Ervaringen met buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vanny, 14 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanny

    Vanny Lid

    26 jan 2006
    40
    0
    0
    Liedekerke
    Hallo,

    Zijn er mensen die ooit een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebben gehad?
    Wat voelden jullie precies? Hoe hebben ze het ontdekt?

    Groetjes.
     
  2. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik heb er geen ervaring mee.
    ben je bang dat je dat hebt?
     
  3. Vanny

    Vanny Lid

    26 jan 2006
    40
    0
    0
    Liedekerke
    Ja, ik ben gisteren op controle geweest bij de gyneacoloog, eigenlijk de assistente ervan en zij denkt dat het buitenbaarmoederlijk is maar is niet zeker.
    Volgens mijn hcg waarden is alles normaal maar ze maakt me nu ongerust en ik zou graag willen weten wat je dan juist voelt?

    Ikzelf heb geen krampen of buikpijn, alleen een beetje bloedverlies gehad.
     
  4. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ik heb nov jl een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. was toen 7.5 week heen. ik had erge buikpijn aan 1 kant. wat uitstraalde naarmn bovenbeen en bil en onderrug. ook had ik al 3 weken last van bruinverlies. gin hiermee naar de dokter die me gelijk naar de verloskundige stuurde. en zij stuurde me gelijk naar het ziekenhuis. later kwam nog erge schouderpijn bij net of ik niet meer kon ademen. toen bleek ook dat mn eileider gescheurd was. gelukkig was ik al in het ziekenhuis en werd met spoed geopereerd.
    heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ik al aardig wat bloed in de buikholte had verloren.

    Wil je hierbij niet bang maken hoor.

    Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben en moet vrijdag een echo maken om te kijken of het nu wel in de baarmoeder zit. had vanacht pijn aan 1 kant maar nu voel ik het wel aan 2 kanten. heb vanmiddag lekker rustig aan gedaan en op de bank gelegen en toen voelde ik mn rechterkant gelukkig niet zo erg meer. maar het is me wel opgevallen als ik bepaalde draai maak dat het me er weer inschiet. maar dat is mn linkerkant ook hoor. dus hopen dat het nu wel goed is. ben nu wel vrij angstig!!!! maar heb nu wel ergere zwangerschapssymptomen dan de miskraam en bbz
     
  5. Micky6

    Micky6 Lid

    13 feb 2006
    32
    0
    0
    Heb opgeblazen buik (voor het aantal weekjes...), behoorlijke pijn in mijn rug ter hoogte van mijn borsten zeg maar...

    Vorige week zaterdag echo gedaan (inwendig) waarop nog niets zichtbaar was. Ook HcG redelijk laag nog.

    Duidt dit op buitenbaarmoederlijk?
     
  6. Vanny

    Vanny Lid

    26 jan 2006
    40
    0
    0
    Liedekerke
    Weet je nog hoe je HCG waarden waren? Want deze zijn wel goed bij mij, ze verdubbelen om de 2 dagen en staan heel goed voor het aantal weken dat ik al ben.
     
  7. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ja bij mij steeg het met de dag. had in de 1780 dat weet ik nog en het steeg boven de 1800. toen ik dus 7.5 week was. dus daarop met de echo konden ze concluderen dat het niet goed was de volgende dag weer naar het ziekenhuis en toen bleek dat de eileider al geknapt was. Ik had echt alleen pijn in onderrug en de linkerkant helemaal van maag tot mn teen. maar tussen mn schouderbladen niet. het was bij mn schouder aan de voorkant en dat had de dokter ook gezegt dat dat de plek is.
     
  8. gwenda

    gwenda Lid

    20 jan 2006
    12
    0
    0
    helmond
    Hallo!

    Ook ik heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad.
    Ook ik had dezelfde klachten.
    Bij mij waren ze er gelukkig optijd bij.
    Ik ben nu ook zwanger en ik moet volgende week ook een echo laten maken omdat ze willen kijken of het vruchtje in of buiten de baarmoeder zit.
    Ik snap eigenlijk niet dat ze bij jou niet meteen een echo hebben gemaakt. Nu maken ze jou ongerust!

    Heel veel sterkte met alles.

    Groetjes Gwenda
     
  9. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ik ben net zwanger dus heb ook getest voor mn NOD om er zeker van te zijn dat we er dit keer wel op tijd bij zijn. zou eigenlijk pas volgende week moeten, maar heb aangedrongen dat het deze week moest omdat ik niet wil dat we weer te laat bij zijn. (had weer zon stomme assistent aan de lijn)

    met de bbz heb ik ook een echo laten maken en daar konden ze op zien dat er heel iets bloed al in mn buikholte zat. moest toen de volgende dag weer komen met spoed omdat de gynaecoloog een spoedgeval had. dus de assistent heeft dus toen de echo gemaakt. en de volgende dag weer een echo en toen was er al een heel groot zwart beeld te zien boven mn eileider. en dus al goed gescheurd. mn schoonmoeder moest gelijk naar huis om kleren op te halen terwijl mij een kamer werd toebedeeld en om kon gaan kleden. Mn man gelijk gebeld zodat hij ook op tijd was. Ze hebben ook foto's gemaakt tijdens de operatie omdat de dokter met vroegpensioen ging dus dat was wel mooi om dat te zien. het vruchtje in de eileider was 5 cm en uitgerekt. en heb toen zeg maar 3 longdrink glazen bloed verloren.
     
  10. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ps. hoelang ben jij zwanger dan???
     
  11. gwenda

    gwenda Lid

    20 jan 2006
    12
    0
    0
    helmond
    ik ben nu bijna 5 weken geloof ik.
    Blijft spannend, ook al is het de 4de zwangerschap.
     

Deel Deze Pagina