Even ventileren

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Warboel, 24 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Je vraagt hoe wij (ik) het zouden aanpakken.
    Ik denk niet dat ik het zo groot gemaakt zou hebben.
    Ik vind het eerlijk gezegd nogal overdreven hoe je omgaat met het feit dat je kind is aangesproken door de andere ouder. Hier zou ik thuis met mijn kind over gepraat hebben, niet iedereen in de wereld is pedagogisch sterk en begripvol. Sommige mensen reageren nou eenmaal anders dan je gewend bent. Een mooie kans om iets over het leven te leren.

2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    Lastig want eerlijk je kan nooit 100% zeker weten dat je dochter dat niet heeft gezegd of heeft gedaan

Sowieso vind ik het vreemd dat die moeder hier dus allang haar beklag over heeft gedaan maar de juffen jou niet op de hoogte hebben gebracht ook al zou het maar wat “gekift” zijn

dat ze jou kind aanspreekt kan natuurlijk niet

maar als dit al jaren speelt en dat meisje wijst steeds jou dochter aan zou ik wel even goed nadenken of er niet echt wat speelt
    Meisjes kunnen behoorlijk stiekem zijn misschien heeft juf het niet eens door

En zo jong en dan al een ander kind kutkind noemen vind ik niet kunnen maat tegenwoordig is het taalgebruik bij kinderen om te janken

ik had de moeder gevraagd waarom ze niet al veel
    Eerder naar mij toe was gekomen want dat hadden we het samen als 2 volwassenen kunnen oplossen en dat ze in het vervolg naar mij kan komen ipv m’n dochter want als het echt zo is ik dit gedrag niet tolereer maar mijn dochter aanspreken een no go is

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Laat ik voorp stellen dat ik van mening ben dat moeder jou dochter niet op die manier had mogen aanspreken en zeker niet met een dreiging.

Het kan zeker zijn dat je dochter wel een aandeel heeft in het geheel. Soms bekijk je je eigen intensies anders dan die van jezelf.

Dingen kunnen bij andere anders binnen komen.

Maar dingen die op school gebeuren heeft in mijn ogen de school de begeidende rol.

Het is vervelend om aangesproken te worden door andere ouders.

( zoon is een hb kind dat 1 tot 1.5 jaar jonger was dan zijn klasgenoten, hij had geen klik met de jongens, aangezien iedereen op voetbal zat moest onze zoon maar voetballen want dan hoorde hij er misschien ook bij:eek:
    Uiteraard niet gedaan, paste niet bij hem en uiteindelijk naar een andere school gegaan.

Zo genaamde advies kan net zo goed verkeerd vallen.

Als er wat is overleg met juf. Voor nu zou ik het erbij neerleggen en de juf de dames wat meer in de gaten houden.

Deel Deze Pagina