Even voor de in Duitsland woonachtigen onder ons....

Discussie in 'De lounge' gestart door Booey, 21 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Lijken wel mormonen daar

2. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Hahaha :D

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Geen paniek, gewoon regelen bij gemeentezaken/Bürgerbüro.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Serieus; 8 à 9% ? :D

Vandaar dat de kerken in Duitsland zo mooi onderhouden worden!

5. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik ook! Helemaal als je nooit gaat! Het ergste is eigenlijk wel dat de kath. kerk een van de rijkste organisaties is die er bestaan... en als je dan toch naar de kerk gaat, je ook nog eens een collectebakje aldaar onder je neus geschoven krijgt!

6. Rana84

Rana84 Actief lid

12 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is geen 9% van je inkomen maar 9% van de loonbelasting.
    Dus als je bijvoorbeeld een jaarloon van 30000 per jaar krijgt, en de loonbelasting rond de 5500 ligt, dan betaal je per jaar rond de 450 euro Kirchensteuer. Dus het valt nog mee...

7. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Is nog altijd 450 euro teveel wanneer het geen vrijwillige bijdrage is...

Laat ze lekker al het bladgoud van het Vaticaan afschrapen en verkopen als ze zo hard geld nodig hebben... :)

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Kirchensteuer is natuurlijk een belachelijke instituut

9. Rana84

Rana84 Actief lid

12 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Absoluut!

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ja je hebt gelijk, ik had volgens mij inkomen gezegd, maar moet loonbelasting zijn. Maar dan nog is het een belachelijk hoog bedrag.

En ze gaan nog verder hè... stel dat ik geen inkomen heb, of te laag, dan mag (lees, moet) mijn partner (geen rk!!) meebetalen.

Wat mij nog het meest tegen de borst stuit, is het feit dat de bank (!) zich er nu mee moet bemoeien en je religie (waar ik dus echt al zeker driekart van mijn totale leven niets meer mee doe) daar wordt bijgehouden. Dat zijn zaken waar een bank zich helemaal niet mee moet gaan bemoeien. En de kerk mag niemand verplichten tot financiele bijdragen. Dat gaat gewoon te ver.
    Ik wíl het geld niet eens missen met 2 opgroeiende kids en ik wil onder geen enkel beding dat mijn man, die werkelijk helemaal niets met dat geloof te maken heeft, moet gaan betalen voor een keuze die mijn ouders bij mijn geboorte voor mij hebben gemaakt.... het was ook nog niet eens mijn eigen keuze.

11. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik zou ze het kruis vierkant in de anus steken. Echt waar. Ben zelf ook van geboorte R.K., maar weinig warme gevoelens rondom die club. Gelukkig zijn ze hier in Frankrijk seculair...

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Krijg je met Merkel, is dochter van een dominee...

Deel Deze Pagina