....
gefeliciteerd! Ik weet zeker dat je vader nu nog sneller op zal knappen. Mijn oma was ook héél erg ziek toen ze hoorde dat ze haar eerste kleinkind zou krijgen en is daardoor zo sterk als een paard geworden, ze wilde mij zó graag zien!
merel, ik lees het nu pas na aanleiding van de nod topic. heel veel sterkte en vechtkrqacht voor je vader gewenst. ik weet zeker dat je hem verteld dat je zwanger bent hij heel blij zal zijn!
He Merel, Wat fijn te lezen dat het weer wat beter met je vader gaat. Ik blijf voor je duimen. En wat een superleuk nieuws dat je zwanger bent ! Van harte gefeliciteerd, het zal je vader zeker goed doen. Liefs Sap
proficiat met je zwangerschap! En nog veel sterkte met je avder! Hij zal zeker blij zijn met je supernieuws.
Merel, heb vanaf begin je topic gevolgd. Wat een zware periode heb je al achter de rug... Wel stiekum aan toch positief om te horen dat je vader langzaamaan vooruit gaat. Ieder stapje is een stapje in de goede richting... Ik hoop zo voor je vader en jou dat je goede nieuws te begrijpen is! Hoop ook zo dat dat hem extra kracht geeft om door te vechten. Sterkte en hopelijk kun je ook van je zwangerschap genieten!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk dat je dit je vader kan vertellen, hier zal hij zeker van opknappen en nog harder vechten om weer de oude te worden! Hoe reageerde hij op jouw nieuws?