Mijn dochtertje van bijna 8 weken heeft waarschijnlijk spruw (maar geen overtuigende witte aanslag oid) na 5 weken zware antibiotica-kuur en ik Candida op mn tepels en in mn borst. Deze diagnose kwam na 2 weken ellende met borstvoeding en veel pijn. Zij heeft Nystatine voorgeschreven gekregen, maar het valt mij op dat ze nu veel meer spuugt. Na elke voeding zit alles onder. En het blijft dan ook niet bij 1 keer. De mondjes blijven komen. Kan dit van de Nystatine komen? Is er iets wat ik daar aan kan doen? Normale dosering was 4x 1ml, maar het advies was 8x 0,5 ml te geven, zodat ze na elke voeding medicatie krijgt. Eerst deed ik het direct na de voeding en nu een half uurtje later, maar dat lijkt geen verschil te maken. Zou het helpen als ik toch 4x 1ml ga geven (dus niet elke voeding). Graag uw advies.
Hoi Merah, Misselijkheid en braken zijn bijwerkingen van de nystatine. Ik zou teruggaan naar de huisarts en melden dat je dochter deze bijwerkingen heeft. Je huisarts kan mogelijk een ander middel voorschrijven. Sterkte en beterschap.