Morgen is het Allerzielen, dat is een Rooms-Katholieke gedenkdag. Men herdenkt dan alle mensen die overleden zijn. Ik ga een kaarsje aan steken voor mijn schoonmoeder. Zij is veel te vroeg overleden. Mijn man was toen 14 jaar oud. Voor wie zou jij een kaarsje willen aansteken? En zou je dat ook morgen doen? Gewoon uit nagedachtenis van diegene?
Wat naar dat ze zo jong is overleden. Lijkt me heel lastig voor je man. Ik steek een kaarsje aan voor mijn oom. Op 43 jarige leeftijd is hij afgelopen april overleden.
Ik steek een kaarsje op voor mijn vader die 6.5 jaar terug overleden is en voor mijn stiefvader die alweer 1.5 jaar terug overleden is Wat gaat de tijd toch snel!
Ik vier persoonlijk Samhain omdat ik (solitair eclectisch) heks ben. Ik heb alleen dit jaar niets aan de viering gedaan omdat we hier dankzij een buikgriep niet zo lekker in ons vel zitten.
Ik geloof niet, dus doe daar niet aan. Als ik een kaarsje wil branden doe ik dat wel wanneer ik daar behoefte aan heb.
Voor mijn vader. Hij is zeven jaar geleden overleden aan kanker. Vandaag zou hij anders jarig zijn geweest.
Voor mijn man.. hij is overleden aan kanker toen hij 31 was... deze maand 9 jaar geleden. We waren net een jaar getrouwd toen hij overleed en ik was 28.
Voor mijn broertje. Hij is al bijna 15 jaar dood, op 21 jarige leeftijd overleden. En voor mijn oma. Al 13 jaar geleden overleden maar was de belangrijkste en liefste persoon uit mijn jeugd. Mis haar nog elke dag.
Ik steek sinds dit jaar 3 kaarsjes op: Eentje voor het 11 maanden oude zoontje van mijn oud klasgenootje die op mijn verjaardag mee de dood in werd genomen door zijn vader. Eentje voor de zoon van vriendin die afgelopen mei aan kanker is overleden. En degene die ik al opsteek zo lang ik me kan herinneren is voor mijn opa. Hoewel mijn opa overleed toen ik nog klein was, is hij nog altijd om mij heen. ik voel zijn aanwezigheid, hij geeft me vaak raad of red me, en we hebben nog altijd eenzelfde band als toen ik klein was. Hoe creepy dat ook klinkt. Mijn opa laat vaak merken dat hij er is, bijvoorbeeld door typische dingen die hij ook deed toen hij leefde. En hoewel ik doodsbang ben van geesten, word ik van hem altijd heel rustig.
Voor mijn moeder die 8 weken na de geboorte van mijn zoontje is overleden, en mijn schoonvader die bijna exact 3 jaar later overleed. Ik mis ze allebei nog elke dag.
Ik ben wel gelovig maar vanuit onze kerk doen wij niet aan kaarsjes branden. Ik vind het alleen wel een mooie gedachte, dus heb er online wel 1 voor mijn dochtertje gebrand. Zij is bijna 6 jaar geleden levenloos geboren na een bijna voldragen zwangerschap. In gedachten brand ik er ook 1 voor mijn vader. Hij stierf 2,5 jaar geleden aan kanker.
Voor mijn vader. Morgen precies 5 jaar geleden dat hij dood ging op z'n 62e. En voor mijn schoonouders. Schoonmoeder is 5,5 jaar geleden overleden en m'n schoonvader 21 januari van dit jaar. Allemaal veel te jong.
Ik steek niet specifiek alleen op Allerzielen een kaarsje aan. Maar heb wel een lijstje voor wie ik ze aansteek, waaronder mijn schoonmoeder, mijn opa's en oma, mijn tante en helaas een flink aantal goede vrienden. Maar zoals al gezegd ik steek daar vaker een kaarsje voor aan, bijvoorbeeld op voor ons speciale dagen... maar ook morgen branden de kaarsjes
Voor ons zoontje die in februari geboren is, maar we na 10 dagen afscheid van moesten nemen. Ik brand dagelijks een kaarsje voor hem.