Alleen Maar Moe!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roosje08, 19 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Hallo damens,

Ik heb heel erg last van vermoeiheid.. Het is gewoon niet te geloven ik slaap gewoon 12 uur per dag.. Maar nog steeds moe.. Als wil kan ik de hele dag slapen.. Hierdoor heb ik ook nergens zin, Bijv. Huishouden koken en dergelijke..

Is er een manier om deze vermoeiheid te verminderen? want ik word gewoon gek om de hele dag op de bank te liggen.. Als ik iets wil gaan doen duurt het maar 30 min en dan wil weer op het bank liggen :(

Ik weet dat het bij zwangerschap hoort maar is er geen oplossing :(

Liefs Hilal

2. francien1984

12 okt 2006
    51
    0
    0
    Hai,

Had ik ook last van hoor is heel normaal.
    Ik ben nu 15 weken zwanger en slaap nog veel maar voel me al wel iets beter.

Kom dus echt helemaal goed.
    En nee er is helaas geen oplossing heb ik ook na gezocht maar het enige wat hielp was rusten rusten en nog eens rusten. Sorry

3. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoi Hilal,

Ik had rond die weken inderdaad ook last van vreselijke vermoeidheid en ik zou zeggen laat het lekker over je heen komen je kunt er niets aan doen en het wordt vanzelf minder! Ik voel me de laatste weekjes weer lekker fit dus die tijd komt voor jou vast ook weer!

4. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    hoe doen jullie dat dan met werken? Ik ben doodmoe op mijn werk en rusten komt er niet van daar, ik werk 40 uur dus uitrusten overdag gaat niet.

5. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @bambie ik ben in het begin ook zo verschrikkelijk moe geweest. Het waren de 1e 14 weken slapen, werken, eten en weer slapen. Als ik thuis kwam van mn werk dan stond gelukkig het eten al klaar, want ik kon de kookluchten niet verdragen. na het eten viel ik in slaap op de bank en daar werd ik om half tien weer wakker gemaakt en ging ik naar bed om verder te slapen. Er is niets aan te doen. Het wordt gelukkig wel minder na het 1e trimester. Voor nu lekker slapen.

6. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Dat is even niet anders....ik heb het wel met 6w aan 1 pers van personeels zaken verteld. Het wel 2 a 3 dagen ghad dat het echt zwaar was. Maar ik zit achter een compi dus lichamelijk moe wordt ik niet van me werk. In de verpleging ofzo met veel loop werk kan ik me voor stellen dat je op het toppunt van moeheid een rust dagje neemt...verder is et ff doorbikkelen..het wordt beter! ;)

7. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hier duurde de vermoeidheid tot halverwege de 20 weken helaas... Ik hoopte ook dat het na 16 weken beter werd maar bij mij dus niet.
    De afgelopen weken voelde ik me heel goed maar nu komt het weer terug. Maar ja nu dan ook last van gebroken nachten omdat je tig keer naar de wc moet om te plassen. Gaap.
    Op zich slaap ik wel redelijk dus mag niet klagen maar ben ook zo moe.
    Je kan ook een ijzertekort hebben maar dat is meestal later in de zwangerschap.

groetjes

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hier nog iemand die niet vooruit te branden is.
    Ik doe vaak effe snel s avond iets met me laten puf zodat ik 's morgens langzaam kan opstarten en als daan 's middags op bed ligt ga ik ook tukken en ik lig tussen 7 en 8 op bed

9. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hey bambie!

Ik werk ook 40 uur en ik vond het vaak ook zwaar hoor maar probeerde gewoon door te zetten! Als ik thuis kwam boodschappen doen, eten koken en wat in huis doen maar dan viel ik om 19.00 uur echt in slaap op de bank... Ik ging dan gewoon vaak naar bed rond 20.00 uur maar had dan wel een hele dag gewerkt en thuis de boel zover op orde... Inderdaad doorbikkelen!

10. miekiemiek

11 feb 2008
    97
    0
    0
    Dat jullie er nog bij konden werken. Ik kan echt ter plekke in slaap vallen (echt letterlijk!), terwijl dochterlief om me heen speelt. :( :( :(

11. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    O ik voel met je mee, ik ben ook doodmoe
    Als ik s avonds thuis kom houd ik net tot
    21.00 mijn ogen open en dan is het afgelopen
    erg gezellig voor man..... ;)
    Ik geef er maar gewoon aan toe...

LIEFS nony

12. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    tja dan maar door bikkelen... we weten waarvoor we het doen toch..gaap... vandaag een dagje vrij, en ben dus eens een "rust"dagje aan het houden, ben wel blij dat het huishouden niet kan klagen... anders zou het huis het zeker doen ha ha, maar voor vandaag vind ik het best dat er strijkgoed ligt en stof, dat ligt er morgen ook nog wel..ga zo ff lekker met een boek op de bank een tukkie doen..

13. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    He meiden,

Ook ik herken het heel goed. Pfff... wat ben ik moe.. kan wel heel de dag slapen. En na een dag werken (werk in de verpleging) ga ik gelijk naar bed. Gelukkig kookt mijn man meestal. Maar ja, heb hier ook nog een mooie meid van 8 jaar rondlopen, en die wil toch ook wel eens aandacht.. Maar slapen is op dit moment mijn favoriete bezigheid.

Groetjes Lotte

14. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik ben ook al vanaf het begin van de zwangerschap moe moe moe moe. Mijn hB was te laag. En ik heb al 2 kuurtjes ijzertabletten gehad...zonder reslutaat!
    Erg vermoeiend allemaal :D

15. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Mijn moeheid heeft geduurd tot na de bevalling.
    Ik ben al die weken kapot geweest, alsof ik elke dag een marathon (of 2) had gelopen.
    Alle onderzoeken die ze konden bedenken hebbenze gedaan, alles was goed.
    In mijn kraamweek voelde ik meteen al dat deze extreme moeheid weg was, tuurlijk, ik was nog steeds moe, maandenlang zelfs en nu nog regelmatig...maar dat komt door de gebroken nachten enzo en deze moeheid voelt totaal anders als die in mn zwangerschap.

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb een vrij zware baan (lichamelijk dan). Al wordt daar wel heel veel rekening mee gehouden door collega's die dan de zwaarste taken van me overnemen. Maar als ik bezig ben, dan heb ik niet door dat ik moe ben, juist doordat het zo intensief is.
    Zodra ik even ga zitten voel ik de moeheid weer. Dus ik ben eigenlijk wel heel blij dat ik 40uur werk. Anders zou ik, denk ik, hele dagen in mijn bed doorbrengen.
    Ik kan gelukkig een hoop in de uren schuiven, als ik later wil beginnen is dat geen probleem, en eerder weggaan kan ook eigenlijk altijd wel.

17. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    misschien komt het doordat je juist zoveel slaapt
    veel slapen is ook niet altijd goed, en 12 uur is behoorlijk lang!
    ik weet niet of je ook voor de zwangerschap 12uur per dag sliep,
    maar ik weet bij mij dat als ik over de 10uur heen ga, dan ben juist
    nog moeier dan voorheen!

18. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik werk ook 40 uur en probeer de rest van de tijd ook lekker actief te blijven. Als ik een avondje vrij ben en op de bank plof zou ik soms ook het liefste vroeg mijn bed in duiken maar meestal doe ik dat niet, ga lekker leuke dingen doen en haal daar weer energie uit!

19. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    Hallo meiden,

hetzelfde hierzo, maar gelukkig ben ik aan het afstuderen en kan ik mijn tijd indelen. Ik slaap veel en als ik wel weg moet dan ga ik daarna gelijk op de bank liggen.

Mijn man is gelukkig erg begripvol en kookt. Ik heb geen last van kook - braakneigingen, maar hij begrijpt dat alles voor mij verandert. Dit vind ik wel erg leuk.

Jedid-Jah

20. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    heel herkenbaar, ik ben ook zo moe de hele tijd. Echt extreem. Ik heb geen ijzertekort, heb ik al laten meten.
    Momenteel werk ik door bijkomende omstandigheden even niet een paar weekjes, dus ik heb veel tijd om te slapen. Moet eerlijk zeggen dat ik er een hekel aan heb, maar ik kan soms gewoon niks anders. Ik sta morgens vol frisse moed op, maar een uur later kak ik gewoon in, dus na de lunch lig ik meestal weer een paar uurtjes op bed, schandalig maar waar :oops:

Deel Deze Pagina