afgelopen zaterdag heb ik met 5 wk een miskraam gekregen. 2,5 bloeding gehad en gisteren was de zwangerschapstest omo wit. nu doe ik net een ovulatietest en die geeft gewoon een duidelijkere streep aan dan mijn zwangerschapstest ooit geweest zijn. als ik gewoon ongesteld was geworden, dan had ik nu ongeveer mijn eisprong gehad. kan het dat die ook gewoon is doorgezet? dat de innesteling nooit heeft plaatsgevonden en mijn testen daarom zo licht bleven, maar er ondertussen wel eitjes bleven ontwikkelen? het bloeden is gestopt, dus er is ook geen reden om niet te 'oefenen' maar herkent iemand dit?
Wat verdrietig van je miskraam. Je nieuwe cyclus start weer op vanaf de dag dat het hevige bloeden is begonnen. Daarvoor zat het in zwnagerschapsmodus dus het heeft dan geen zin je oude cyclus door te tellen. Ik denk miet dat jouw theorie klopt, zeker als je positief hebt getest en een week na je NOD bent gaan bloeden. Dus als zaterdag de miskraam begon, dan is dat dag 1 en zit je nu op dag 6. Een ovulatietest is pas positief als hij donkerder is dan de controlestreep. Vergelijken met een zwangerschapstest heeft daarom geen zin. Ik zou dus lekker doortesten met de ovulatietesten tot je een knaller hebt. Het kan namelijk best zijn dat je al snel weer een eisprong hebt. Ook kan je letten op vruchtbaar slijm. Sommige vrouwen hebben zelfs een vroege eisprong na miskraam, maar meestal komt ie rond dezelfde tijd of later. Ik had na beide miskramen een eerste cyclus zonder ei. Succes!