Voor ik in mijn oude woning ging wonen, heb ik nooit eerder op mezelf gewoond. Aan m'n oude woning zit een afgesloten tuin vast, en daar heeft dus nooit iets voor het raam gehangen, maar bij onze nieuwe achtertuin kunnen de overburen zo naar binnen kijken. In principe geen probleem, maar 's avonds wil ik toch lekker relaxed kunnen zitten en van m'n privacy genieten.. Dús wil ik graag gordijnen! Nu heb ik geen idéé wat er mogelijk is wat gordijnen betreft.. Als ik aan gordijnen denk, denk ik al snel aan van die oma-vitrage Dus, hebben jullie toffe foto's van jullie ramen met gordijnen ervoor? Kan ik een beetje inspiratie opdoen! Luxaflex of rolgordijnen mogen eventueel ook, als het maar niet te saai is! Tips zonder foto's mag ook! Ik heb dus geen idee of het bij een kort raam (dus een raam wat niet tot op de grond komt) gebruikelijk is om gordijnen te nemen van plafond tot vensterbank, of toch helemaal tot op de grond..
wij hebben geen stoffen gordijnen (oke in de eetkamer, maar moet ze nog steeds afwerken hangen al 4,5 zo hahaha) maar wij hebben plisse gordijnen die 2 kanten op kunnen. ideaal. zo kan ik zeggen doe alleen de bovenkant dicht of juist de bovenkant open, wel licht in huis maar geen inkijk. en ze zijn nog eens zonwerend, in de winter van boven tot beneden dicht, lekker de warmte in huis en zomers blijft de warmte uit huis ff plaatje opgezocht gaat sneller dan foto maken. maar dit is het idee wat wij hebben (maar dan gewoon bij de hema weg) http://www.vanewijkzonwering.nl/drupal/sites/default/files/afbeeldingen/Vario-shadow1.jpg
boven aan zit een ijzeren stang (1,5cm breed) en dat werkt met touwtjes, net als met luxaflex, alleen bij dit type heb je 2 touwtjes 1 om omhoog te trekken en 1 omlaag te trekken (links en rechts 1) ik vind het ideaal en de kwaliteit van de hema is net zo goed als van een dure speciaalzaak (en scheelde bij ons ruim 600 euro en dan waren ze nog zonwerend ook)