Ik heb helemaal niet de ervaring dat er snel antibiotica wordt gegeven. Mijn oudste heeft tussen de 9 maanden en 1 jaar een dubbele oorontsteking gehad. Die zwakte telkens af om weer twee weken later op te komen, pas bij de 5de keer huisarts/hap werd er antibiotica voorgeschreven.
Ik kreeg er tijdens mijn zwangerschap verschillende antwoorden op en heb het niet geaccepteerd omdat het echt net geintroduceerd was in Engeland om zwangere vrouwen te enten. Ik wilde geen onbewust test object zijn om mee te kunnen nemen in hun statestiek waar ze alleen maar hypothesis uit kunnen trekken. Ik heb de griep prik wel gehad, voor de verkeerde redenen. Ik heb daarna 9 maanden lang projectiel gespuugd en ik had echt 3-4+ x per week migraine.. Toen ik aan de dokter vroeg of het een bijwerking kon zijn van de griepprik, werd ik aangekeken of ik op mijn achterhoofd was gevallen en daar had de dokter simpel weg nooit van gehoord. Hij was bijna beledigd omdat ik het uberhaupt durfde te suggereren. Later kwam ik er achter dat er geen wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan op zwangere vrouwen en dat iedere mogelijk bijwerking gemeld zou moeten worden. Ik heb daarom de prik geweigerd ook omdat ik geen goede reden kreeg waarom er geprikt werd, enkel dat het al jaren "succesvol" gedaan werd in de US. Als er een land is waar ik hun medicijn gebruik niet vertrouw dan is het de US wel. Enfin destijds waren er 2 hypothesis waarom er geprikt wordt. 1. Dat het bescherming op zou leveren na de geboorte voor de baby tot de baby volledig is gevaccineerd. Ik zelf heb daar altijd mijn twijfels over gehad omdat ik mij afvraag of dat wel doorgrondig getest is of dat het aannames zijn door statestieken. 2. Het geeft de moeder opnieuw bescherming, het is immers een booster vaccinatie die wordt gegeven. De moeder zou ge-ent moeten zijn als kind en een booster helpt daarmee om er voor te zorgen dat de moeder up to date is en minder makkelijk ziek kan worden en het thus aan het baby'tje kan doorgeven. Dit is naar mijn idee het meest logische alleen vraag ik mij af waarom er dan niet ook opgroepen wordt om andere volwassenen die direct veelvuldig contact hebben met de baby op z'n minst worden geadviseerd ook gevaccineerd te worden. Dit zal wel met kosten te maken hebben. Alleen geen reden om het niet te adviseren. De moeder van Kim Kardashian heeft dit overigens wel gedaan, er is een aflevering waar de hele familie wordt opgetrommeld om te worden geprikt voordat Kim haar eerste kindje geboren wordt. whooping cough information for sufferers Dit is trouwens wat handige informatie, die dokter heeft altijd een interesse gehad in kinkhoest en heeft dat tijdens zijn praktiserende jaren als huisarts bestudeerd. Oorontsteking en kinkhoest zijn 2 hele andere dingen. 8 van de 10 keer hoeft oorontsteking niet met antibiotica behandeld te worden en is het compleet zinloos. Overigens wanneer er gedacht wordt aan kinkhoest dan wordt daar bloed op geprikt. Wanneer het bacterie dan gevonden wordt kunnen mensen in de directe omgeving behandeld worden met anti biotica net als met menigokokken en dat zijn ziektes waar je niet van gaat afwachten of je het wel of niet krijgt.
In België is dat wel degelijk het advies. Zwangere vrouwen wordt aangeraden om elke zwangerschap te vaccineren voor reden 1 en 2. Vaders, grootouders en onthaalmoeder etc wordt aangeraden om elke vijf jaar een booster te laten zetten.