Tips tegen misselijkheid?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Traveller, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Traveller

Traveller Lid

18 aug 2011
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik ben nu 6 weken zwanger en met vlagen erg misselijk (gelukkig tot nu toe zonder overgeven). Iets eten helpt meestal wel, maar als ik te veel eet, word ik ook weer misselijk :(.
    Wie heeft tips wat goed (en gezond is) om te eten bij misselijkheid? En klopt het is aan te raden ieder uur iets te eten?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen :).

2. lovely2be

lovely2be Actief lid

29 sep 2014
    212
    0
    0
    Verzorgende
    Almere
    Vervelend he die misselijkheid heb er zelf ook veel last van gehad.
    Soms kwam het met vlagen en vaak ook de hele dag Door.
    Heb er soms nog last van bij mij begon het in week 6 ,en werd met de week heviger.
    Heel vaak boven de plee gehangen of bij de pomp stadion gestopt.
    Bij mij hielp het om citrusvruchten te eten.
    pepermuntthee drinken verse gemberthee met een schijfje citroen en honing drop eten.

Maar als je echt een misselijkheid aanval hebt helpt eigenlijk niks.
    Jezelf eraan toe geven is dan het beste .
    Heel veel sterkte meid :)

3. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    Hier ook kots misselijk met 6 weken 6 dagen.

Ik ga gemberthee ook proberen!

Honingdrop had ik nog niet van gehoord!

4. Traveller

Traveller Lid

18 aug 2011
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed om te lezen dat ik iig niet de enige ben ;)
    Gemberthee had ik ook ergens gelezen, maar lijkt me zo vies?! Andere tips neem ik mee (behalve de drop want die mag ik niet vanwege m'n bloeddruk).
    Dank voor de tips!

5. Didi5

Didi5 Actief lid

17 nov 2012
    297
    44
    28
    Rotterdam
    Ppff ik ben ook heel erg misselijk. Helaas hele dag door. Wat ik doe is inderdaad iedere uur iets kleins eten. Zodra er niks in mijn maag zit, word ik misselijk en moet kokhalzen. Soms heel vervelend om telkens wat te moeten eten, terwijl je eigenlijk geen trek hebt. Maar tot nu toe helpt dat een beetje. En rooibos thee drinken zorgt ook voor dat mijn misselijkheid wat zakt. Ik kan niet wachten tot week 12/13. Bij mijn dochtertje hield het toen gelukkig op.

6. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Hier hetzelfde. Ben bijna 7 weken en sinds een week elke dag misselijk. Het komt precies in vlagen, gelukkig nog niet moeten overgeven.

's Avonds leg ik een koekje op mijn nachtkastje. Voor ik opsta, eet ik dat koekje op en blijf ik nog 10 minuutjes liggen. Dan ben ik alvast niet/minder misselijk als ik opsta. Meteen erna ga ik ontbijten.

Bij mij helpt het inderdaad ook om op tijd en stond iets kleins te eten. Een yoghurt, kinderkoekje, stuk fruit, cracker, ... Ik moet ervoor zorgen dat mijn maag voortdurend gevuld is, anders heb ik het zitten. Maar zoals je zegt, het is lastig om altijd iets te eten als je niet 100% bent. Daarom probeer ik iets te eten vòòr ik weer misselijk word ... niet altijd gemakkelijk in te schatten.

's Avonds voor het slapengaan eet ik nog een boterham of 2. Dat helpt ook al dat ik 's nachts en 's morgens minder misselijk ben.

En ook nog een goede tip die ik enkele dagen geleden kreeg: kauwgom.
    Dat helpt me ook wel om een halfuurtje langer zonder eten te overbruggen. Hoef je tenminste niet altijd iets te eten. Gemakkelijk als je aan het winkelen bent ofzo. En het helpt me eigenlijk wel:)

7. mamavanjes

mamavanjes Actief lid

21 nov 2013
    148
    0
    16
    Inderdaad 's ochtends voor je opstaat iets eten. Mijn mannetje breng me even een boterhammetje en dan liggend eten en nog even blijven liggen. Ben zelf begonnen met gember capsules en sindsdien hoef ik niet meer te spugen en af en toe een kopje gember thee.
    Ieder uur wat eten crackers rijstenwafels, fruit en vanille vla.
    Vooral niet te veel vet en koolzuurhoudende dranken.
    En het is voor een goed doel probeer voor ogen te houden waar je het voor doet. Het gaat weer over gelukkig.

8. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    Meiden, dames, vrouwen.. bij mij is emesafene (tabletten via de dokter) echt het enige wat heeft geholpen tegen die extreme misselijkheid. Ik kan het iedereen die er veel last van heeft aanraden! bel je huisarts en laat een receptje voor je uitschrijven!

lfs, Dorri

9. Lismam

Lismam Actief lid

14 okt 2014
    288
    0
    0
    Ook ik ben sinds een week misselijk! Dinsdag was het echt de hele dag en echt erg. Gisteren viel het weer erg mee af en toe een beetje, toen ik me dat gister avond bedacht gelijk een beetje in de stress, worden de symptomen minder? Vanmorgen werd ik weer heel misselijk, was nog eventjes blij, het zit nog goed dacht ik.. inmiddels ben ik minder blij! Weer de hele dag misselijk geweest. Idd lastig want van de trek wordt het erger maar van te veel eten ook. Ik spreid dus mijn eten meer over de dag als voorheen. Verder moet ik aan heel veel eten absoluut niet denken! Ander eten juist weer wel. Gister bijvoorbeeld enorme zin in pompoen soep, zie ik vandaag het restje staan ga ik bijna over mij nek. Nu had ik erge zin in hachee, morgen zal ik het wel weer niet meer hoeven te ruiken of te zien! Het is ook eigenlijk maar raar wat het allemaal met je doet haha! Gelukkig is het voor een héél goed doel! Morgen, als ik me goed genoeg voel wel even gember capsules halen!

10. Traveller

Traveller Lid

18 aug 2011
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blijft toch fijn om te lezen dat anderen er ook zo'n last van hebben ;), en allerlei tips hebben die kunnen helpen.
    Gistermiddag voelde ik me vreselijk, maar vandaag gaat t weer beter. Merk dat misselijkheid ook erger is als ik moe ben, of niet goed geslapen heb. Houd me er maar aan vast dat ik nu in ieder geval nu merk dat ik zwanger ben :D.

11. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    ik hoop voor je dat het niet veel erger wordt want bij mij begon het pas echt heftig te worden na de eerste 6 weken!

lfs, Dorri

12. SarinaS

SarinaS Actief lid

6 jul 2014
    317
    197
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier ook sinds dat ik 6 weken was misselijk... begon lichtjes, maar wel heel de dag door.
    Elke week werd het erger en erger (nu ben ik 10w1d). Donderdag een extreme dag gehad, ik moest van toilet tot toilet of tot struikjes... tegen de avond was ik compleet uitgeput had dus niks binnen kunnen houden die dag. Gelukkig vrijdag en zaterdag weekend gehad dus heb ik heel de dagen op de zetel doorgebracht en ocharme manlief alle dingetjes gedaan in het huishouden.
    Elke geur, aanraking, fel licht prikkelt om een kokhalsneiging uit te lokken (zelfs wasverzachter of parfum). Keuken is op het moment ook verboden terrein, ik moet gewoon ruiken en weet wat er in de kast zit :)

Deel Deze Pagina