Vlindermeisje28 stelt zich voor

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door vlindermeisje28, 30 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindermeisje28

27 okt 2011
    16
    0
    0
    Alkmaar
    #1 vlindermeisje28, 30 okt 2011
    Laatst bewerkt: 30 okt 2011
    Goedeavond allemaal,

Enkele dagen geleden heb ik 1 topic geopend ivm een test doen, omdat ik dacht zwanger te zijn.
    De test was negatief.

Nu zal ik mij even voorstellen en een kleine geschiedenis van mij vertellen, waardoor het bij mij misschien wat ingewikkelder zal zijn/worden om zwanger te raken.

Mijn naam is Vlindermeisje en ben 28 jaar.
    Ben pas getrouwd en woon alweer 2 jaar gelukkig samen met mijn man.
    Wij hopen in December te beginnen met verbouwen van ons nieuwe huis.
    We hebben een leuke eengezinswoning gekocht, maar er moet nog veel aan gebeuren.
    Ikzelf ben al ruim 3 jaar werkloos door diverse omstandigheden.
    Kort samengevat, ik heb 3 diagnoses gekregen en dat zijn:
    Borderline (lichte vorm) ADD en Post Traumatische Stress.
    Nu heb ik ook Fibromyalgie (soort reuma) en een Ticstoornis (spierziekte, maar ik kan het mezelf ook aangeleerd hebben, dat weten ze niet).
    Ik heb jarenlang Haloperidol geslikt en ben daar sinds 2 maanden vanaf.
    Dit gebruikte ik voor die Ticstoornis.
    Ongeveer 1,5 jaar geleden kreeg ik Venlafaxine voorgeschreven voor mijn ADD en tegen mijn depressiviteit.
    Tevens gebruik ik al heel lang, elke avond Diazepam i.c.m Dipiperon om goed te kunnen slapen.

Omdat we graag een kindje willen in de toekomst ben ik alvast gestopt met de Haloperidol...ruim 2 maanden.
    Ik heb de Venlafaxine afgebouwd van 150mg tot nu 75mg.
    Gebruik nog wel elke avond Diazepam en Dipiperon.
    Dit komt, omdat ik anders gewoon niet kan slapen.....weet niet of dat CVS heet of Slapeloosheid ofzoiets.

Nu heb ik veel gelezen dat sommige mensen beter 75mg Venlafaxine kunnen blijven gebruiken dan helemaal stoppen en zoveel stress krijgen, dat dat helemaal niet goed is voor het kind.
    Ik ben heel erg bang dat ik een terug val krijg, als ik helemaal met mijn medicatie stop.
    Nu, met wat ik gebruik, voel ik me goed en gelukkig.
    Maar wat is verstandiger?
    Ik wil het wel proberen, met alles te stoppen, maar ben bang hoe ik dan zal zijn...en of ik dat red.

Heeft iemand ervaring hiermee?
    Hoe heb jij dat gedaan?

Hoe kian ik nu het beste beginnen?
    Stoppen met de pil slikken....afbouwen van me medicijnen of op de 75mg houden, zodat ik wel mezelf blijf?

Als ik stop met de pil, kan ik dan meteen zwanger raken of moet eerst mijn cyclus op gang komen?

En hoe en vanaf wanneer kan ik gaan berekenen wanneer ik het meest vruchtbaar ben? (zoals die banner's op de site staan :) )

Verder nog iets leuks.
    Mijn hobby's zijn: omgaan met dieren, fotografie, webdesign en wandelen.

Wij hebben 2 leuke hondjes en 4 katten.
    Ikzelf ben hondenopvang gestart en mijn man werkt full time bij een grote fabriek voor cosmetica.

Ik hoop hier op het forum veel te leren, mensen te leren kennen en te praten over ervaringen en tips te mogen ontvangen.....en wie weet dat ik ooit zwanger raak en alles hier kan delen.

Lieve groetjes,
    Vlindermeisje :)

2. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Hallo,
    Welkom op dit forum!
    Ik heb geen verstand van de medicatie die je slikt maar is het niet een idee om dit met je ha te overleggen?
    Misschien kun je al wel wat gaan afbouwen en als je echt zwanger bent helemaal stoppen? Lijkt mij sowieso beter om dit door een arts te laten begeleiden.
    Succes iig!

3. linny24

linny24 Actief lid

2 jan 2008
    425
    0
    0
    zorg assistent
    zuid- holland
    welkom

ben het met rosa eens zou idd even een ha vragen wat beter is
    succes en hoop dat je snel mag gaan gernieten van zon wondertje in je buik

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Welkom op het forum ;)
    Ik zou idd ook eerst even goed navraag doen meid.

Deel Deze Pagina