Snap er niets van wie wel?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pabien, 29 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pabien

Pabien Lid

13 jun 2016
    19
    1
    3
    Deze maand heb ik digitale ovulatie testen gedaan. Ik wou zekerheid. Op 18 januari had ik een positieve test in mijn handen. Ik dacht dat mijn NOD 14 dagen later was op 1 februari. Maar nu ben ik vanmorgen al ongesteld geworden. Wat bereken ik fout? Ik snap er niets van. Wie heeft advies? En kan mij het uitleggen.

2. Boterbloempje87

Boterbloempje87 Actief lid

13 jan 2016
    131
    0
    0
    Ik werk in de psychiatrie
    Amersfoort
    Hoi pabien,
    Na een positieve ovulatietest springt je ei binnen 24-48 uur. Vanaf dat het eitje gesprongen is praat je over days past ovulatiom(dpo). Dat is de start van je lutale fase. De lutale fase is gemiddeld 14 dagen(dat lees je overal) maar kan ook korter of langer zijn. Als je een tijdje je cyclus bijhoudt kom je erachter wat de lengte van die van jou is.
    Mijn lutale fase is bijvoorbeeld 11dagen.
    De lutale fase van afgelopen cyclus bij jou is 10 of 11 dagen geweest.
    Ik hoop dat heb hier wat mee kan.

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Een gemiddelde LF is 10-18 dagen. Heb je je cyclus al langere tijd in de gaten gehouden?

4. Lizzie93

Lizzie93 Actief lid

8 aug 2012
    277
    163
    43
    NULL
    NULL
    Even een tijdje je cyclus bijhouden. Bij ieder is de cyclus vaak anders en ook de tijd na het ei kan bij de een langer of koster zijn als bij de ander.

Voordeel van een kortere cyclus dat je sneller weer een kans hebt!

5. Miejes

Miejes Lid

14 dec 2016
    58
    0
    6
    NULL
    NULL
    #5 Miejes, 29 jan 2017
    Laatst bewerkt: 29 jan 2017
    Hey Pabien,

Ik heb net hetzelfde voor. Op 19 januari een positieve ovulatietest en vanmorgen helderrood bloedverlies. Ik zit dus 9dpo.. dit is toch te vroeg dan om ongesteld te worden niet? Ofwel kloppen de ovulatietesten niet..

6. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Een ovulatietest meet je LH piek, en normaal gesproken print dan binnen 48 uur je eitje. Dit kan dus ook al na 12 uur zijn! De enige manier waarop je zeker kunt zeggen wanneer je ei gesprongen is, is door ovulatietesten te combineren met de temperatuurmethode.

De LF is gemiddeld 14 dagen, maar dat geld niet voor iedereen zo. Ik heb bijvoorbeeld op dag 17 mijn positieve test, temperatuur stijgt op dag 18 of 19, dat varieert wel eens, en op dag 30 of 31 wordt ik ongesteld. Mijn LF is dus ergens rond de 10 tot 12 dagen, en niet eens elke cyclus even lang.

7. Pabien

Pabien Lid

13 jun 2016
    19
    1
    3
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ben al 8 rondes bezig om de lengte van mijn cyclus bij te houden. Dit is tussen de 26 en 36 dagen. Maar nu ik de ovulatie testen gebruikt heb kom ik erachter dat mijn eisprong niet 14 dagen voor mijn menstruatie is maar korter.
    Wat ik nu dan wel af vraag is als ik een positieve ovulatie test heb, dan wordt er gezegt dat tussen de 24 en 48 uur je eisprong is. Wanneer kan je het beste dan gezellig maken? De dag na mijn positieve ovulatie test nog weer een test gedaan maar toen was die al niet meer positief. Dat vind ik wat tegenstrijdig als je ei dan moet springen. Snappen jullie mijn vraag?

8. jongemama1

jongemama1 Niet meer actief

Inderdaad, de mijne is 12 dagen, heb ik een keer met ovulatietesten gedaan om te kijken wanneer mn ei gaat komen. Ik dacht ook altijd 14 dagen maar niet zo hoor.

9. jongemama1

jongemama1 Niet meer actief

1e 12 uur gezellig maken
    (24 uur gaat je ei waarschijnlijk springen)
    2e 36 uur gezellig maken
    3e 47 uur gezellig maken.
    (48 uur gaat je ei waarschijnlijk springen)

lijkt mij wel voldoend

10. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Bij mij sprong mn eitje heel snel na mn piek..

Mijn LH piek was erg kort en kon ik alleen maar opsporen door meerdere keren per dag te testen (vaak sochtends nog negatief, smiddags positief, en zelfs savonds al weer negatief!) En de volgende ochtend bleek de eisprong dan ook al geweest te zijn, dus binnen 24 uur. (Dit gezien dmv echo's over meerdere cyclussen)

Daarnaast had ik ook nog een lf van 11-12 soms 13 dagen, dus die wisselde ook nog eens elke maand bij mij.

Daarnaast kan je lutheale fase, zoals een aantal meiden ook al zeiden, korter zijn dan 14 dagen. Heel vreemd is het dus niet dat je eerder dan verwacht ongesteld werd. Hou je cyclus zo een aantal keer bij, dan krijg je er vanzelf wat meer gevoel voor hoe het bij jou in elkaar steekt :)

Zelfs een cyclus van strak 28 dagen, wil niet per definitie zeggen dat je ei springt op dag 13 en je een lf van 14 dagen hebt. Zelfs dan kan het nog anders zijn :)

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een ovulatietest geeft alleen een LH-piek aan. Als je na een positieve ovulatietest een negatieve ovulatietest hebt, wil dat niet zeggen dat je eisprong dan al geweest is! Het geeft alleen aan dat je LH-piek voorbij is. Helaas kun je niet precies aan een ovulatietest aflezen wanneer exact je eisprong plaatsvindt. Dan zou je moeten temperaturen.

Ook biedt een positieve ovulatietest geen garantie dat er ook daadwerkelijk een eisprong plaatsvindt helaas.

En een luteale fase is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt. De mijne varieert van 11 tot 13 dagen. 14 dagen is slechts een gemiddelde.

12. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Mijn LF varieert van 6 tot 9 dagen.

13. Pabien

Pabien Lid

13 jun 2016
    19
    1
    3
    Bedankt voor julie uitgebreide antwoorden. Ik snap het nu beter. Wat is het heerlijk om vrouw te zijn ha ha. Ik ga voorloopig niet tempen. Dan ga ik er te veel mee bezig, dat doe ik nu al genoeg. Eerst maar even afwachten weer tot ik met ovulatie testen bezig ga. Dan maken we er maar groot feest van als ik smiley zie en duimen we voor een mooie test daarna hoop ik.

14. Pabien

Pabien Lid

13 jun 2016
    19
    1
    3
    Wanneer zouden jullie in mijn geval adviseren om te beginnen met ovulatie testen deze maand.

15. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Dat kun je het beste na kijken in de handleiding van de test die je gebruikt.
    In de handleiding staat dan een indicatie wanneer te beginnen met testen op basis van cyclus lengte..

Aangezien je cyclus varieert van 26-36 dagen heb je kans dat je langere tijd moet testen. Heb je het geld er voor over om daarvoor de smiley testen van clear blue te gebruiken, of kun je misschien beter overstappen op iets goedkopere testen? Dat is een keuze die je zelf moet maken. Ik heb zelf een hele tijd de testen van kruidvat gebruikt en die bevielen me ook prima, maar er zij zelfs genoeg vrouwen die dipsticks gebruiken, die zijn echt goed betaalbaar, bijv van zwangerenkids.nl

Bij een cyclus van 26 dagen, wordt de eisprong ongeveer op dag 12 verwacht, of ietsje later als je een kortere lf hebt. Ik raad dan aan om +- dag 8 of 9 al te beginnen met testen, test kàn namelijk al 2 dagen voor de eisprong positief zijn. Grote kans dat de handleiding zelfs dag 7 al aangeeft..

Zelf heb ik de eerste dag/2 dagen 1x per dag getest, en daarna 2x per dag. Dit gaf me een fijner gevoel ivm erg korte piek. Heb m ook al wel eens gemist namelijk toen ik net begon met 1x per dag testen.

Heel veel succes! Hoop op een mooie positieve zw-test voor jullie binnenkort en dat de mmm jullie bespaard blijft :)

16. Pabien

Pabien Lid

13 jun 2016
    19
    1
    3
    Ik heb gelijk clearblue door mijn man laten kopen in de stad nadat ik ongesteld werd. Erg he. Durf ze zelf niet te kopen in ons klein dorpje. In de handleiding staat op dag 9 beginnen bij 26 dagen. Dus volgende week kan ik weer los. Heel erg bedankt voor het meedenken en natuurlijk nog gefeliciteerd met je zwangerschap Nienke87.

17. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Dank je wel voor de felicitaties, en graag gedaan hoor :)
    Hoop voor je dat het zn vruchten gaat afwerpen en dat jullie een mooie positieve test in handen krijgen! Succes met het zoeken van je ei!!

Deel Deze Pagina