Gewichts vraag!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Hope87, Jan 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

Apr 7, 2012
    910
    2
    16
    #1 Hope87, Jan 5, 2013
    Last edited: Jan 5, 2013
    Hallo ik ben erg benieuwd hoe het bij jullie is gegaan,
    ik weet dat er een topic is met hoeveel weken zwanger en hoeveel aangekomen,

maar wil graag dat jullie voor me kijken naar mijn gewichtstoename in erg korte tijd :$

35 weken 76.5 kg. (baby geschat op: 2540 gram)
    36 weken 76.6 kg.
    37 weken 77.4 kg.
    37 weken 4dgn 77.6 kg
    38 weken 78.1 kg.
    38 weken 3dgn 78.5
    39 weken 79 kg.
    40 weken 80.1 kg

;)

dat is even een verschil binnen 6 weken van: 3.6kg! :$

dat kan toch niet alleen van de baby zijn? :(

baal echt ontzettend, en eet helemaal niet zo uitbundig ofzo :(

ben nu totaal in gewicht aangekomen : 17 kg

en nog een vraagje: Mag je echt niet afvallen tijdens de zwangerschap? ook niet op het laatst?;)

2. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Houd je niet gewoon vocht vast? Zou me er niet te druk over maken hoor. En niet af gaan vallen. Gewoon afwachten hoe het is na de bevalling. Kan maar zo dat je al heel wat kwijt bent daarna.

3. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,106
    1
    38
    Kan best hoor. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je op gegeven moment ongeveer een pond per week aankomt.

4. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    op het laatst hield ik ook onwijs veel vocht vast. is helemaal niet gek hoor. de laatste weken kom je vaak het meest aan.
    ik was er na de bevalling zo 10 kwijt. ik wist niet wat ik zag toen ik de douche uit kwam na de bevalling en mn legging aantrok, die dunne kuiten haha.
    gelijk het vocht weg, bizar!

5. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

May 31, 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    ik zou me ook niet blindstaren op je gewicht meid en zeker niet gaan lijnen tijdens de zwangerschap dan onthoud je je kindje toch van bepaalde stoffen en je eigen lijf heeft dat ook nodig troost je ik ben nu bijna 30 weken en 18 kilo erbij

6. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nou vind het best meevallen...
    Zal wel vocht zijn ofzo ;)

En troost je.. Ik ben 25 kilo aangekomen.. Is er ni allemaal vanaf en weeg zelfs een kilo meer dan voor de zwschap..(waar ik absoluut niet blij mee en)

7. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,033
    6,135
    113
    Happyland
    Het is heel normaal dat je op een gegeven moment een halve kilo per week aankomt.

8. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Zou me er niet te druk om maken en zeker niet gaan afvallen!
    Dan komen er afvalstoffen vrij en die zijn echt heel slecht voor je baby!

9. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Lees ik nou goed dat je vraagt of afvallen echt niet mag?
    Meid, je zorgt niet alleen voor jezelf maar ook voor dat wondertje in je buik!

Ik ben ook flink aangekomen en ben binnen 2 controles bijna 3 kilo aangekomen (ben 38 weken) maar het is aan mijn lijf te zien waar die kilo's erbij zitten, namelijk in het vocht dat ik vasthou! Tja het is niet zo gezellig om nu op de weegschaal te staan, maar so what? We zijn zwanger, we hebben een prachtig wonder in onze buik. Over een tijdje maak ik me misschien wel druk over mijn gewicht, maar ik snoep niet veel en eet uitgebalanceerd en gezond dus ik ga er eigenlijk vanuit dat die kilo's er gewoon vanaf gaan... En zo niet tja dan wordt het wat extra sporten...

10. sietsie

sietsie Bekend lid

Sep 13, 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Heel netjes hoor! Je houdt nu waarschijnlijk ook meer vocht vast, en lijnen zou ik zeker niet gaan doen nu, je hebt je reserves nog dubbel en dwars nodig :).

11. Ranu

Ranu Actief lid

Aug 23, 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 26 weken en ben nu al 15 weken aangekomen. Ik moet nog een paar maanden, dus dat zal alleen nog meer worden. Dan valt het nog wel mee bij jou.Ik snap dat je er wel meezit, ik heb ook af en toe mijn momenten dat ik baal. Maar ben echt niet van plan om te lijnen. Dat kan na de zwangerschap wel. De belangrijkste op dit moment is de kleine ;).

12. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Meid,
    Je bent 40 weken zwanger!!! Geniet van de baby in je buik en de spanning die er is wanneer je gaat bevallen.

De laatste 6 weken mag je een halve kilo per week aankomen! Tenminste, dat is het gemiddelde. Dus daar zit jij volgens mij nog netjes onder. Ik zou me dus geen zorgen maken!

De bevalling is bijna en dan ben je al een deel van je kilos kwijt. Daarna (lees over een week of 4/5) elke dag een stukje met de kinderwagen wandelen en je bent ze vaak zo weer kwijt!

Geniet van je zwangerschap en straks van je baby

13. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Volgens mij kan dat wel hoor. Ik loop ook op het eind en kom de laatste weken ook hard aan. Tot 30 weken was ik maar 3 kilo aangekomen, en sindsdien is er in 8 weken nog ruim 5 kilo bijgekomen. Ook wel een beetje dankzij de feestdagen, vrees ik, maar op zich is het wel normaal en herken ik het ook wel van mijn vorige zwangerschappen. Ik denk dat je niet eens zou kunnen afvallen, al zou je het willen op dit moment, omdat je gewoon vanzelf nog aankomen van het groeien van de baby en vasthouden van vocht. En gezond is lijnen ook al niet op dit moment, dat komt over een paar weken wel weer.

14. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    in de laatste periode kom je denk ik ook wat meer aan, de baby groeit qua gewicht en wellicht houd je vocht vast.
    ik was de laatste paar weken ook aangekomen terwijl ik de rest van de zwangerschap alleen maar afviel doordat ik geen honger had.
    lijnen tijdens de zwangerschap is niet aan te raden doordat je afvalstoffen dan bij de baby komen.
    je kan wel bv gezond en gevarieerd eten en niet snoepen.

15. sammie80

sammie80 Actief lid

Jul 12, 2012
    197
    0
    16
    Ach joh, waar maak je je druk om....Ik ben nu ruim 31 weken en bijna 20 kilo aangekomen. Rond maand 5 zelfs 5 kilo in 4 weken. Begin nu vocht vast te houden en de 'zwaarste' weken moet nog komen...komt wel goed denk ik maar.

Share This Page