Hoi dames, Ik heb een vraagje, vanaf 2011 is er diagnosticeert dat ik hypofyse heb in mijn hormoon gehalte, dat betekent dus dat ik goedaardige tumor in mijn hormoon gehalte heb zitten. Mij menstruatie bleef jaar uitzitten, toen ik naar de dokter ging had ik dus antwoord en kreeg gelijk medicatie, nadat ik medicatie kreeg werd ik gelijk ongesteld je sinds dien geen problemen met menstruatie klachten. Ben ook jaar gestopt als proef en werd toen als nog elke maand ongesteld. Maar nu komt mijn vraag. Ik ben net getrouwd en zou graag aan kind willen beginnen, ik ben zo mee bezig of het ooit zal lukken het is voor mij zeer onbekend. Zijn er ook dames die deze diagnose hebben gehad en als nog zwanger zijn geraakt.
Een hypofyse is een hormoonklier in je hoofd en heeft iedereen… Uit je verhaal denk ik eerder dat je een verhoogd prolactine gehalte in je bloed hebt, wat wordt veroorzaakt door een goedaardige tumor op je hypofyse (een prolactinoom). Kan dat kloppen? In dat geval hier een ervaringsdeskundige met een wolk van een baby
Ja, dat klopt helemaal!! Na velen bloedafname kreeg ik altijd te horen dat ik bijna geen prolacine heb. Dat ik zwanger kan raken, alleen vroeg ik me af hoe lang dat bij sommige vrouwen duurde die ook met deze verschijnsel moeten leven..
Ikzelf ben er niet met gediagnosticeerd, maar mijn man vorig jaar wel. De behandeling had bij hem ook meteen effect. Er was toen ook verteld dat hij totaal onvruchtbaar was op dat moment, maar dat indien we nog geen kinderwens hadden ik zeker niet mocht stoppen met mijn pil want dat het snel terug in orde kon zijn. Nu met onze kinderwens toch maar de vraag gesteld of alles in orde is. Als antwoord kregen we dat de bloedwaardes goed zijn dus dat hij normaal gezien wel even veel kans heeft om vruchtbaar te zijn dan een gewoon persoon. Ik denk dat dit voor het vrouwelijk lichaam ook zo werkt zeker?
klopt zowel man en vrouw hebben het bijna het zelfde. Ik heb ook altijd goede waardes en mij hypofyse is 5mm. Als ik zo blijf door gaan met medicatie zal ik ook zwanger kunnen worden. Zo lang er cyclus is dan ben je wel vruchtbaar. Alleen zocht is moeder die dit ook ervaren…