Waar is mijn energie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door banjabes, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoe doen jullie het met jullie energielevel tijdens het geven van borstvoeding? Ik merk dat ik erg moe ben heel de tijd en ik val ook alleen maar af. Zo dun als ik nu ben was ik op mijn 16e voor het laatst. Wat kan ik doen om me weer wat fitter te voelen? Ik eet wat ik normaal ook eet, sport niet, snoep ook niet, neem speciale mamapillen met vitamines erin.

Iemand tips?

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Erg herkenbaar. Het afvallen is hier wel gestagneerd na een tijd. Ben nu tien kilo lichter dan voor mijn zwangerschap, maar nog steeds erg moe.... Denk dat het niet alleen door de borstvoeding komt maar ook door het moederschap. Ik denk dat je af en toe tijd voor jezelf moet inplannen, een keertje uitslapen, er alleen op uit moet gaan etc. Tenminste, dat doet mij altijd erg goed. En inderdaad gezond eten en toch af en toe bewegen, maak een lekkere wandeling.

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Je schrijft dat je eet wat je normaal ook eet. Dat mag best meer zijn want, borstvoeding geven kost energie. Bij mijn jongste dochter voelde ik mij ook erg moe en viel ik (te) veel af.

Nu, bij mijn zoontje, eet ik meer 'duurzaam' voedsel. Tussendoor volle kwark met noten en honing of een plakje roggebrood. Boterhammen met pindakaas. Eten waarop ik het lang vol kan houden. En die niet zorgen voor suikerdips. Daarnaast zorgen voor voldoende rust en ontspanning.

4. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Herkenbaar... Ik ben nog nooit zo moe geweest als nu. Vreselijk.
    De kg's vliegen er ook vanaf, ik moet zoveel blijven eten. Maar dat gaat moeilijk omdat ik ook vanwege zoon z'n allergieën op melk, ei, soja en notenvrij dieet ben.

5. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Die kwark voor tussendoor vind ik wel een goede line! Nu eet ik voornamelijk fruit tussendoor. Maar dat klinkt ook heel goed en geeft meer energie.

Wat lastig lijkt me dat linnie als je kind zo weinig mag hebben.

6. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik heb lange tijd twee extra boterhammen gegeten, en noten tussendoor enzo. Nu dochter meer vast voedsel eet, eet ik nog maar één boterham extra. Toen ze een maand of negen was begon ik me pas weer wat energieker te voelen.

Deel Deze Pagina