Even vanuit het mannenperspectief

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door tulp123, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Een vriend van ons die schreef ook zulke geweldige verhalen!! Ook toen de kleine man geboren werd schreef hij nog even door. Hij schreef toen bij Ikvader.nl
    Maar ga zo door het is leuk om te lezen.

2. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Eindelijk weer even de gelegenheid het internet te vervuilen met de (on)zinnige dingen van de afgelopen dagen.
    De piéce de recistance was een etentje met de vader en moeder van mijn meisje die al een aantal jaren gescheiden zijn.
    Ze hebben al jaren elkaar weten te ontlopen..en het plannen van verjaardagen waren niet echt heel fijn. Als jij om drie uur komt..zucht! Dankzij de ouders van mijn stiefschoonmonster (zo noem ik haar altijd liefkozend) hebben we een avond gehad waarbij iedereen gezellig aan tafel gezeten heeft zonder het mes te gebruiken voor elkaar in plaats van het vlees! Het was op eieren lopen en mijn meisje sliep er al slecht van maar het is wonderbaarlijk goed verlopen.
    De gourmet smaakt, en ik bleef als een soort ober wijn,bier en andere versnaperingen serveren zodat ik zonder kromme tenen aan tafel hoefde te zitten.
    Eindelijk hebben ze het licht gezien en hopen we maar dat tijdens onze bruiloft in juni, en als de kleine geboren mag worden ze het glas heffen in plaats van de wijnfles te gebruiken voor doeleinden die schadelijk zijn voor hoofden etc.
    Verder is mijn meisje een beetje ziekjes the day after, hoofdpijn misschien een beetje de stress van de dag hiervoor.
    Zelf merk ik ineens dingen die voorheen dom leken.
    Zo is mijn zwagertje iemand die na zijn werk graag met zijn vrouwtje op de bank hangt. Een echt huismus dus waarbij je zou kunnen denken dat aan het einde van de week de bank operatief verwijderd zou mogen worden. Ietwat overdreven maar zo zie je dat als iemand die altijd onderweg is en de bloemetjes vooral buiten neerzet..
    Of het hormonen van mijn meisje zijn, mijn verantwoordelijkheidsgevoel dat ineens blijkt te bestaan of gewoon toeval maar wij doen precies hetzelfde!!!
    mocht je dit ooit odner ogen komen zwagerlief, je bent een topper en begin je nu te snappen. (moet mijzelf wel even indekken natuurlijk! ;)
    Heel vreemd hoe iets dat niet zichtbaar is nu de boel al terroriseert en alles anders weet te maken.
    En dan is de kleuterpubertijd nog niet eens aangebroken!!

Het is geweldig en vreemd om te zien wat het allemaal met je doet..mijn meisje is zwanger, en ik?..... in verwachting.

3. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Leuk hoor! Maar ehm, 9 weken? Het wordt nog erger hoor haha!
    Maar ik ga je volgen, benieuwd hoe je daarmee omgaat, misschien kan ik mijn wederhelft dan van tips voorzien haha.

4. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Er zijn van die dagen dat je beter in je bed kunt blijven liggen. Je omdraaien en de eerste 24 uur je open niet meer opendoen. Helaas gaat dat niet altijd en de klusjes moeten ook af.
    Vanmorgen dus met een vrolijk gevoel mijn bed uit gestapt. Uiteraard met mijn goede been, anders had ik dit vrolijke humeur ook niet gehad. Vervolgens even naar de houthandel de drempels halen die er boven in de slaapkamers moeten. Er zaten van die afgrijselijke ijzeren in die er echt niet uitzien. Bij de houthandel aangekomen mijn slag geslagen..vervolgens nog even wat zaagjes meegenomen en hup weer naar huis.
    Alles uitgeladen, bakkie koffie achterover geklokt en ik dacht yess, kom maar op drempels..ik kan jullie hebben en zal jullie eens even op je plek zetten.
    Ik pak de decoupeerzaag, zaagje bot..kan gebeuren en jaa ik had eraan gedacht nieuwe te halen.
    Is het sleuteltje om de zaagjes los te halen zoek..ik bij mijn vader opgehaald, verplicht maar bakje meegedaan anders is het ook beetje lullig.
    En we kunnen weer!! Vol goede moed, want niemand krijgt me gek vandaag!
    Ondertussen wordt er druk gesmst en ik reageer rustig terug..
    Zaag de drempel na alles keurig afgetekend te hebben, hoekje hier..zo diep! Voor de bakker! Ajatoo buurman! Shit, verkeerd om gezaagd..hoe heb ik zo stom kunnen zijn.
    Maakt niet uit, gebruik ik die voor het smalle kozijn..opnieuw aftekenen zagen en ja die was wel goed!
    Volgende dan maar..ik pak de drempel en in een soepele beweging alsof ik een ballerina ben met x benen tik ik een doos schroeven van de kast af.
    Het doosje was dicht...ja was!! 300 schroeven door de hele kamer heen..zucht. Maar ik laat me niet kennen..had ik het maar gelijk op moeten ruimen.
    En met een glimlach buk ik 100 keer om alles weer bij elkaar te rapen. Het kan immers altijd erger!
    En het kon erger!!! Toen ik het doosje schroeven weg wilde zetten viel er een doosje met spijkers om..en die was niet dicht..
    Tot overmaat van ramp ook nog eens een stuk laminaat op zon manier gezaagd dat ze er op de kleuterschool zelfs nog meer van kunnen maken!
    Ik geef het op! Ik wens iedereen een goed weekend want.......IK DUIK MIJN BED IN! Welterusten!

5. Maria87

Maria87 Niet meer actief

:D heerlijk, je herkenbare omschrijving van wat begon als een topdag en strandde in een baaldag. Hopelijk ziet je weekend er iets rooskleuriger uit!

6. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha wat een geweldige verhalen :D Ik heb net alles zitten lezen.

Gefeliciteerd met de zwangerschap en de verloving! Ik zie uit naar meer verhalen!

Morgen wordt vast weer een betere (klus)dag!

7. lovejoy

lovejoy Lid

13 feb 2013
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    lijkt wel een aflevering van 'help mijn man is klusser'!! haha.
    als je ooit een houten speeltoestel voor in de tuin gaat maken hoop ik dat hier ook weer te lezen...:D

ik volg je ook al enige tijd.
    je verhalen zijn geweldig om te lezen.
    gefeliciteerd met de zwangerschap en verloving.!

8. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    #48 tulp123, 24 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2013
    één uur snachts, wat een heerlijk moment om zo even van je af te schrijven. De beste vriendin van mijn meisje is gezellig langsgeweest. Gezelig babbelen en zo even kijken wat ons allemaal te wachten staat. Voor ons de eerste, voor haar de tweede.. been there done that? Wat een hoop leuke en zinvolle..en wat een herkenning! En wat is het dan heerlijk dat je dan even dingen hoort die je zelf ook al had ontdekt. Je bent ineens de gemiddelde Nederlander in plaats van de uitzondering op de regel. Het blijft een vreemd idee dat er miljarden mensen ons voorgegaan zijn, en dat toch voor ons gevoel dat éne wondertje zo bijzonder is. Het maakt je klein, maar ook dankbaar..Dat wij mogen genieten van dat kleine wondertje dat je papa en mama gaat noemen. Het is niet ons eigendom, wij hebben ze in leen en wijzen ze de weg..wat een groot maar ook enorm verantwoordelijk gevoel is dat. Hoe gaan we dat doen,en doen we dat ook wel goed straks. En wat vreemd dat het juist ons gegund is terwijl er zoveel mensen zijn die dat voor mijn gevoel meer verdienen dan ik. Toch hopen we kleintje, er het beste van te maken..en het enige dat telt voor de toekomst is dat je gelukkig bent! Gezond zou prachtig zijn, maar wat ik gezondheid zonder geluk. Je bent welkom hier en we kijken naar je uit. Tot die tijd koester ik je, en probeer het mooiste nestje voor je te maken, je te geven wat je nodig hebt..en je gelukkig te maken. Bedankt V. en B. voor de liefde en de aandacht, bedankt voor de inzichten die jullie ons geven! Het is een groot voorrecht mensen om je heen te hebben die je wegwijs maken in het privilege en geschenk dat ouderschap heet! Het geeft weer aan dat je niet veel vrienden nodig hebt om gelukkig te zijn, een paar mensen die je begrijpen en delen! Het is een voorrecht dat onze levens elkaar kruisen! Met andere woorden, heb een enorm leerzame en leuke avond gehad, de wijn uit 2009 heeft prima gesmaakt en we hebben heerlijk gevoelens en ervaringen kunnen delen. Een mooi weekend dcus. En voor mijn meisje..het is oneerlijk dat jij maandelang horrormooontjes hebt, met jezelf in de knoop zit..het gevoel bent dat je dik,en lelijk bent.Wat een onzin! Dat is een beeld dat door die vreemde media gemaakt wordt! Trap er niet in! En dat terwijl je het kostbaarste bij je draagt dat ik ooit bezeten heb..ons kindje! Je zelfbeeld is niet wat je denkt wat het is..ik vind je mooi,dapper en stoer..jij doet maar even wat menig man denk ik nooit niet zou kunnen. Ik??? ...Ik ben trots op je! Ik ben er voor je!

Ik wens iedereen, zwanger of onderweg naar zwangerschap alle goeds..maar vooral ook dit soort dingen met vrienden en mensen die om je heent staan te mogen delen!

9. Maria87

Maria87 Niet meer actief

mooie tekst weer, dankjewel! :)

10. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
  11. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Zo eindelijk weer even tijd om het één en ander te dumpen op het eindeloze web! Heb mijn vorige internetvervuilende epistel nog even teruggelezen. Kan wel merken dat de wijn zijn werk gedaan heeft toen en de sentimentele kant een de overhand kreeg. Als de drank is in de man, is de wijsheid in de kan! Dat was wel duidelijk, maar niet minder gemeend!
    Wat hebben we de afgelopen dagen beleefd? 6 verjaardagen in 6 dagen tijd, en oh ja het leukste een bezoekje aan de verloskundige voor een echo! Gaaf om te zien dat zon vruchtzakje met een tikkertje erin het voor elkaar gekregen heeft om te groeien tot iets dat handjes en voetjes heeft. En het meest verbazingwekkende van alles is dat het er ook nog allemaal uitziet zoals het hoort. Kan nog niet echt geloven dat wij dat samen gepresteerd hebben. Van mijn meisje verbaasd me dat niet, maar dat ik daar ook aan mee heb mogen werken en dat het dan ook nog wat wordt is helemaal raar. Dit is echt mannntaal en hierbij alvast mijn excuses voor het taalgebruik. Maar je doet moeite om het erin te stoppen en het loopt er met dezelfde vaart weer uit. Ondankbaar klusje riep ik altijd. Maar blijkbaar komt er toch nog wat van! Na de echo even een winkel ingeweest dat pretendeert om je kindje en je knip te denken. De Prenatal. Ik keek mijn ogen uit! Heb mijn hele leven mijn best gedaan om deze winkels te ontwijken. Mijn meisje had nog één broek waarbij sávonds de knoop openmoest en dat was het. Dus ja toch maar even kijken naar wat anders. Na het passen van 6 broeken er twee uitgezocht, en vervolgens sloeg het shoppingmonster toe in mijn meisje. Voor ik het wist hup twee shirtjes erbij, die zijn ook leuk! Vooruit dan maar omdat het kan! Verder nog even rondgekeken en mij verbaast over wat gevraagd wordt voor bepaalde producten. Maxi cosi van 195 euro? Lijkt meer regel dan uitzondering. Een draagband waarvan de productiekosten in india gemiddeld 8 euro zijn worden verkocht voor 69 euro. Er wordt hard ingespeeld in de babymarkt op gevoel, dat is mij wel duidelijk! Emotie doet kopen. En laten we eerlijk zijn, wij willen allemaal hetzelfde! Het beste voor je kindje!

Ik zeg vaarwel bankrekening en welkom kleintje!

12. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Haha, welkom in de wereld die het leed van je portemonnee heet :D, maar zoals je zegt alles voor de kleine. Weer heerlijk om te lezen hoe jij het beleefd! :)

13. Madera

Madera Actief lid

23 mrt 2013
    284
    0
    0
    Noord brabant
    Geweldig stukje weer ;) maar bedenk wel dat als je wat rondkijkt op internet en in verschillende winkels dat het voor hetzelfde product vaak al een paar tientjes kan schelen.

14. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    wat mooi geschreven!

15. Maria87

Maria87 Niet meer actief

heb weer met plezier gelezen :)

Fijn dat de echo goed was!

16. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Iedereen bedankt voor de leuke reacties!
    Fijne paasdagen, en tot snel!!

17. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een leuk stukje weer! Kijk uit naar de volgende :)

Gefeliciteerd met de goede en leuke echo. Veel plezier met shoppen de komende maanden!

18. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Het is alweer even geleden dat ik dit prachtige forum vervuilde met mijn posts. Nu eindelijk de zin en de gelegenheid om even een berichtje toe te voegen. De afgelopen weken waren hectisch op zn zachtst gezegd. Waar er eerst erg veel blijdschap en een roze wolkgevoel was, overheerste de afgelopen weken een hoop spanningen en stress.
    Het regelen van een bruiloft met een nogal gecompliceerde familieverhouding maakte dat er vooral veel gesust en gelobbyd moest worden. Een overijverige schoonmoeder die met haar overschot aan liefde en genegenheid zo af en toe verstikkend was hielp daar ook niet bij. Gestress en ruzie tot gevolg. Het is een schat hoor, echt waar..maar soms komt het allemaal te dichtbij. Wat ook zijn weerslag op ons als stelletje heeft. Maar is het dan allemaal kommer en kwel? Gelukkig niet. Ijverig bezig in huis en lekker de dingetjes aan het afmaken die al jaren af hadden moeten zijn. Hilarische dingen zijn ook weer aan de orde van de dag. Zoals het schoonmaken van de frituurpan. vriendinlief lag om half 6 te slapen op de bank en we zouden eindelijk de verzadigde vetten in ons lichaam weer eens op peil brengen. Maar eerst die pan schoonmaken! Nou dat heb ik geweten. Twee uur zwoegen op die pan om een enigzins fatsoenlijke en zo goed als nieuwe pan te krijgen. En net toen ik klaar was..pats!!! Laat ik het verwarmingselement in de bak met sop vallen! Helemaal drijfnat van binnen! Kijk, als dit nu gebeurt als je net begonnen bent okee. Maar net uitgerekend als je klaar bent! GRRR! Morgen maar weer eens een kijkje nemen bij de mevrouw die mij als alcoholist bestempelde en tegen mijn vriendin zei dat ze nog wel 15 tot 20 kilo aankwam. Ze was gestopt met roken, en dan zwanger! Het idee deed mijn vriendin geen goed, en maakte haar erg onzeker. Soms vraag ik me af of ze echt wel een verloskundige is, en niet iemand die erg goed is in het babbelen van onzin en het op de kast jagen van mensen.
    Maar ja, we zullen zien wat de dag van morgen ons brengt! In tussentijd hoop ik dat alles nu weer op rust is, en blijft. En dat we samen weer op die roze wolk kunnen krabbelen! Want dat hebben we, en zeker mijn meisje wel verdiend!
    Wordt vervolgt!!

19. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hilarisch die frietpan!! Had het na een uur zou ik het al opgegeven hebben en naar de dichtstbijzijnde friettent zijn gereden.
    Succes morgen bij de vk, zo te horen een waar je geen klik mee hebt....

20. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    En zo is er weer bijna een week aan ons voorbijgegaan. Waar de tijd blijft? Geen idee, minuten lijken seconden en weken lijken dagen! Na het vorige bezoek aan de VK nu kennis mogen maken met een verloskundige die ons wel beter ligt. Rustig en beheerst, duidelijk maar begripvol. Dit was echt een eyeopener! Gelijk de volgende afspraak gemaakt op de dag dat zij dienst had. Dit voelde dit keer niet alsof je in het leger terecht gekomen was en alleen mocht luisteren en ja mevrouw roepen. Dit was pure interactie op een niveau dat menselijk is. Heerlijk! Alles was goed en hebben voor het eerst het hartje gehoord met de doppler. Het zal wel even zoeken zijn hoor riep ze nog. Nou binnen twee tellen, een mooie stevige hartslag! 14 weekjes en 3 daagjes alweer. Het voelt alsof het een maand is! En dan beginnen de hoofdbrekens ook gelijk, pff er moet nog zoveel gebeuren! Soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Maar ik blijf volhouden naar mijn meisje toe dat het goedkomt, en dat doet het ook! Maar met een bruiloft die over 7 weken is, een moestuin die nog neit eens gefreest is en al flink begint te groeien met dingen die je daar niet wil hebben, en een overloop en babykamer die nog afgemaakt moeten worden begin ik het overzicht soms een beetje kwijt te raken. Tijd voor een planning! Gek is dat hoe je soms zo onzeker kan zijn of je het allemaal wel red en goed doet. En dan heb je nog de dagelijkse beslommeringen, financieel, familie,kennissen,vrienden die allemaal aandacht nodig hebben. En natuurlijk het helpen bij anderen. Altijd bij anderen in de weer en ons vergeten. Dat moet ook echt anders nu. Soms lijkt het wel of een klus bij een ander meer voldoening oplevert dan bij jezelf aan de gang gaan. Onder het motto heb ik dat weer heb ik wel weer een paar leuke dingen gehad deze week. Na de frituurpan begaf de cv ketel het. Gelukkig valt het mee maar toch. Ook de inbouwoven heeft de geest gegeven toen ik een pizza probeerde te bakken. En dan nog wel de goedkoopste die er was! Zo werd goedkoop toch weer duurkoop!! lol.
    Het meest gekke moment was toch wel dat ik wakker werd in een bed dat helemaal bruin was. Ik schrok me lam..wat is heir gebeurt? Ik zal toch niet? Nou dat viel gelukkig mee.
    Ik raad alleen iedereen af die gebrek aan een snoepje op bed heeft een paaseitje mee naar boven te nemen. Voor je het weet lig je erop, en dan schijnt dat spul te smelten! Drie keer omdraaien en je hebt een vlek in je hoeslaken waar je hele gekke gedachten bij krijgt. Gelukkig doet de wasmachine het nog wel!

Laterzzz!

Deel Deze Pagina