Hoi Ik geef mijn dochtertje inmiddels 9,5 maand borstvoeding en het gaat heel goed. Alleen krijg ik in mijn omgeving langs alle kanten de vraag of ze toch niet te weinig binnenkrijgt en of dat mijn voeding nog wel voedzaam genoeg is, omdat ze zo slank is. Ze is 71 cm en weegt bijna 7,5 kilo. Op het bureau vinden ze haar prima zo, ze is gewoon heel fijngebouwd, net als ik. Ze mag wel wat aankomen, maar het hoeft volgens hen niet. Ik weet dat moedermelk altijd optimaal van samenstelling is en ze krijgt volgens mij ook echt wel genoeg binnen, maar ik word soms toch wel onzeker van al die vragen en opmerkingen. Mijn zus had het bv. nagevraagd in het ziekenhuis waar ze toch moest zijn en daar hadden ze gezegd dat moedermelk op een bepaald moment niet meer voedzaam genoeg is. Heb gewoon weer even vertrouwen nodig dat het juist goed is wat ik doe. Moedermelk in toch ook calorierijker dan het meeste voedsel? En heb je misschien een tip hoe ik haar eventueel wat zou kunnen laten aankomen? Alvast bedankt van een beetje een onzekere mama...
Hallo Toos, Moedermelk is altijd van goede kwaliteit en precies op de behoeften van jouw kindje afgestemd. Jouw kindje volgt haar eigen lijn en als het CB tevreden is... Kritiek uit de omgeving is heel normaal als je je kindje langer BV geeft. Probeer dat maar naast je neer te leggen. Moedermelk bevat meer calorien dan fruit of groente. Om je dochter meer te laten groeien zou nog een keer extra BV kunnen geven of tijdens het voeden borstcompressie toepassen, zodat ze nog vettere melk krijgt. Houd vertrouwen Toos. Je doet het hartstikke goed.