Hallo allemaal ik zit met het volgende: ik heb in 5 maanden tijd 3 keer een miskraam gehad, in december,in januari en april. in het ziekenhuis vertelde ze me dat deze miskramen gewoon dikke pech was,want verder onderzoek wees niets uit. ze adviseerde ons wel 6 weken veilige sex te hebben zodat alles weer een beetje op gang kon gaan komen,dat hebben we dus gedaan. nu moest ik afgelopen zaterdag ongesteld worden,maar werd het dus niet, en deed dus afgelopen maandag een test die was duidelijk positief , maar ja ben natuurlijk weer erg zenuwachtig want ik kreeg ieders keer mijn miskraam tussen de 5e en 6e week, toch voeld het nu anders,bij die andere 3 zwangerschappen had ik na 2 dagen dat ik de test had gedaan,bloederig slijmverlies en hevige buikpijn. Ik moet zeggen ik ben erg moe sinds 2 dagen,en heb wel een zwaar opgeblazen gevoel in mijn buik,en toestraks last van helder slijmverlies(witvloed),na de middag heb ik alweer een test gedaan in er stond vrij snel in beeld ZWANGER. kan iemand me zeggen of dat heldere slijmverlies kwaad kan? ik ben na die 3 miskramen zo ontzettend bang. Liefs Chantalle
Hoi Chantalle, Ik hoop dat ik je een beetje kan geruststellen (en ik weet hoe moeilijk dat kan zijn), maar helder slijmverlies is juist een zwangerschapssymptoom. Moe zijn en veel afscheiding zijn dus allemaal goede tekens. Krijg je al snel een echo? Uiteindelijk is dat denk ik het enige wat je een beetje rust kan geven. Het is gewoon supermoeilijk om na miskramen je lichaam te vertrouwen. Als je je zorgen maakt de gynaecoloog bellen en sowieso snel een echo eisen. Als je daar behoefte aan hebt, al je vragen en zorgen hiervan je afschrijven en hopelijk kunnen we je een beetje geruststellen en helpen deze moeilijke tijd door te komen. Heel veel succes en ik hoop dat deze uk in je buik mag blijven zitten! Liefs trees
Ik heb tijdens mijn zwangerschappen ook altijd slijm gehad. Zover ik weet kan het geen kwaad hoor. Dat je je anders voelt doet mij denken aan mijn vriendin. Die heeft 2 miskramen gehad en is weer zwanger. Vanaf de eerste dag zei ze al dat dit anders voelde dan de laatste keren. Ze is nu ver over de 20 weken heen. Ik weet dat het moeilijk is om vertrouwen erin te hebben. Als jij je al anders voelt moet je maar op het goede uitgaan. Dat je nu wel zwangerschapklachtjes heb kan voor jou ook heel goed zijn he. In iedergeval gefeleciteerd met je zwangerschap.
Hoi Trees, het is inderdaad een erg moeilijke tijd voor me,ik probeer het ieders keer van me af te zetten,maar sinds mn positieve test afelopen maandag,ga ik ermee naar bed en sta er weer mee op,ik hoop zo ontzettend dat het goed blijft gaan,ik voel wel dat het me oplucht dat ik mn verhaal aan iemand kwijt kan. dus bij deze bedankt voor je lieve en snelle reaktie. Liefs Chantalle
Hoi Mimi het is inderdaad erg moeilijk om er vertrouwen in te hebben,omdat ik nu al 3 keer teleurgesteld ben.ik denk er nu echt 24 uur per dag aan. maar super bedankt voor je berichtje, ik zal jullie allemaal op de hoogte houden. Liefs Chantalle
Meid onderstaande banner is ook resultaat na 3x een mk. Ook ik heb slijmverlies gehad tijdens de zwangerschap, alle 9 mnd lang. Dus dat is een goed teken. Het komt vast goed!
Zo herkenbaar wat je schrijft! Eerst wil je zo graag zwanger zijn en dan ben je het en dan komen de angsten. Bij elk steekje en krampje schiet je in de stress, constant naar de wc om te checken op bloed, en 's nachts droom je over alle nare dingen die kunnen gebeuren. Het lastige is dat je het er met bijna niemand over kan hebben, of ze weten het niet of ze snappen het niet. Het is zo fijne dooddoener als iemand zegt, hé maak je niet druk en geniet ervan. Hoe gelijk ze ook hebben, vraag ik me altijd af hoe je dat dan doet? Lekker makkelijk praten voor sommige mensen. Ik ga gewoon keihard voor je duimen dat alles goed mag blijven gaan!
ja klopt precies,ik ga weet ik niet hoe vaak naar de wc,om even met wc papier te deppen om te kijken of ik geen bloedverlies heb,ik hoop dus dat ik snel uit die kritieke fase ben,ik heb met het ziekenhuis afgesproken dat als het aanstaande maandag nog allemaal goed zit dat ik dan zou bellen voor de echo,ik zal je op de hoogte houden,en erg lief dat je voor me wil duimen . super bedankt voor je luisterend oor. liefs Chantalle
He hallo Lexie, super bedankt voor je bericht, en hoop inderdaad dat alles goed komt. we weten dus alle 2 hoe het voeld Liefs Chantalle
Het enige verschil tussen jou en mijn situatie is, dat jij het in zo korte tijd hebt meegemaakt. Bij ons is dat in 6 jaar tijd geweest. En na de hoop weer op gegeven te hebben, voor de 4x zwanger en deze keer ging het hartstikke goed!
Helllluuuuuup! ik weet het niet meer. Ik heb vi is er testen gedaan en allemaal twee strepen! Nu alleen van ochtend ineens roze met het plassen en ook als het ga deppen dan is het licht helder roze. Gaat het nu echt mis of maak ik me te druk? weten jullie of dit normaal is?
Het hoeft niks te betekenen hoor. Het kan ook een innestelings bloeding zijn of een vaatje dat geknapt is. Ten alle tijde word er gezegt zolang het niet helder rood bloed is is het goed. Ook al als het wel helder rood is hoeft het ook niet altijd fout te gaan. Als je het niet vetrouwd altijd je vk of gyn bellen. Meestal laten ze je bij 6/7 weken komen omdat ze dan weten of er hartactie en alles is. Sterkte in deze onzekere tijd. Ga ervan uit dat het niets is en gewoon een lichte bloeding. Komt bij heel veel vrouwen gewoon voor.
Helaas het is Weer voorbij! Gister heeft het toch doorgezet. Ik zat bij mijn moeder en ineens toen ik naar de wc ging zag ik het.....allemaal (sorry) dikke klonters en veel bloed meteen erna begonnen ook de krampen te komen. We zijn er kapot van, zeker omdat dit ook de laatste eskimootjes waren. We moeten weer helemaal vooraan beginnen....weer die spuiten maar het ergste van alles weer die zeer pijnlijke punctie. Toc willen we weer doorgaan we weten waarvoor we het doen. Wel is moeilijk om positief te blijven we hebben al zoveel tegenslagen gehad maar het moet toch ooit lukken? grts
Hoi Spacey, Ik lees in je onderschrift wat je allemaal al mee hebt moeten maken.... Gisteren heb ik een topic aangemaakt waarin ik vertel dat ik na 6,5 jaar en 1 mislukte IVF behandeling in de rustmaand spontaan zwanger ben geraakt, maar dat afgelopen vrijdag is gebleken dat het hartje is gestopt met kloppen..... Morgen krijg ik een curettage en dan moeten we over 6 weken weer terugkomen bij de IVF arts om het vervolgplan te bespreken. Ook ik zie erg op tegen de punctie, de rest viel me niet tegen. Vreselijk oneerlijk allemaal dat we zoveel moeten doorstaan, vind je niet? Wij gaan ook door, maar ook ik vraag me af wat we allemaal nog mee moeten maken voor we eindelijk een kindje in onze armen kunnen sluiten! Heel veel sterkte ermee! Groetjes, Vera
@Spacey, Wat spijtig om dat te lezen nu. Ik had zulke goede hoop voor je. Ik wil je heel veel sterkte wensen en een hele dikke knuffel geven. @Vera1971, Ik wil jou ook heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel geven.