even van mij afschrijven...

Discussie in 'De lounge' gestart door nieuwbegin, 21 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    wat verwarrend allemaal
    ik kan me voorstellen dat dit voor jou allemaal niet leuk is en je het jezelf nogal aantrekt maar misschien kun je het ook eens langs een andere kant bekijken dat ze misschien juist wel rekening met je gevoelens wilden houden en daarom nog niet te veel hebben gezegd !

en als ik mijn moeder vraag om iets niet tegen mijn zus te zeggen zou ze er idd ook niks over zeggen tegen haar hierdoor weet ik ook dat ik haar kan vertrouwen op het moment dat ik eens iets aan haar vraag ....

maar ik vind niet dat je kan verwachten van je zus dat ze wacht met een zwangerschap omdat jij hoopt zwanger te worden !
    Volgensmij als ik het zo lees wil jij de aandacht van je moeder ...

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Sorry ik vat je verhaal ook niet echt, misschien kun je het iets duidelijker uitleggen.
    Succes ermee.

3. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Bekijk het eens van de andere kant, als jij iets in vertrouwen zou zeggen tegen je moeder en haar er duidelijk bij verteld dat ze het niet tegen je zusje mag zeggen, zou jij het wel kunnen waderen dan als je er achter zou komen dat ze het JUIST WEL tegen je zusje verteld heeft.

Sorry, maar als ik iets tegen iemand vertel in vertrouwen mag ik hopen dat ze er zo mee om gaan als dat jou moeder gedaan heeft.

Ik vind dat je overal nogal zwaar aan tilt. En idd wat de andere meiden ook al vertelde praat erover met je zusje en moeder wat je dwars zit.

4. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Hoewel ik niet alles uit je verhaal begrijp, herken ik wel iets van mijn eigen gevoelens hierin.

Ik heb ook een zus die altijd veel beter met mijn ouders kon opschieten dan ik. Of in ieder geval closer was en meer raakvlakken had. Ik was hier niet echt jaloers op maar ik benijde het wel. Toen ik zwanger raakte van mijn zoontje (hun eerste kleinkind) voelde ik me wel even heel speciaal! Toen ik 6 maanden zwanger was vertelde mijn zus dat ze ook zwanger was. Even vond ik dit heel moeilijk, omdat het in mijn ogen dan minder bijzonder was voor mij, maar dat bleek helemaal niet zo te zijn. Mijn ouders waren nog steeds ontzettend blij met mij en mijn zwangerschap en ook met die van mijn zus. Ik heb tijdens de zwangerschap en na de bevalling een hele bijzondere band opgebouwd met zowel mijn ouders als mijn zus, die ik me ervoor niet had kunnen voorstellen. Vooral omdat we nu iets gemeenschappelijks hebben, (klein)kinderen.

Hetzelfde had ik heel even toen mijn neefje werd geboren. Mijn zoontje was toen 5 maanden oud en tot dan toe natuurlijk de ster in de familie. Ik was bang dat hij die plaas zou moeten afstaan aan mijn neefje toen die werd geboren, maar ook dat is niet zo. Mijn ouders zijn even gek op allebei de kinderen en vinden het heerlijk om op ze te passen en met ze te spelen.

Wat ik hiermee probeer te zeggen is, dat je geen controle kunt hebben over hoe de dingen in het leven lopen. Je moet er dus gewoon het beste van maken en er de positieve kanten van inzien. Probeer je over die onzekerheid heen te zetten! Het leven is geen wedstrijd. Als jij nu ook zwanger zou raken is het toch harstikke leuk als jullie kids ongeveer dezelfde leeftijd hebben!

Ik hoop dat je er voor jezelf uit komt.

5. maaike007

maaike007 Lid

26 jul 2007
    9
    0
    0
    Het is rot voor jou dat jij je zo voelt, wat ik er op uit maak is dat je erg jaloers bent op je zus. En dat je maar alles aandraagt om dit te doen bevestigen. Met deze houding zal jou band met jou zus en moeder niet sterker worden. Praat er gewoon eens over met jou moeder en zus waarschijnlijk zien zij dit toch anders. En ik vind ook dat jou moeder niet tegen jou heeft gelogen zij moest iets voor zich houden en dat heeft ze dan ook gedaan. Als jij graag had willen weten wat er aan de hand was/is met jou zus bel of ga dan langs bij je zus dan kun jij je moeder ook niets verwijten. Praat erover met jou zus en moeder want op deze manier maak je het voor jezelf erg moeilijk.

6. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Meid, ik heb geprobeerd alles te begrijpen maar alles begrijpen lukt niet. Maar ik begrijp er wel uit dat jij je nu erg klote voelt en dat begrijp ik wel. Ik kijk nu alleen even jouw kant, niet die van je zus, moeder of opa. Je voelt je niet lekker en dat kan ik me voorstellen.
    Ik hoop dat je snel zwanger bent en dat je ervan geniet. Ook hoop ik dat je moeder de normale aandacht geeft aan jou (als het ietsiepietsie minder is dan wat je zus krijgt, ben je dan nog steeds verdrietig? Ik hoop het niet).
    Jouw zwangerschap is van JOU, en jouw kindje is van jou!
    Sterkte

7. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Dat heb ik nooit gezegd, alleen er wordt steeds gezegd praat, met deze zin heb ik alleen willen aangeven dat ik niets anders doe dan praten...

8. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Gek he al;s die al 27 jaar naar een ander gaat dat je dan hoopt als je zwanger raakt van je eerste kindje dat je dan ook een beetje de aandacht krijg? Raar he?

9. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Kijk dit is normaal reageren en niet invullen zoals jullie doen.

Helaas heb ik door de niet echt aardige reacties niet meer zon behoefte om het hele verhaal nog duidelijker te maken. Ik heb begin van de avond de mods al gevraagd of het topic gesloten mag worden...

10. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Als eerst vertelt mijn moeder alles door aan mijn zusje wat ik haar in vertrouwen vertel en daarnaast herhaal ik nog eens dat ze ook gewoon had kunnen zeggen daat ze het wel wist maar er niet over mocht praten, dat is eerlijker dan liegen.

11. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Dank je wel voor je verhaal. Normaal probeer ik ook wel de positieve dingen inte zien van gebeurdtenissen, maar er gebeurde gewoon in 1 avond, een chat van een half uurtje max te veel wat mijn gevoel diep raakte... Ik weet nu gewoon even niet hoe ik hier positief op moet denken...

12. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Dank je wel voor je verhaal. Normaal probeer ik ook wel de positieve dingen inte zien van gebeurdtenissen, maar er gebeurde gewoon in 1 avond, een chat van een half uurtje max te veel wat mijn gevoel diep raakte... Ik weet nu gewoon even niet hoe ik hier positief op moet denken...

13. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Met een ietsjes pietjes minder zou ik het zeker doen ;)
    DAnk je wel voor je reactie.

14. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Weet je wat ik jammer vind dat er geoordeelt wordt zonder vragen. Ja misschien ben ik nu jaloers op mijn zusje, maar wie weet wat er al in die 27 jaar gespeelt heeft? Iemand van de reageers? Nee volgens mij niet.
    Vraag je eerst af of het wel of neit gegrond is voor je ooreelt..

Mods mag er een slot op?

15. Niet meer actief

doe maar op slot ja.
    als je geen reacties wilt moet je niks neerzetten hier, klaar..
    Sorry maar iedereen probeert je te helpen en jij reageert alleen maar met: "het zijn niet de reacties die ik gehoopt had"
    Ga dan naar een professioneel iemand, dan krijg je mischien de reactie die je gehoopt had, hier zitten net zulke normale mensen als ik en jij (?)

16. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ik ben het eigenlijk wel met lentefee eens, als jij net zo reageerd op ons als je doet op je moeder en je zusje dan kan ik me heel goed voorstellen dat jullie relatie zo slecht is.! en dat meen ik!

Mensen reageren hier om je te helpen, om je iets duidelijk te maken.... Ook als het niet is wat je wilt horen steken mensen wel moeite in een reactie is de bedoeling goed.
    Misschien kom je dus wel heel anders over dan dat je wilt overkomen!

Ik heb het idee dat je heel erg met jezelf in de knoop zit, dat je het moeilijk hebt met het feit dat jij niet die band hebt met je moeder die je zus wel heeft. En ben je bang dat ze straks samen met jou zwanger is en jou kindje daardoor niet meer speciaal is.

Dit zijn zaken die je zelf niet kan veranderen, behalve door te praten ( ook al zeg je dit al 27 jaar te doen) zeggen wat je dwarszit en vervolgens je eigen weg gaan.
    Soms is de relatie die je wilt hebben niet mogelijk ook al wil je dat nog zo graag en ook al voel je je er heel erg rot bij.

(en ik spreek uit ervaring heb zelf een slechte moeder dochter relatie )

17. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Helpen doe je door vragen te stellen en niet door dingen aan te nemen waarvan je neit weet of he werkelijk zo is.

Lentefee bedankt voor het vraagtekentje achter jij.

Gelukkig weet ik dat ik meer dan normaal ben.

18. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    Ben ik nu de enige die het verhaal wel begrijpt?

Ik begrijp dat je je rot voelt en dat het je pijn doet. Ik denk dat ik me precies zo zou voelen in jouw situatie.

sterkte. Ik hoop dat je je snel beter voelt.

liefs,
    Manouk

19. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat ik eruit begrijp, is dat je jaloers bent op de band die jouw zus met jouw moeder heeft. Als je al 27 jaar het gevoel hebt dat je zus meer waard is, dan jij gaat dat steken op een gegeven moment. Maar is het wel zo? Niemand kan in jouw situatie kijken, we kunnen alleen oordelen op de feiten die jij met ons deelt. Als je een betere relatie met je moeder wilt krijgen, ga dan eens leuke dingen doen met elkaar. Steek er energie in, ook al vind je dat je dat al genoeg gedaan hebt.

Over het verhaal van je opa..Je zus is toch al de boosdoener (want, betere band met je moeder), ik denk dat alles wat je zus zegt toch in verkeerde aarde valt bij jou. Het was ook haar opa, wie weet wat zij allemaal voelt binnenin....

Laat dit topic nou niet zomaar sluiten, alle reacties kunnen ook voor zelfinzicht zorgen. Ik zou proberen lering eruit te trekken...

Succes ermee...

20. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    euhm .. ik versta ook iets niet .. is het dan belangrijker wat je moeder en zus van je kind gaat denken een keer het geboren wordt
    denk je dan niet dat als je zo blijft denken dat je dat dan ook op je kind projecteerd waardoor hij zich laten net zo rot voelt als jij nu?

waarom ben ik niet even belangrijk of m'n neef of nicht, waarom heb ik die band met oma niet ?

vind het vervelend om te zeggen maar denk dat JIJ de enige bent die het kind een speciaal gevoel kan geven
    een kind heeft vooral behoefte aan een warme thuis, een plek waar je je veilig, geliefd en vooral geborgen voelt

jammer voor je dat jij dat niet gehad hebt, maar dat je zus zwanger zou zijn samen met jou en dat zij meer aandacht krijgt wil niet zeggen dat het kind erom minder welkom is bij jou , toch ?
    zolang jij en je man helemaal in de wolken zijn , wat kan je de reactie van een ander dan schelen
    als zij niet zien hoe geweldig jouw kindje is is dat hun verlies, niet dat van jou of je ongeboren kind

Deel Deze Pagina