zeer onregelmatige cyclus, dus nu clomid... nu ineens 3 follikels

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Duna, Aug 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Duna

Duna Bekend lid

Aug 14, 2015
    673
    24
    18
    Hoi!

Wij zijn sinds september 2014 bezig met zwanger worden. Tot op heden niet gelukt omdat ik een lange cyclus heb, meestal meer dan 50 dagen met één uitzondering ertussen van 37 dagen. Had waarschijnlijk ook geen eisprong, kon er geen vinden met tests en heb er ook nooit een gevoeld.
    In mei zijn we in de medische molen terecht gekomen en deze maand gestart met clomid.
    Deze week 2x een echo gehad en er blijken nu echt 3 follikels te groeien. Ons is zeer sterk af geraden om verder te klussen ivm risico op meerlingen.
    Wil het denk ik alleen maar van me afschrijven. Natuurlijk ben ergens ook wel blij dat de clomid (50mg) geholpen heeft om een eisprong te krijgen, maar het voelt ook heel erg oneerlijk. Hebben we eindelijk een eerste echte kans, mogen we er niets mee doen...
    Zelf zit ik natuurlijk ook niet te wachten op een drieling en aangezien we nog geen échte kans hebben gehad weten we natuurlijk ook niet hoe vruchtbaar ik ben als ik wél een eisprong heb, dus is een risico wat we ook echt niet willen lopen... maar ja...

Zijn er meer mensen die dit hebben (gehad)? En hoe zijn jullie er mee om gegaan of waren jullie vooral blij dat het werkte?
    Zijn er mensen die ook te veel follikels kregen en daarom naar een halve dosering zijn gedaan (in mijn geval 25 mg) en daar zwanger mee zijn geworden?

Alvast bedankt voor reacties :)

2. Kaila

Kaila Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,593
    215
    63
    Ik had met 50mg ook 2 grote en 1 iets kleinere follikel. Bij ons werd het niet afgeraden, maar we moesten wel rekening houden met de kans op een tweeling, mocht ik zwanger raken.
    Wij zijn er toen gewoon voor gegaan, het was voor ons ook de eerste echte kans na ruim 1 jaar 'proberen'.
    De rondes daarna ben ik ook overgegaan op 25mg, waar ik netjes 1 eitje mee kreeg.
    Ik ben er niet zwanger mee geworden, maar bij ons bleek er later dan ook meer aan de hand.

3. Duna

Duna Bekend lid

Aug 14, 2015
    673
    24
    18
    Bedankt voor je reactie! Geeft toch wel hoop!
    Mag ik vragen wat er bij jullie dan nog aan de hand was?

4. Kaila

Kaila Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,593
    215
    63
    Bij de semenanalyses bleken de zaadjes van mijn vriend toch zo slecht, dat we over moesten op ICSI. Na de eerste ICSI bleek dat er ook nog eens een eicelactivatieprobleem is, waardoor niks bevrucht raakt.
    Nu zijn we bezig met ICSI met chemische eicelactivatie, in de hoop dat dat wat oplevert. :)
    Maar ga je geen zorgen maken, dit is zeldzaam ;)

5. Duna

Duna Bekend lid

Aug 14, 2015
    673
    24
    18
    Is ook niet zozeer dat ik me zorgen maak, maar was gewoon even nieuwsgierig wat er aan de hand was.
    Maar is wel vervelend als het zo moeizaam gaat :( Hoop dat het resultaat gaat hebben bij jullie!

Share This Page